Lekkage door panoramadak?

Josh

Nieuw lid
Ben eveneens benieuwd , zit met dezelfde problemen.
Wie heeft ervaringen met de uitvoering van het Duitse verhaal in Nederland?

Josh
 

arjahoekstra

Actief lid
Gisteren tot de ontdekking gekomen dat mijn panoramadak voor de derde keer lek is.
Kan me er zelfs niet meer druk om maken, het wordt al een gewoonte dat er iets aan de auto mankeert.
Morgen word ik gebeld door de garage wat ze er aan gaan doen.

Ben inmiddels sinds een tijdje wel gewisseld van garage, had mijn buik vol van Martin Schilder Alkmaar.

Heb gisteren toch even gebeld met ze om te laten weten dat het dak weer lek was, en kreeg als reactie dat je soms pech en soms geluk hebt.
 
Ik he intussen een mail naar de invoerder gestuurd maar heb tot op heden nog geen antwoord gekregen.

Intussen heeft de invoerder geantwoord: de dealer heeft mijn probleem opgelost maar men gaat niet retroactief de panoramadaken aanpassen volgens het document op het duitse forum. Volgens mijn dealer geven die panoramadaken niets dan miserie. Bij de aankoop heeft hij daar anderzijds niets over gezegd.
Enfin, ik heb geen lekkage meer vastgesteld maar het dak gaat de laatste tijd wel stroef open. Daarvoor naar de dealer geweest. Is enkel weken beter geweest maar het lijkt nu weer te verergeren.
Men zou het moeten verbieden: fabrikanten die dingen op de markt brengen die nog niet voldoende uitontwikkeld zijn.
 

hansvandertas

Nieuw lid
Ik ben nu ook de sjaak, na de overvloedige regen vd afgelopen weken is de vloer aan de bestuurderskant nat, zijn mijn ruiten smorgens aan de binnenkant beslagen, heb ik een vochtig opbergvak in de kofferruimte, en zelfs een nat dak links achterin....en ja ik heb een panoramadak... Ben benieuwd waar ik morgen tegenaan loop bij de garage..zal ze wijzen op alle tips via dit forum
 
Laat u vooral niet met een kluitje in het riet sturen door de dealer.
Ik heb sindsdien geen lekkage meer gehad maar de auto staat hier altijd in de garage. Ik vrees echter wel dat ik op termijn, buiten de garantieperiode, weer last zal hebben van lekkage en dan zal ik het dus zelf kunnen oplossen.
 

RayDelft

Forumguru
Ik ben nu ook de sjaak, na de overvloedige regen vd afgelopen weken is de vloer aan de bestuurderskant nat, zijn mijn ruiten smorgens aan de binnenkant beslagen, heb ik een vochtig opbergvak in de kofferruimte, en zelfs een nat dak links achterin....en ja ik heb een panoramadak... Ben benieuwd waar ik morgen tegenaan loop bij de garage..zal ze wijzen op alle tips via dit forum

Van welk bouwjaar is jouw auto?
Ik begin nu ook te vrezen.
Heb een panoramadak en vaak beslagen ruiten, maar ik heb (nog) geen natte plekken kunnen vinden.
 

arjahoekstra

Actief lid
De enige goede oplossing is het vervangen van het complete frame van het panoramadak, INCL gemodificeerde afvoerslangetjes. Succes met de afhandeling van dit bij de dealers bekende probleem.
 

fiestaman

Forumguru
Daarvoor heb ik eentje gekocht zonder panoramisch opendak.

In men golf variant, da vorige wagen had ik ook lekkage, mat vanachter nat, vanvoor, beslagen ruiten, enz... Prijskaartje ging naar de 1000€ en niet de garantie krijgen dat alles opgelost kan geraken... daardoor heb ik men wagen verkocht, net geen 5jaar oud en 97.000km op de teller. Zoiets zou gewoon niet mogen.

good luck zou ik zeggen, hopelijk komt alles in orde !
 

Fabia II Sport

Actief lid
Ach opendaken en Skoda, heb het gevoel dat dit niet samen gaat .... Ik heb er 3 jaar ellende mee gehad en heeft uiteindelijk geleid tot een schikking na tussenkomst van advocaten ...

Het onderstaande (zie topic) is het ergste wat je kan overkomen als je een nieuwe auto koopt.
http://www.skodaforum.nl/board/f44/problemen-de-fabia2-6048-21.html

Ik rij nu al weer een tijdje in een Octavia en heb hier wel heel veel plezier van.
En moet zeggen dat het na tevredenheid is opgelost, maar heeft wel 3 jaar geduurd.
Er zijn diverse modificaties uitgevoerd en daken vervangen maar iederekeer ellende.
Tip: Zou in iedergeval een dossier opbouwen, dealer ingebreken stellen en een rechtsbijstand advocaat inschakelen.
Suc6
 

Canon-Eye

Forumguru
Ach opendaken en Skoda, heb het gevoel dat dit niet samen gaat
Dat kan ik toch niet bevestigen. Heb 5,5 jaar rondgereden in mijn eerste Fabia combi uit begin 2002: een Elegance met van fabriekswege aanwezig schuifdak. Nooit naar om hoeven kijken, probleemloos gewerkt.
 

Neptukker

Forumguru
Mijn (voor mij nieuwe) Superb II Combi met panoramadak heeft ook last van vocht in bij het reservewiel. De auto is geleverd half april 2011. Voor modellen geproduceerd voor 15 april 2011 (edit) 12 april 2011 is een modificatie beschikbaar vanuit de fabriek/PON. Het betreft andere afvoerslangen tussen dakhemel en dak heen die uiteindelijk eindigt in de wielkasten. Modellen van na die datum hebben dus reeds de modificatie.
Ik heb een afspraak met de garage staan om de modificatie (onder garantie) door te gaan voeren en dat gaat zeker een halve dag kosten. Ik heb de instructie voor de modificatie gezien en er moet heel wat los in het interieur van de auto.
 
Laatst bewerkt:

Noord26

Forumguru
Is er idd een modificatie voor deze daken? Kun je zo terug zoeken of dat gebeurd is bij je eigen auto?

Want onze is van jan 2011..
 

Neptukker

Forumguru
Er is een modificatie zoals ik aangaf. Ik neem aan dat het in het onderhoudsboekje genoteerd wordt als het toegepast is.
Het betreft volgens mij géén terugroepactie maar een modificatie na klachten.
 

Noord26

Forumguru
Nergens te vinden in het onderhoud dat het gebeurd is.. Zal eens contacteren. Auto gaat toch naar binnen voor groot onderhoud. Geen klachten over vocht overigens.
 

Cordoba

Forumguru
Is er idd een modificatie voor deze daken? Kun je zo terug zoeken of dat gebeurd is bij je eigen auto?

Want onze is van jan 2011..

Volgens mij worden alle modificaties die aan een auto gebeurd zijn bijgehouden (of alle auto's die in aanmerking komen voor een modificatie, staan in een bestand van Pon, als de modificatie gebeurd is, wordt de betreffende auto uit het bestand verwijderd). Of het nu zo is dat er alleen een lijst van nog te modificeren auto's is, of dat bijgehouden wordt welke modificaties aan een auto gedaan zijn, de dealer zou in elk geval moeten kunnen zeggen of je in aanmerking komt voor modificatie. (dergelijk verhaal ooit van verkoper gehoord, maar verkopers bij de dealer vertellen wel vaker zaken die niet helemaal kloppen).
 

Neptukker

Forumguru
Aan de hand van het chassisnummer zoeken ze de boel na en was de conclusie dat er voor mijn auto een modificatie beschikbaar is. ik verwacht inderdaad dat het uitvoeren van de modificatie centraal geregistreerd wordt.
 

Noord26

Forumguru
Heb er ff een printje van gemaakt om te kijken hoe er bij dealer over denken. Auto heeft namelijk 2 jaar garantie mee gekregen vanuit de Skoda ZekerheidsPolis.

Edit: reactie van de dealer:

Volgens de importeur is deze modificatie niet van toepassing op Skoda.

Dus maar de pdf even terug gemaild waar duidelijk bovenin staat Superb II..

:mad:
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan