Leon-cupra's BMW M3 touring aka "der Transporter"

Kanerr

Forumguru
ach, je mag het allemaal in het belachelijke trekken. Ik bezit een M3, weet genoeg met 650km achter de kiezen wat het potentieel is van de wagen en als je daar je verstand niet mee gebruikt, kom je ooit wel eens in de krant. In het "beste" geval is het 1 dode, de bestuurder, in het slechtste geval pak je onschuldigen mee.

Ik vind dit altijd zo achterhaald. Dat kan ook met een golf 5 1.4.

Hetzelfde geldt voor open trekken, te hard rijden, belevenis etc etc.
Volle potentie benutten is ook gewoon lekker rustig rondtoefen zoals eerder is gezegd, het veelzijdige karakter van een M3T is juist het aantrekkelijke.

Maar weg doen vanwege toekomstplannen vind ik dan wel legitiem :) Maar het niet kunnen benutten dat dat de rede zou zijn nehhh.

Dan moet je verhuizen naar een dorp rondom de Nurburgring als dat je gedachte is.

leon-cupra

Forumguru
Oww dat dacht ik, dat het een corporate lease was. My bad.
Ander verhaal dan natuurlijk, doe je goed! Ben zelf ook altijd van auto´s gewoon aftikken, maar in het hogere segment is financial lease het meest gangbaar hoor ik overal. In sommige gevallen begrijpelijk, in andere onverstandig in mijn ogen.
Tja, in heel veel bedrijven wordt kapitaal voor andere zaken gebruikt dan wagens. Dan is leasing interessant. In mijn geval heb ik geen kapitaalintensieve business en is dat op vandaag gewoon slapend kapitaal. Had nog gezien naar naar leasing maar vind dat redelijk duur en dan hang je redelijk vast aan een contract en mezelf kennende ging vast hangen aan een contractduur mij ooit zuur opbreken. Vandaar maar beslist om eigen kapitaal aan te spreken.

Nu, heb ook nog andere plannen die wel kapitaalintensief zijn, vandaar dat op termijn de verkoop van de M3 een bepaalde extra gemoedsrust zullen teweeg brengen. En gezien mijn gevoel over de M3 zit ik niet echt in met een eventuele verkoop.

leon-cupra

Forumguru
Ik vind dit altijd zo achterhaald. Dat kan ook met een golf 5 1.4.
30 jaar geleden reden er chauffeur zich ook dood met een wagen met 60pk. Doden in het verkeer zijn er altijd al geweest. Maar er is duidelijk wel een verschil met een golf 1.4 of een M3. Daarnet toen ik van het werk kwam, achter mijn straat is een baantje, 300m rechtdoor ... daarnet even voor 70% het gaspedaal ingetrapt en geschakeld aan 4000 toeren (je kan nog veel verder gaan). Na 200m moet ik al inhouden want ik zit om een baantje waar je 50 mag, zit je al over de 100. Heb eens 1 keer op zelfde baantje echt alles gegeven, op 150m zat ik over de 120. Wil waar zeggen, de snelheden, versnellingen liggen gewoon veel hoger dan bij een 1.5. Ik heb baantjes, mooie slingerbaantjes waar ik regelmatig passeer waar ik vroeger 90% van het vermogen kon aanspreken waar je nog steeds voelde dat je binnen het veilige en jouw eigen kunnen bezig was. Met de M3 kan je ver over het veilige en ver over jouw eigen kunnen gaan. En het is dat dat ik bedoel dat je met een M3 des meer jouw verstand dient te gebruiken.
Hetzelfde geldt voor open trekken, te hard rijden, belevenis etc etc.
Volle potentie benutten is ook gewoon lekker rustig rondtoefen zoals eerder is gezegd, het veelzijdige karakter van een M3T is juist het aantrekkelijke.
Met een M3 kan je inderdaad rustig rond cruizen en dat is een hele grote sterkte van een hedendaags M-product (vandaar dat ze ook meer en meer als daily worden verkocht) maar het frustreert mij gewoon dat het volle potentieel benutten inhoudt dat je redelijke risico's moet nemen. Heb dat met de M2 ook beperkt gehad en na de testrit met de M3 was ik mij redelijk bewust van het feit dat dit met de M3 ook wel zou voorkomen, alleen had ik persoonlijk niet gedacht dat het mij zo vroeg zou ergeren.
Maar weg doen vanwege toekomstplannen vind ik dan wel legitiem :) Maar het niet kunnen benutten dat dat de rede zou zijn nehhh.

Dan moet je verhuizen naar een dorp rondom de Nurburgring als dat je gedachte is.
in principe moet de M3 niet weg vanwege de toekomstplannen. Is het niet dit jaar, is het volgend jaar dat we die plannen kunnen realiseren. We zien wel hoeveel kapitaal we kunnen sparen. De verkoop van de M3 zou er toe kunnen bijdragen dat de plannen sneller gerealiseerd kunnen worden en dat het risico kleiner wordt. Zeker niet onbelangrijk in de eventuele overweging om de M3 te verkopen en gezien de wetenschap hoe het vandaag loopt met mijn bedrijf, was de M3 ook geen once-in-a-life-time opportuniteit. Jaartje zonder een M3 zouden we wel kunnen overleven (maar de volgende wordt dan wel zeker geen M3)

En ook, we zijn allemaal nog niet zo ver. Het speelt zich gewoon allemaal af in mijn hoofd. Staat nog zoveel te gebeuren het komende jaar (nieuwe job(?), groei (?) bedrijf, nieuwe activiteit(?) ...) en heel veel factoren kunnen beslissingen beïnvloedden.

leon-cupra

Forumguru
Dju … 1% tekort om 100% te hebben (rittenverslag van de maand mei). :banghead::banghead::nono:

IMG_4760.jpeg

240km gereden met de M3 in mei … triestig. Je zou op de duur werk gaan zoeken waarvoor je een stuk verder dient te rijden. :pieker:

leon-cupra

Forumguru
T is maar wat je duur noemt. Maar objectief gezien zijn het dure kilometers ondanks dat het BE is. ;)
Niet dat ik er wakker van lig maar verhaal is wel hetzelfde als met mijn andere wagens, verbruik ligt veeeeeeel hoger dan het gemiddelde door de afstanden die ik doe.

leon-cupra

Forumguru
Je moet de kans hebben om er veel mee te rijden. Wagen is een bepaalde manier moeten betaald worden. Dat is niet door ritjes te maken. ;)

Ach … bij de volgende wasbeurt eens mooie foto’s maken en wie weet zet ik hem eens online. Moet dan niet verkocht worden en zal niet snel verkocht geraken … en is er een gek die de prijs wenst te betalen , tja , waarom niet dan.

JeSko

Forumguru
Heb je er de passie nog wel voor Tim? Heb de indruk dat niet veel je nog kan bekoren, natuurlijk heb je ook alles al wel een beetje gehad, van normale auto's tot een EV, tot gooi en smijt karretjes met achterwielaandrijving en nu weer zo'n kanon. Dan ben je niet zo snel meer onder de indruk, denk ik dan.

leon-cupra

Forumguru
@JeSko , onder de indruk van de wagen ben ik absoluut en mss is dat net de reden waarom ik geen klik vind met de wagen. Mss is het “té” voor mezelf.
Moest ik het kunnen zou ik de wagen onmiddellijk in de woonkamer zetten en er uren naar staan kijken. Zo onwijs knappe bak, in mijn droomkleurencombi … maar het rijden … “more is better” … denk dat het niet voor mezelf telt.

Zijn mss nog wel andere factoren, los van de wagen die nog meespelen (andere plannen). Maja we zien wel. De M3 zal nog wel een tijdje blijven. Denk dat de M3 zeker nog het einde van het jaar zal halen. ;)

leon-cupra

Forumguru
Tja, is maar 1,5km naar mijn werk. Doe al een ommetoer om met een warme motor toe te komen op het werk. Dan lopen de km’s ook niet op.
Na het werk, tja , is eens de dochter of zoon ergens afzetten maar dat zijn ook geen verplaatsingen van 10tallen km’s en niet dagelijks. in het weekend zijn het gezinsverplaatsingen dus dan moeten we een andere wagen nemen.
Met de Tesla heb ik ook nog maar 12000km op 2 jaar en daar zijn dan meestal de kilometers naar mijn ouders bij. Moesten we die met de andere wagen doen, ging ik ook maar op 2-3k zitten.
Op zich niets mis mee met weinig kilometers, goed voor het milieu (en de portemonnee) maja het is wel ergens spijtig om zo een bolide te staan en er weinig mee te rijden (wist uiteraard ook wel op voorhand dat ik geen 10.000den KMS per jaar ging doen.

leon-cupra

Forumguru
Zuinigste rit was 1 op 10. Dat is het gaspedaal op geen enkel moment dieper dan nodig indrukken … lees bompa-stijl. :arghh:

Maar soit, van het verbruik lig ik op vandaag niet echt wakker. Op alle vlakken overstijgt de M3 al mijn vorige wagens, waaronder dus ook het verbruik :deuk:

leon-cupra

Forumguru
Vrije dagen bestaan niet als kleine zelfstandige … 7/7 beschikbaar :tongue: Vrije dagen zijn meestal gezinsdagen … dus tja, ga nog paar jaar moeten wachten tot die 2 sjarels niet meer mee willen met die 2 oude zakken en ik maar 2 plaatsen nodig heb.:deuk:
Tegen dan is het de ideale tijd voor een 911 cabrio :D

Heb al geprobeerd om er 95 in te kappen maar de M3 spuugt dit altijd uit …
Beetje een zindelijke wagen .. wilt alleen 98 :arghh:

• Leuk
Waarderingen: LT83

EdK

Forumguru
dus tja, ga nog paar jaar moeten wachten tot die 2 sjarels niet meer mee willen met die 2 oude zakken en ik maar 2 plaatsen nodig heb
Tsja dan hoop ik voor je dat je je sleutels goed hebt opgeborgen, anders zijn de twee sjarels die met de M3 op pad zijn en zit jij met je voeten in het gegraven zwembad.............. :deuk: :facepalm:

leon-cupra

Forumguru
Dan ken je vader nog niet :tongue:
Op autovlak zal ik weinig toegevingen doen.

En ook … Binnen jaar of 2 willen ze niet mee maar hebben ze nog niet de leeftijd voor een rijbewijs… dus zitten nog safe :tongue:

Dat zwembad is al lang begraven … “zet een zwemvijver met jouw spaargeld en ik heb er geen problemen mee” … wordt het steeds muisstil aan de andere kant. :tongue:

Bovenaan Onderaan