Leon-cupra's BMW M3 touring aka "der Transporter"

Arjan1985

Forumguru
Praktische vraag, ben je wel verzekerd als er anderen (niet uit het gezin komende) in rijden dan jezelf? Ook omdat je aangaf het een soort van bedrijfs wagen is. Soms wordt daar standaard vanuit gegaan. Maar heb het een keer meegemaakt dat ik in andermans auto reed en deze helaas total loss reed. De eigenaar heeft toen schriftelijk achteraf toestemming moeten geven dat ik met zijn toestemming heb gereden.
 

Okki

Forumguru
Heeft meer te maken als je de auto leasen bij een bedrijf. Dan vaak alleen bestuurder en eventueel gezinsleden
 

EdK

Forumguru
Klopt @Arjan1985 bij ons bedrijf met lease en eigen bedrijfswagens is het bij de lease al zo en zo dat de partner wel in de wagen mag rijden maar een collega in principe niet !
Dus als we beide op klus zijn en mijn collega gaat door zijn rug , dan moet er in theorie eerst toestemming gevraagd worden ....
Raar maar helaas waar ....
 

leon-cupra

Forumguru
dat er maar een beperkt aantal bestuurders in een leasewagen mag rijden heeft meer te maken met het drukken van de premie en het inperken van de risico’s voor de verzekeringsmaatschappij. Premies worden vnl gebaseerd op schadevrije jaren, leeftijd en dergelijke. Rijdt heel het bedrijf met de wagen en is er 1 een brokkenpiloot is het risico groter voor de verzekeringsmaatschappij. Daarmee dat ze dat bij leasewagens beperken.

Mijn wagen is geen leasewagen maar een wagen eigendom van mijn vennootschap met mezelf als bestuurder. Je hebt daar wel een punt @Arjan1985 dat er ook niet Jan en alleman in mag rijden. Je hebt wel een aantal chauffeurs (zoals partner) die automatisch in de polis worden opgenomen maar het ganse skodaforum zal ook niet mogen … mogen wel maar bij schade zal het dus idd ook wel een staartje krijgen.
 

leon-cupra

Forumguru
Nou, hoe is het inmiddels met de Transporter?
Alles goed. Op het gemakje aan. Gebruik hem nu als daily. Af en toe nog eens een ritje met de tesla wanneer ik met het gezin onder baan ben. Dan besef je wel waar een tesla in tekort komt … zitcomfort. De model Y heeft geen slechte stoelen (voor mij dan) maar als je de M-stoelen gewoon bent … tja , ander niveau van zitten. Uitstraling ook, tja , dat is premium hé (niet dat ik dat mis in de tesla).

De M3 zelf … tja , denk hem tegen het einde van het jaar te koop te zetten. Fantastische wagen … de snelheid , het vermogen, de scherpte, de looks , … maar het is geen wagen om in BE of NL te hebben. Pedaal een tikkeltje indrukken en je zit al aan “rijbewijs-kwijt”-snelheden. Tot de redline kan je nooit gaan en zeker niet een paar versnellingen. Wist dit op voorhand dat ik mij daaraan ging ergeren.
Volgend jaar voor een andere droom gaan. Wil altijd al iets starten in vastgoed. Verkoop van M3 kan mij daarin wat gemoedsrust bieden.
Daarnaast zal er wss volgend jaar een jobswitch gebeuren. Gezien mijn functie zal dat in 95% van de gevallen met bedrijfswagen zijn dus mss overschakelen naar een bedrijfswagen. 4 wagens zou er helemaal over zijn.

Staat op vandaag allemaal nog niet vast maar het speelt wel af in mijn hoofd , dus mij kennende komt dit er meestal dan ook wel van.
 

Fmoon

Forumguru
Of toch niet het gevoel wat je ervan gehoopt had? Ik rij nu geregeld in heel dik spul, en ook hier kan je niet overal je pendel intrappen maar het blijft genieten op ook gewoon toegestane snelheid (ondanks het niet van mezelf is).
 

GeeVeeDeeVee

Forumguru
Alles goed. Op het gemakje aan. Gebruik hem nu als daily. Af en toe nog eens een ritje met de tesla wanneer ik met het gezin onder baan ben. Dan besef je wel waar een tesla in tekort komt … zitcomfort. De model Y heeft geen slechte stoelen (voor mij dan) maar als je de M-stoelen gewoon bent … tja , ander niveau van zitten. Uitstraling ook, tja , dat is premium hé (niet dat ik dat mis in de tesla).

De M3 zelf … tja , denk hem tegen het einde van het jaar te koop te zetten. Fantastische wagen … de snelheid , het vermogen, de scherpte, de looks , … maar het is geen wagen om in BE of NL te hebben. Pedaal een tikkeltje indrukken en je zit al aan “rijbewijs-kwijt”-snelheden. Tot de redline kan je nooit gaan en zeker niet een paar versnellingen. Wist dit op voorhand dat ik mij daaraan ging ergeren.
Volgend jaar voor een andere droom gaan. Wil altijd al iets starten in vastgoed. Verkoop van M3 kan mij daarin wat gemoedsrust bieden.
Daarnaast zal er wss volgend jaar een jobswitch gebeuren. Gezien mijn functie zal dat in 95% van de gevallen met bedrijfswagen zijn dus mss overschakelen naar een bedrijfswagen. 4 wagens zou er helemaal over zijn.

Staat op vandaag allemaal nog niet vast maar het speelt wel af in mijn hoofd , dus mij kennende komt dit er meestal dan ook wel van.
Ik bied alvast 10,-! Take it or leave it ;)
 

sitechris

Donateur
Alles goed. Op het gemakje aan. Gebruik hem nu als daily. Af en toe nog eens een ritje met de tesla wanneer ik met het gezin onder baan ben. Dan besef je wel waar een tesla in tekort komt … zitcomfort. De model Y heeft geen slechte stoelen (voor mij dan) maar als je de M-stoelen gewoon bent … tja , ander niveau van zitten. Uitstraling ook, tja , dat is premium hé (niet dat ik dat mis in de tesla).

De M3 zelf … tja , denk hem tegen het einde van het jaar te koop te zetten. Fantastische wagen … de snelheid , het vermogen, de scherpte, de looks , … maar het is geen wagen om in BE of NL te hebben. Pedaal een tikkeltje indrukken en je zit al aan “rijbewijs-kwijt”-snelheden. Tot de redline kan je nooit gaan en zeker niet een paar versnellingen. Wist dit op voorhand dat ik mij daaraan ging ergeren.
Volgend jaar voor een andere droom gaan. Wil altijd al iets starten in vastgoed. Verkoop van M3 kan mij daarin wat gemoedsrust bieden.
Daarnaast zal er wss volgend jaar een jobswitch gebeuren. Gezien mijn functie zal dat in 95% van de gevallen met bedrijfswagen zijn dus mss overschakelen naar een bedrijfswagen. 4 wagens zou er helemaal over zijn.

Staat op vandaag allemaal nog niet vast maar het speelt wel af in mijn hoofd , dus mij kennende komt dit er meestal dan ook wel van.

Als je dat vooraf weet dat je je gaat ergeren, waarom dan geen gebruikte van 2 jaar oud gekocht voor de time being? Nu ben je qua afschrijving echt maximaal geld kwijt. Dit is echt wel zonde van het geld, of het moet natuurlijk pocketmoney zijn dan snap ik het.

Ik maak ook wel eens autokeuzes die me serieus veel geld kosten, maar dan stap ik vooraf wel met 100% overtuiging in dat dit is wat ik wil
 

Fmoon

Forumguru
Ja het klinkt zeker als geld weggooien. Echter, misschien is dat geen probleem of in het ergste geval is het geld hard nodig waardoor de auto weg moet eind het jaar, dat zou dan extra zuur zijn.
 

leon-cupra

Forumguru
Of toch niet het gevoel wat je ervan gehoopt had? Ik rij nu geregeld in heel dik spul, en ook hier kan je niet overal je pendel intrappen maar het blijft genieten op ook gewoon toegestane snelheid (ondanks het niet van mezelf is).
Auto is totaal van wat ik ervan verwacht had … incl. de ergernissen. Is gewoon een fantastische wagen maar had gewoon 150pk minder mogen hebben voor mij. Ik ga graag all the way met het pedaal, dat gaat gewoon niet met een 530pk en max snelheden op de baan van 50/70/120.

Wist ik op voorhand maar een M-product was gewoon een wagen die je als liefhebber in jouw wagenlijstje moet kunnen afvinken.
 

leon-cupra

Forumguru
Als je dat vooraf weet dat je je gaat ergeren, waarom dan geen gebruikte van 2 jaar oud gekocht voor de time being? Nu ben je qua afschrijving echt maximaal geld kwijt. Dit is echt wel zonde van het geld, of het moet natuurlijk pocketmoney zijn dan snap ik het.
Bestaat de touring al 2j ? Denk het niet.
Een sedan was niet aan de orde, fiscaal gezien en kostte toen ook nog steeds belachelijk veel t.o.v. een nieuwe. Een touring tweedehands kost gewoon de prijs van een nieuwe , vandaar ik een nieuwe heb gekocht, anders had het een tweedehandse geweest.
Ik maak ook wel eens autokeuzes die me serieus veel geld kosten, maar dan stap ik vooraf wel met 100% overtuiging in dat dit is wat ik wil
Denk dat je op dat vlak, gezien de keuzes die je maakt, jezelf nu wel wat wijs maakt.
 

leon-cupra

Forumguru
Ja het klinkt zeker als geld weggooien. Echter, misschien is dat geen probleem of in het ergste geval is het geld hard nodig waardoor de auto weg moet eind het jaar, dat zou dan extra zuur zijn.
Een touring tweedehands , ongeachte de leeftijd en kms, daar zou ik op vandaag tussen de 5k en 10k op verliezen. Voor een dergelijke wagen valt dat best mee.
 

Arjan1985

Forumguru
En even gekscherend gedacht. Downtunen? Software aanpassing of iets dergelijks. Doen ze met motorfietsen ook i.v.m. A en A2 kentekens.
 

leon-cupra

Forumguru
@Arjan1985 wanneer door een externe partner gedaan wordt, betekent dit onmiddellijk garantie weg en denk niet dat BMW zelf zal willen meewerken aan een dergelijke vraag. Maar was ook wel iets waar ik wel al eens aan gedacht heb. Zou voor mezelf wel een mooie oplossing kunnen zijn.
 

sitechris

Donateur
Mss past een M340d of M340i dan beter in je straatje. Ook als daily wat beter inzetbaar dan een full-blown M product. En toch meer dan voldoende vermogen (340 - 374 pk) en zes-in-lijn.
 

leon-cupra

Forumguru
Het vermogen van een 340i zou idd beter in mijn rijtje passen maar een 340i heeft niet de looks van een M. Mijn broer heeft een 340i, als je dat ziet staan is dat een dikke bak maar heeft niet die speciale look van een M.
Mijn M3 is terug zo een wagen waar ik nog eens naar achter zie bij het weg wandelen.

En een M3 is perfect inzetbaar als daily .. maar de max. toegelaten snelheden neemt gewoon een groot gedeelte fun weg. Met een 340i heb je ook wel een soortgelijk probleem. Alleen ligt de grens een tikkeltje verder.
 
Bovenaan Onderaan