@LT83 ze lachen er tegenwoordig niet meer mee. Weet nog dat mijn broer 15j geleden een vriendinnetje had op 100km van thuis. Hij reed de ganse rit minimaal 150 zonder ooit een keer geflitst te zijn en daar zaten regelmatig pieken tussen van +200. Je moet hem eens vragen om vandaag datzelfde ritje te doen. Komt niet meer boven de 150 hoor.
En voor de goede orde, zou niet weten hoe "gevaarlijk" de M3 is, moest ik het nog niet geprobeerd hebben. Tuurlijk is het pedaal al eens volledig gevloerd maar je kan dat nooit lang volhouden terwijl de M3 'NOG NOG' roept maar dan komt het verstand boven. Heb echt helemaal geen zin om heel het rijbewijs-gedoe te herdoen. Dat is niet alleen even het rijbewijs afgeven, maar het ganse traject (psychologische testen, theorie en praktijk) herdoen. Moest het gewoon een paar weken rijbewijs kwijt zijn, had ik dat er wel eens voor over, maar niet voor de hele resem.
En uiteraard is het tegenstrijdig, een M3 met 530pk en het vermogen niet kunnen (willen is iets anders) gebruiken. Dat is nu gewoon éénmaal een gevolg van de huidige verkeerssituatie en de regels . Vandaar dat ik het ook redelijk absurd vind dat constructeurs maar blijven verder doen met de vermogenswedloop. Ontwikkel als constructeur eens een wagen die veel meer beleving creëert dan puur een pk-monster. M/AMG/RS-producten zijn er tegenwoordig meer als ego-booster, want iemand die zijn verstand gebruikt, gebruikt amper de helft van wat een dergelijke wagen kan.