Ik vind dit altijd zo achterhaald. Dat kan ook met een golf 5 1.4.
30 jaar geleden reden er chauffeur zich ook dood met een wagen met 60pk. Doden in het verkeer zijn er altijd al geweest. Maar er is duidelijk wel een verschil met een golf 1.4 of een M3. Daarnet toen ik van het werk kwam, achter mijn straat is een baantje, 300m rechtdoor ... daarnet even voor 70% het gaspedaal ingetrapt en geschakeld aan 4000 toeren (je kan nog veel verder gaan). Na 200m moet ik al inhouden want ik zit om een baantje waar je 50 mag, zit je al over de 100. Heb eens 1 keer op zelfde baantje echt alles gegeven, op 150m zat ik over de 120. Wil waar zeggen, de snelheden, versnellingen liggen gewoon veel hoger dan bij een 1.5. Ik heb baantjes, mooie slingerbaantjes waar ik regelmatig passeer waar ik vroeger 90% van het vermogen kon aanspreken waar je nog steeds voelde dat je binnen het veilige en jouw eigen kunnen bezig was. Met de M3 kan je ver over het veilige en ver over jouw eigen kunnen gaan. En het is dat dat ik bedoel dat je met een M3 des meer jouw verstand dient te gebruiken.
Hetzelfde geldt voor open trekken, te hard rijden, belevenis etc etc.
Volle potentie benutten is ook gewoon lekker rustig rondtoefen zoals eerder is gezegd, het veelzijdige karakter van een M3T is juist het aantrekkelijke.
Met een M3 kan je inderdaad rustig rond cruizen en dat is een hele grote sterkte van een hedendaags M-product (vandaar dat ze ook meer en meer als daily worden verkocht) maar het frustreert mij gewoon dat het volle potentieel benutten inhoudt dat je redelijke risico's moet nemen. Heb dat met de M2 ook beperkt gehad en na de testrit met de M3 was ik mij redelijk bewust van het feit dat dit met de M3 ook wel zou voorkomen, alleen had ik persoonlijk niet gedacht dat het mij zo vroeg zou ergeren.
Maar weg doen vanwege toekomstplannen vind ik dan wel legitiem

Maar het niet kunnen benutten dat dat de rede zou zijn nehhh.
Dan moet je verhuizen naar een dorp rondom de Nurburgring als dat je gedachte is.
in principe moet de M3 niet weg vanwege de toekomstplannen. Is het niet dit jaar, is het volgend jaar dat we die plannen kunnen realiseren. We zien wel hoeveel kapitaal we kunnen sparen. De verkoop van de M3 zou er toe kunnen bijdragen dat de plannen sneller gerealiseerd kunnen worden en dat het risico kleiner wordt. Zeker niet onbelangrijk in de eventuele overweging om de M3 te verkopen en gezien de wetenschap hoe het vandaag loopt met mijn bedrijf, was de M3 ook geen once-in-a-life-time opportuniteit. Jaartje zonder een M3 zouden we wel kunnen overleven (maar de volgende wordt dan wel zeker geen M3)
En ook, we zijn allemaal nog niet zo ver. Het speelt zich gewoon allemaal af in mijn hoofd. Staat nog zoveel te gebeuren het komende jaar (nieuwe job(?), groei (?) bedrijf, nieuwe activiteit(?) ...) en heel veel factoren kunnen beslissingen beïnvloedden.