Leon-cupra's BMW M3 touring aka "der Transporter"

sitechris

Donateur
@leon-cupra als ik je één tip mag geven. Probeer het gewoon eens om hem eens vol door te trekken (desnoods in versnellingen 1,2,3 en 4. Of maak eens een trip naar onze oosterburen. Want met bijna alleen maar halfgas doe je imo geen recht aan een volbloed M- product. Bij volgas en een wat stevigere rijstijl komt de auto echt tot leven en ga je de auto gegarandeerd meer waarderen. Dan ga je de auto echt niet meer wegdoen. Daar ben ik van overtuigd.

leon-cupra

Forumguru
@JeSko absoluut mee akkoord, maar met een M ga je gewoon veel verder en zit je niet meer aan 150 maar aan +200. De M3 is gewoon bizar snel. Als ik mij niet vergist had je al eens met een maatje met een M4 cabrio meegereden?

@sitechris ik waardeer mijn M3 zeker. Is een fantastische wagen. De look, de prestaties, het rijden ... in mijn optiek is de 911 het enige trapje hoger. Maar het is gewoon geen auto waar je het volle potentieel mee kan benutten in BE zonder zwaar in de problemen te komen. Heb al verschillende soorten rijstijlen toegepast. Lage versnelling, puur op koppel rijden en hem in de toeren laten kruipen. Machtig hoe je dat koppel voelt en hoe de M3 blijft trekken. Of net het omgekeerde, lage versnelling en het pedaal erin beuken ... tja, dat is een sensatie waar je 5min moet van bekomen maar ik blijf steeds op hetzelfde komen: fantastische wagen, maar niet voor BE en als hem ooit te koop komt te staan, zal dit de reden zijn. En ja, wist na de testrit dat dit mijn grootste ergernis ging worden, maja, een M-product kunnen afvinken, tja daar doe je het als liefhebber ook voor.

LT83

Forumguru
Het klinkt allemaal ook wel een beetje tegenstrijdig , een dikke M3 halen en dan niet een keer door durven trekken omdat het gevaarlijk is voor je rijbewijs. Moet je in Belgie bij de locale dealer je testikels inleveren na afllevering? :tongue:
Als ik dat geschetste sprintje doe duurt het waarschijnlijk zelfs nog wat minder lang.....maar mijn vrouw is al blij met een seconde of 8-12. Dat haal ik meestal niet hoor.

Laatst bewerkt:

leon-cupra

Forumguru
@LT83 ze lachen er tegenwoordig niet meer mee. Weet nog dat mijn broer 15j geleden een vriendinnetje had op 100km van thuis. Hij reed de ganse rit minimaal 150 zonder ooit een keer geflitst te zijn en daar zaten regelmatig pieken tussen van +200. Je moet hem eens vragen om vandaag datzelfde ritje te doen. Komt niet meer boven de 150 hoor.

En voor de goede orde, zou niet weten hoe "gevaarlijk" de M3 is, moest ik het nog niet geprobeerd hebben. Tuurlijk is het pedaal al eens volledig gevloerd maar je kan dat nooit lang volhouden terwijl de M3 'NOG NOG' roept maar dan komt het verstand boven. Heb echt helemaal geen zin om heel het rijbewijs-gedoe te herdoen. Dat is niet alleen even het rijbewijs afgeven, maar het ganse traject (psychologische testen, theorie en praktijk) herdoen. Moest het gewoon een paar weken rijbewijs kwijt zijn, had ik dat er wel eens voor over, maar niet voor de hele resem.

En uiteraard is het tegenstrijdig, een M3 met 530pk en het vermogen niet kunnen (willen is iets anders) gebruiken. Dat is nu gewoon éénmaal een gevolg van de huidige verkeerssituatie en de regels . Vandaar dat ik het ook redelijk absurd vind dat constructeurs maar blijven verder doen met de vermogenswedloop. Ontwikkel als constructeur eens een wagen die veel meer beleving creëert dan puur een pk-monster. M/AMG/RS-producten zijn er tegenwoordig meer als ego-booster, want iemand die zijn verstand gebruikt, gebruikt amper de helft van wat een dergelijke wagen kan.

Laatst bewerkt:

LT83

Forumguru
Nu je het zegt, klopt gewoon voor de volle 100%.
Afgelopen zaterdagavond heeft Chris toevallig het volle potentieel van de RS6 eens aangesproken en nu ik er eens serieus over nadenk, die man spoort inderdaad voor geen meter...hahahah

sitechris

Donateur
Alpine A290?
Alpine A110?

Zeker. De Alpine A110 is echt een toppertje. Maar ook een Ford Fiesta ST biedt enorm veel beleving icm relatief weinig vermogen. Die kun je echt heerlijk uitwringen. Een Subaru BRZ (of Toyota broertje) en Yaris GR zijn in Belgie ook nog wel betaalbaar.

leon-cupra

Forumguru
ach, je mag het allemaal in het belachelijke trekken. Ik bezit een M3, weet genoeg met 650km achter de kiezen wat het potentieel is van de wagen en als je daar je verstand niet mee gebruikt, kom je ooit wel eens in de krant. In het "beste" geval is het 1 dode, de bestuurder, in het slechtste geval pak je onschuldigen mee.

leon-cupra

Forumguru
Zeker. De Alpine A110 is echt een toppertje. Maar ook een Ford Fiesta ST biedt enorm veel beleving icm relatief weinig vermogen. Die kun je echt heerlijk uitwringen. Een Subaru BRZ (of Toyota broertje) en Yaris GR zijn in Belgie ook nog wel betaalbaar.
voeg daar maar de Mazda MX-5 nd aan toe. De 1.5 .... 900kg, blokje tot 9000 toeren, achterwielaandrijving, met je kont quasi op de achteras zitten (feedback) ... dwars dat ik daarmee gegaan ben. Was zeker niet van de snelste , maar het gevoel maakte alles goed. Daar een KW-setje onder om het allemaal nog wat strakker te maken. Heb al heel veel keer gedacht om er terug eentje te kopen maja ...

Arjan1985

Forumguru
Het gaat allemaal om beleving. Ik vind dat een mooie gegeven en gezegde.Toch willen we allemaal dik en veel pk’s;)
Je moet denk ik ook met een auto mee groeien zowel in vertrouwen als er van gaan houden. Pas na een jaar ken je de ins en outs van een auto imo.
Je auto is ook een kunstwerk toch? Naar kijken moet ook al voldoening geven.
Beetje suffe vergelijkingen tov van jou auto. Maar in m’n Fabia 1 en voorheen Clio2 ervaarde ik mega veel beleving, meer dan de saaie 1.5 tsi.
Nu noem je zelf net de Mazda. Waarom niet terug naar zoiets oldskool’s.

leon-cupra

Forumguru
Het gaat allemaal om beleving. Ik vind dat een mooie gegeven en gezegde.Toch willen we allemaal dik en veel pk’s;)
heb je absoluut gelijk in. Denk dat het gewoon de mens op zich is. Hoe meer, hoe beter .... (maar eigenlijk gaat dat niet altijd op.)

Je moet denk ik ook met een auto mee groeien zowel in vertrouwen als er van gaan houden. Pas na een jaar ken je de ins en outs van een auto imo.
Je hoeft niet lang met een M3 te rijden om te beseffen wat deze kan veroorzaken. Xdrive geeft je wel veel respijt, maar het houdt ook ergens op. Moest het geen Xdrive geweest zijn en 530pk op de achterwielen had ik dat nooit gekocht. Weet wat 370pk op de achterwielen is met een zware motor vanvoor, voor 530pk ging ik 200% gepast hebben. Ben ook geen Verstappen, dat doet er ook wel wat toe.
Je auto is ook een kunstwerk toch? Naar kijken moet ook al voldoening geven.
uiteraard geeft het zien naar de M3 voldoening. Design is uiteraard altijd een subjectief gegevens , maar de M3 in de kleurencombi zoals de mijne, tja, daar krijg ik het toch elke keer warm van. Maar naast het zien, is er natuurlijk ook het rijden.
Beetje suffe vergelijkingen tov van jou auto. Maar in m’n Fabia 1 en voorheen Clio2 ervaarde ik mega veel beleving, meer dan de saaie 1.5 tsi.
Nu noem je zelf net de Mazda. Waarom niet terug naar zoiets oldskool’s.
Al veel keer gedacht aan een MX5 terug te kopen ,maja, de autowereld heeft nog zoveel leuks te bieden en eens je een bepaald budget hebt, tja, dan zijn de mogelijkheden een stuk ruimer. Welke autoliefhebber droomt er niet van een M/AMG/RS/911/.... en als je die kans ertoe hebt ...

leon-cupra

Forumguru
Heb niets beloofd aan madam. Heb altijd gezegd dat we de mogelijkheid zullen bekijken. :tongue:

En trouwens , het “leuke” aan een vennootschap is dat geld strikt gescheiden is tussen het bedrijfsmatige en het private gedeelte, dus helaas pindakaas voor de madam, het geld van de M3 kan niet gebruikt worden voor een zwemvijver :tongue:

LT83

Forumguru
Ik dacht dat de M3 toch ook een zakelijke lease was....of heb ik dat mis?
Zwembad leasen zal niet de bedoeling zijn lijkt mij...

LT83

Forumguru
Oww dat dacht ik, dat het een corporate lease was. My bad.
Ander verhaal dan natuurlijk, doe je goed! Ben zelf ook altijd van auto´s gewoon aftikken, maar in het hogere segment is financial lease het meest gangbaar hoor ik overal. In sommige gevallen begrijpelijk, in andere onverstandig in mijn ogen.

Bovenaan Onderaan