Leon-cupra's BMW M3 touring aka "der Transporter"

Arjan1985

Forumguru
Praktische vraag, ben je wel verzekerd als er anderen (niet uit het gezin komende) in rijden dan jezelf? Ook omdat je aangaf het een soort van bedrijfs wagen is. Soms wordt daar standaard vanuit gegaan. Maar heb het een keer meegemaakt dat ik in andermans auto reed en deze helaas total loss reed. De eigenaar heeft toen schriftelijk achteraf toestemming moeten geven dat ik met zijn toestemming heb gereden.

Okki

Donateur
Heeft meer te maken als je de auto leasen bij een bedrijf. Dan vaak alleen bestuurder en eventueel gezinsleden

EdK

Forumguru
Klopt @Arjan1985 bij ons bedrijf met lease en eigen bedrijfswagens is het bij de lease al zo en zo dat de partner wel in de wagen mag rijden maar een collega in principe niet !
Dus als we beide op klus zijn en mijn collega gaat door zijn rug , dan moet er in theorie eerst toestemming gevraagd worden ....
Raar maar helaas waar ....

leon-cupra

Forumguru
dat er maar een beperkt aantal bestuurders in een leasewagen mag rijden heeft meer te maken met het drukken van de premie en het inperken van de risico’s voor de verzekeringsmaatschappij. Premies worden vnl gebaseerd op schadevrije jaren, leeftijd en dergelijke. Rijdt heel het bedrijf met de wagen en is er 1 een brokkenpiloot is het risico groter voor de verzekeringsmaatschappij. Daarmee dat ze dat bij leasewagens beperken.

Mijn wagen is geen leasewagen maar een wagen eigendom van mijn vennootschap met mezelf als bestuurder. Je hebt daar wel een punt @Arjan1985 dat er ook niet Jan en alleman in mag rijden. Je hebt wel een aantal chauffeurs (zoals partner) die automatisch in de polis worden opgenomen maar het ganse skodaforum zal ook niet mogen … mogen wel maar bij schade zal het dus idd ook wel een staartje krijgen.

Bovenaan Onderaan