Lekkage voorin... Zwembad :(

Cordoba

Forumguru
Zeker aan de bestuurderskant, krijg je volgens mij het voetje van die tool niet op z'n plek, tenzij je de parafan bewust in stukken breekt, dan lukt het misschien wel. (nieuwe parafan kost ook iets van 20-25 euro, dus dat is te overzien)
 

EdK

Forumguru
twee rechterhanden dan maar zoeken ?? :tongue::deuk:

En warm stoken al geprobeerd ? Kan zijn dat de corrosie tussen de verbindingen de vasthouder is en met verhitten je net voldoende speling creeërt om hem los te krijgen.

LET OP: alles wat je heet maakt kun je je vingers aan verbranden !!!! ook rechterhanden !!!:maakmegek::tongue:
 

Cordoba

Forumguru
@EdK: heet stoken zou kunnen helpen om los te krijgen, ook als het verlijmd is. Het risico is echter ook dat er veel kunststof (parafan, ruitensproeiers enz.) in de buurt zit, én dat je ruit scheurt door ongelijke warmte belasting.
 

EdK

Forumguru
Ja @Cordoba ik snap dat het een moeilijke plek is om te verhitten en zou het ook niet doen met een gasbrander maar met een verfstripper met diverse mondstukken erbij is het bv met een hulpstuk voor krimpkous wel te doen en een natte lap op raam leggen en rondom de ruitenwisser as op de kunststof delen.

En zonder de foto gezien te hebben zou ik met die voorbereidingen het wel aandurven om te doen.......maar ja ik heb rechterhand handschoenen......:deuk: sorry @Joske :tongue::deuk:
 

Joske

Forumguru
het is niets @EdK .... :mad: ....

;)

warm stoken lijkt me geen optie, misschien dat een paar tikken met plastic hamer (met beleid èn op de goede plek natuurlijk) de corrosie ook losmaken...
 

EdK

Forumguru
Niet op je vingers slaan hoor @Joske :deuk:

Maar hoever zit de garage van je woning vandaan ? anders ff met droog weer daar langs rijden en vragen of ze em ff kunnen lostrekken voor U ......
 

EdK

Forumguru
Nee heeft u Ja kan u krijgen.....
Stukje service om hun tool even ter beschikking te stellen ?
 

Cordoba

Forumguru
@EdK die voorbereidingen zijn wel in orde, maar of je alles voldoende opgewarmd krijgt op de manier die je beschrijft?
@Joske garage heeft inderdaad bij mij ook een paar flinke tikken met rubber hamer uitgedeeld, waarbij de hamer op een gegeven moment afketste en door de parafan ging (nieuwe parafan op kosten garage).

@Joske je kunt ook vooraf een prijs afspreken met de garage. Als ze 'm voor 10 euro loshalen, kun je daar niet voor blijven tobben met kans op schade.
 

Joske

Forumguru
Zou wel kunnen.. Heb geen special tool meer kunnen bemachtigen. Zal eentje online moeten aanschaffen vrees ik.
 

EdK

Forumguru
pffff gewoon bezoekje garage om alleen te verwijderen
Zal je 10 eurie moeten betalen, als ik al je uren nu al optel dan is er al een dagloon verspilt

Of doe je het bewust zodat je de brievenbus niet hoeft te schilderen....
 
Bovenaan Onderaan