Leon-cupra's BMW M3 touring aka "der Transporter"

leon-cupra

Forumguru
Nooit vies van een discussie of dergelijke en tegengas absoluut geen probleem, maar het “lacherige” over mijn ervaringen met de M3 (die ik graag deel en heel open over ben), daar heb ik absoluut geen boodschap aan. En dat heeft niets te maken met “tegengas”.

PizzaPieter

Donateur
We maken in t leven niet allemaal dezelfde keuzes, o.a. hoe en waar we onze centjes aan besteden

De ene geniet van eindeloos veel vakanties, de ander geeft t weg, de ander koopt een enorm huis en een ander geeft bakken met geld uit aan een paard.

@leon-cupra geeft t graag uit aan een boel paardenkrachten en de emotie die hij bij die auto.voelt.

De een zal t begrijpen, de ander zal t verspilling of onpraktisch vinden. En dat is prima en ieders goed recht.

Je kunt in t leven niet iedereen tevreden houden en da's ook niet belangrijk, zolang je zelf tevreden bent met je keuzes. En als je een ander om advies vraagt of inkijk geeft in jouw motivaties en die ander kan zich daarin niet verplaatsen, dan wil dat niet zeggen dat je keuze niet oke is.

Er zullen ook mensen zijn die de Santa Fe een vet coole auto vinden. Prima, toch. 1000075884.jpg

Captain Hook

Forumguru
Wat ik altijd zo opmerkelijk vind aan dit soort 'tentoonstel' topics dat je daar schijnbaar geen kritische vragen over mag stellen. Of gewoon belangstellend wil weten wat en waarom?

Want ik ben letterlijk flabbergasted dat iemand zoveel poen uitgeeft aan een nieuwe auto om er vervolgens niet/nauwelijks mee te rijden.
En als je daar dan naar vraagt... dan mag/kan dat niet?:unsure:
Ik snap werkelijk waar niet, waarom niet. :nono:

Of is het dan omdat het appelleren aan de ratio confronterende c.q. tegenstrijdige hersenactiviteit bewerkstelligt?
Daar ben ik nou juist zo benieuwd naar...

leon-cupra

Forumguru
@Captain Hook heb je onmiddellijk een eerlijk , open antwoord gegeven op jouw eerdere vraag. Dat iemand vragen heeft , heb ik absoluut geen problemen mee. Het gaat mij eerder om de toon waarop.
Dat iemand het niet snapt , kan ik perfect inkomen maar moet ik nu expres 10.000den kilometers rijden zodat jullie hier tevreden zouden zijn terwijl ik nog 1001 andere zaken thuis te doen heb?

En ook, omdat ik maar weinig kilometers doe moet ik mij dan maar de goedkoopste wagen die er bestaat kopen? Zie regelmatig wagens passeren op tweedehandssites die een veelvoud van de M3 kosten en waar er ook amper mee gereden is. Hebben die mensen dan allemaal een doodzonde gedaan ????

GeeVeeDeeVee

Forumguru
Ik refereer graag terug naar mijn opmerking dat IK bij aankoop van een Fiat Panda en een Lamborghini (andere voorbeeldmerken, maar sure) een andere tentoonstelling/ service verwacht.

Dat is, net zoals deze aankoop met welke redenen dan ook, een persoonlijke opinie, verantwoording en keuze. Naast dat wij niet in elkaar hun portemonnees kunnen kijken, want als ik mijzelf als voorbeeld neem; ik had dit in mijn financiële situatie ook niet gedaan/ kunnen verantwoorden/ rond kunnen krijgen (of überhaupt aankopen ;)), is dit simpelweg een proces in de hersenen die bij sommige anders loopt. Net als roken, drinken, geloof, smaak, s..sualiteit (weet niet of ik dit mag zeggen hier, vandaar), kleur van je beddengoed en ga zo maar door.

Lang verhaal kort (ben ik net als Senior niet zo goed in); dat iemand anders een keuze maakt welke jij niet begrijpt, en dat kan door 1001 redenen zo zijn, betekent niet dat het een goede of slechte keuze is, per definitie niet.
Hierbij kies ik dus geen kant, ik begrijp beide kanten van het spectrum, maar dit is hoe het psychologisch werkt (DENK IK/ IS MIJN MENING ;))

MarcoO2

Forumguru
Eens.

Ik kan me zelf helemaal niets voorstellen bij het uitgeven van zoveel geld aan iets waarvan de teleurstelling al ingebakken zit in de keuze (immers; alle nu negatief benoemde factoren waren vooraf bekend). Ik zou daar inwendige kortsluiting van krijgen.

Voor @leon-cupra werkt het blijkbaar anders, want hij geeft een aantal redenen die voor hem (!) voldoende waren: doelen verwezenlijken, een keer die "M" voor de deur hebben. Ergo: voor hem is blijkbaar het kostenplaatje ondergeschikt aan het doel. En da's helemaal prima, zijn geld, zijn keuzes.

Het is alleen niet verbazingwekkend dat anderen zich daar helemaal niets bij voor kunnen stellen, omdat ze vanuit hun eigen perceptie kijken. Daarmee is het onvermijdelijk een reden voor vragen en discussie.

Bij een dergelijk topic en dergelijke keuzes moet je gewoon een beetje een gladde rug hebben :thumbsup:

Laatst bewerkt:

leon-cupra

Forumguru
@MarcoO2 de frustraties die erop vandaag zijn wist ik van bij de testrit dat die er konden komen, hoopte gewoon dat ze niet zooooo doorslaggevend gingen zijn in de latere beleving.
Uiteindelijk gaf de testrit op dat moment een gevoel dat ik heel lang geleden niet meer had gevoeld bij een wagen. Heb letterlijk en figuurlijk 5 min staan natrillen. Dat wil je gewoon ervaren bij een wagen. Maar hetgeen toen doorslaggevend was, is nu wel een ergernis … tja so be it.

Op het vlak van geld heb ik mss een een totaal ander ingesteldheid dan veel anderen. 1) ik zorg voor een appeltje voor de dorst voor na mijn pensioen (vastgoed dat we verhuren) 2) zorg ervoor dat we financieel zorgeloos kunnen leven
3) alles wat extra is , daar realiseren we gewoon de doelstellingen mee ongeacht het bedrag. Vroeger was het een wagen van 20.000€, nu 100.000€.

En iedereen mag vragen, commentaren, bedenkingen , … hebben maar het stoort mij mateloos de manier waarop deze worden overgebracht (probeer daar zelf ook op te letten hoe ik communiceer naar anderen toe)

MarcoO2

Forumguru
En iedereen mag vragen, commentaren, bedenkingen , … hebben maar het stoort mij mateloos de manier waarop deze worden overgebracht (probeer daar zelf ook op te letten hoe ik communiceer naar anderen toe)
Check. Bedenk dan wel dat minstens de helft van de communicatie is hoe jij als ontvanger het leest/ interpreteert, en al helemaal bij platte tekst ;)

Laat het topic lekker open en houd ons op de hoogte. Dit soort auto's, en de verhalen van degenen die ze kopen, zijn veel te leuk om te missen.

leon-cupra

Forumguru
@MarcoO2 het is idd platte tekst maar in veel van de reacties is de ondertoon duidelijk leesbaar. Op die berichten doel ik. Ga ze er niet allemaal bijhalen maar je zal perfect weten dewelke ik bedoel.

…..

Okki

Forumguru
Er zullen ook mensen zijn die de Santa Fe een vet coole auto vinden

Ja :yeah:vanochtend zelfs een naar wezen kijken. Ik stond nog 5 minuten na te trillen.
Ook maar even, realistischer, naar de Inster gekeken. Wat een grappig ding, in de goedkoopste uitvoering al compleet genoeg. Past daar met m'n 2.02 mtr met gemak in en kan dan zelfs nog achter mezelf zitten!

Jammer van de kleine kofferbak (want ruime achterbank) en dat hij wat smal is. Ook naar de Grande Panda en de Citroën C3 gekeken.

Nou ja, gekeken voor m'n vrouw dan, als mogelijke opvolger van de huidige Panda.

En @leon-cupra ...het zijn maar woorden hè, als mensen jouw keuze niet begrijpen (wat mag) betekend het nog niet dat jij voor jezelf een verkeerde keuze hebt gemaakt.
Maar lezende de voorgang van dit topic wek je wel die indruk en daar gaan mensen dan op reageren uiteraard. Logisch, als je het voor jezelf zou houden, dan uiteraard niet.

EdK

Forumguru
Ja @MarcoO2 sorry hoor maar ik kan tijdens me werk niet op forum zitten zoals blijkbaar velen van jullie wel kunnen aan de hand van de tijden die meegepost worden...

En ja platte tekst blijft telkens een probleem, en al vaker gezegd dat als je denkt dat je word aangevallen , lees de tekst dan nog eens meerdere keren en ga er van uit dat de persoon het niet slecht bedoeld !!
Of hij moet bij elk bericht zure berichten neerzetten , maar dan verdwijnen die meestal door optreden van een MOD..... :koffie:

leon-cupra

Forumguru
En @leon-cupra ...het zijn maar woorden hè,
woorden hebben een betekenis en achter woorden kan je heel veel gevoelens steken, dus neen , het zijn niet zomaar woorden. Dat even ter zijde ;)
als mensen jouw keuze niet begrijpen (wat mag) betekend het nog niet dat jij voor jezelf een verkeerde keuze hebt gemaakt.
Maar lezende de voorgang van dit topic wek je wel die indruk en daar gaan mensen dan op reageren uiteraard. Logisch, als je het voor jezelf zou houden, dan uiteraard niet.
ik bezie dat niet als een verkeerde keuze. Ik bezie dat als een mindere ervaring waar je kennis uit kan putten. Een verkeerde keuze zou net zijn dat ik de M3 niet zou gekocht hebben. Heb ik achteraf alleen maar spijt van ... 'wat als'.

En tja, uiteraard is een aankoop van de M een groot gedeelte een emotionele keuze geweest. De euforie van op dat moment overheerst dan wel : 1) het feit dat je een wagen van die prijsklasse kan kopen is gewoon al een hele mooie verwezenlijking 2) het feit dat het dan een dergelijk model is, tja, emoties (spreek dan ook als autoliefhebber, niet als persoon die een voertuig beschouwt als iets dat je gebruikt om van A naar B te rijden).
Zoals reeds gezegd, wist bij de testrit wel al van dat bepaalde zaken mij wss gingen frustreren, maar niet gedacht dat het zo vlug ging zijn.

Hetgeen al even in mijn hoofd zit, ga ik waarschijnlijk binnenkort wel uitvoeren: bij de volgende wasbeurt even wat mooie foto's trekken, de wagen online zetten tegen een gekke prijs en vinden we een gek die deze prijs wilt betalen (blijkbaar zijn er zo te vinden), dan mag hij weg. Is de wagen tegen het einde van het jaar niet weg tegen die gekke prijs dan zien we wel verder. Moet niet weg, mag weg.

Bovenaan Onderaan