Lekkage door panoramadak?

Mr_McPhisto

Actief lid
Dit heb je gephotoshopt toch?.......

Nee, maar dit is toch niet meer leuk? Weten ze de oorzaak nu ook, zodat bij vervanging zoals ik de foto's zie neem ik aan, niet weer hetzelfde gaat gebeuren?

Wat hebben ze je te leen meegegeven? Ook een VAG met pano-dakkie? ;)

heel veel succes in ieder geval.
 

arjahoekstra

Actief lid
Helaas geen Photoshop, heb nog meer van deze horrorfoto's. Auto is compleet gestript.
Nieuw panoramadak is binnen bij dealer, maar weet niet of dat de juiste oplossing is. Neem de auto in ieder geval niet meer terug zonder eerst uitvoerig te testen, en met zwart op wit de garantie dat evt. vervolgschade gewoon vergoed wordt. PON mag 'm ook terugkopen! Mijn vertrouwen is nl. weg. Ps, leenauto is een Polo.(kinderwagen past niet eens in kofferbakje)
 

Mr_McPhisto

Actief lid
ja snap ik dat je vertrouwen weg is. Het zal ongetwijfeld dikke vette shitte pech zijn, want kan me ook niet voorstellen dat deze daken alleen maar ellende veroorzaken. Maar goed, de kinderziektes om zo maar te noemen zijn er nog niet uit blijkt wel!
 

Fabia

† In Memoriam
AAllemachtig wat een puinhoop zeg. En dan maar hopen dat alles netjes en rammelvrij weer wordt ingebouwd. En dat het probleem opgelost is.
 

Fabia II Sport

Actief lid
Mijn Fabia II Sport zag er ook zo uit, dit doet pijn als je net een nieuwe auto heb gekocht.
Gelukkig heeft mijn dealer alles perfect en zonder rammels kunnen terugbouwen, maar helaas tot grote spijt, de auto begon na 1 maand weer te lekken.
Hoop dat het met de Superb wel goed komt, anders hoop ik dat je een goede rechtsbijstand verzekering heb en een hele lange adem. Suc6
 
Skoda superb 2 lekkage dak

Auto 1 jaar oud, en het zelfde probleem, half jaar geleden eerst linker zijde. Verholpen door RIjnwoud, commentaar was afvoer pijpjes tijdens montage bklemd gezeten ?? Nu een half jaar later begint de rechterzijde ineens te lekken. En niet zo'n beetje ook. Hij gaat over twee weken terug (ben nu op vakantie) maar denk er over om eerder terug te gaan want elk buitje heeft gelijk een stroom water tot gevolg, shit ! Rijnwoud zegt nu dat ze de afvoer gaatjes en pijpjes gaan vergroten ? Lijkt mij moeilijk met zo'n prefab dak.
Verder bemerk ik dat er op het afdicht rubber aan de buitenkant van het dak een fluwelen rand zit. En die is op plaatsen aan het loslaten ?
Jaren franse auto's gereden, ben op basis van betrouwbaarheid over gestapt naar skoda. Oude auto's ging alles kapot maar dak is altijd dicht gebleven.
Dit valt me erg tegen, hoop op een goede afloop, maar ik vrees met grote vrees,,, gelukkig rechtsbijstand en hopelijk een betrouwbare en kundig dealer !
Zijn er in het forum ervaringsdeskundige, die mij wat vertrouwen naar de toekomst kunnen geven ?
Groet Ben
 

Fabia II Sport

Actief lid
@FabiaIISport,

Heb je uiteindelijk de auto verkocht, of heeft PON 'm teruggenomen?

Na tussenkomst van advocaten is de auto terug genomen door de dealer, koste mij wel een geringe afschrijving en heb toen ook nog een flinke korting gehad op de nieuwe Octavia. Uit eindelijk heb je alleen verliezers, ik als eigenaar, de dealer. We hadden toen veel plezier aan de Fabia (alle opties zaten er op) maar de lekkage was een behoorlijke domper.
Kan uit eigen ervaring zeggen, als je de auto zo open ziet liggen, hoe komt dat ooit weer goed.
Van PON kan je niks en dan ook helemaal niks verwachten, zij hebben denk ik het motto pappen en nat houden.
Jammer dat z'n organisatie een mooi product kan verdoezelen, maar volgens mij is dit bij ieder merk.
De dealer is je aanspreekpunt met hen moet je er ook uitkomen, PON zal je altijd terug verwijzen naar de dealer. Ook uit juridisch oogpunt is de dealer aansprakelijk. Maar juridisch gezien moet je de dealer ook de mogelijkheid/kans geven om het probleem op te lossen. Maak voor je zelf ook foto's, schrijf alles op, en doe communicatie via post/e-mail om zo alles schriftelijk vast te leggen.
 
lekkage superb2 combi panoramadak

Bedankt voor je advies, ga de resultaten van de reparatie af wachten. Maar echt zin in zo'n avontuur heeft niemand. De superb ben ik erg tevreden over, nu nog even de inspanningen van de dealer Rijnmond afwachten

:icon_smile_dead: maar een beetje ziek ben je eigenlijk nu al, jammer.
 
lekkage door panoramadak

Ben de afgelopen dagen aan het zoeken geweest of er meer van dit probleem beschreven is, en ja hoor. Commentaar, in Duitsland en the UK. Het is dus echt een bekend probleem. Jammer dat het oplossen niet in een terugroep actie of bij de eerste beurt gelijk geregeld wordt. Weet iemand waar deze daken nu eigenlijk vandaan komen ? Ik dacht dat het nederlands bedrijf was die dit soort daken maakt voor meerdere automerken ? :smiley29:
 

arjahoekstra

Actief lid
@bmwlepelaar,

Denk dat de daken niet uit Nederland komen. Dealer heeft een gemodificeerd dak bij mij gemonteerd en dat werd via Duitsland aangeleverd. Probleem zou niet alleen aan de afvoerslangetjes liggen ,maar ook aan het frame waarin het panoramadak zit gemonteerd. Wacht nog steeds op antwoord van PON wat ze gaan doen wat betreft garantie. Dealer heeft er trouwens wel veel werk van gemaakt, en het is jammer dat ze niet door hun eigen organisatie gesteund worden. Dealer krijgt nl. ook nergens antwoord op.
 

Fabia II Sport

Actief lid
@bmwlepelaar,

het is jammer dat ze niet door hun eigen organisatie gesteund worden. Dealer krijgt nl. ook nergens antwoord op.

Dit hadden we ook met de Fabia, misschien op wat technische hulp maar verder niks, kan ook zijn dat de dealers een hogere inkoop korting krijgen indien ze niet met service claims komen, maar dat is voor mij even koffiedik kijken. Ik vond het ook raar dat de dealer met een kleine fooi of "ach het zal wel een gebruikers fout zijn" moet doen. Wij vonden de reactie van PON erg arrogant.
 

arjahoekstra

Actief lid
Waar ik al bang voor was, is nu gebeurd. Na loshalen hemelbekleding, en terugplaatsen daarvan zijn er nieuwe klachten ontstaan. Zonnebrilhouder gaat niet meer dicht en tussen hemelbekleding en dak liggen de kabels te rammelen. Dat betekent weer een ritje naar de dealer. PON heeft via e-mail laten weten dat ze mijn klachten hebben ontvangen en streven naar een verwerkingstermijn van 15 werkdagen! Ben benieuwd wat daaruit gaat volgen, want mijn geduld raakt op.
 
Wat een domper zeg, ontzettend balen (en dat lijkt me nog een understatement).
Ik wens je veel succes met de oplossing van de problemen, hopelijk wat sneller dan 15 werkdagen :(
Sterkte!
 

Fabia II Sport

Actief lid
Waar ik al bang voor was, is nu gebeurd. Na loshalen hemelbekleding, en terugplaatsen daarvan zijn er nieuwe klachten ontstaan. Zonnebrilhouder gaat niet meer dicht en tussen hemelbekleding en dak liggen de kabels te rammelen. Dat betekent weer een ritje naar de dealer.[/COLOR]

Wees critisch op je dealer, zij moeten het oplossen. Ze hadden dit heel makkelijk kunnen oplossen " door een proefrit "
Geef aan dat je absoluut GEEN rammeltjes wil en als er een rammeltje in zit dat alles er weer uit mag.
Heel slordig om zo een auto terug te geven.
 
Lekkage panorama dak superb 2

Ja hoor auto voor de derde keer naar Rijmond. Netjes vervangende auto, dagje auto nodig. We gaan de afvoergaten vergroten en de pijpjes vervangen was het commentaar. Dan moet het goed zijn. Werkplaats gaf wel aan dat ze de dag daarvoor ook van een superb het dak vervangen hadden met het zelfde problemen. Ik heb ze nog even gevraagd te kijken naar de dakrubbbers omdat de fluwelen rand die daar op zit begint af te brokkelen.
Bij het ophalen de melding dat alles was uitgevoerd en dat voor het rubber er contact zou worden gezocht met de importeur pon.
Nu enkele dagen later, regen en ja hoor:icon_smile_dead: water stroomt aan de rechter kant weer naar binnen. Gatver,,, ik wil dit niet, dit gaat nooit meer wat worden. Weer bellen, breng de auto maar zsm. U bent hem 2 dagen kwijt, want dan kunnen we kijken en direct de onderdelen bestellen en monteren.
Tja wat kan je na drie keer nog meer repareren vraag ik me dan af ?
Begin hier heel erg ziek van te worden. Mocht je overwegen een skoda met een panoramadak te kopen. Doe het niet. Volgens mij moet er nog veel ervaring mee worden opgedaan. Vrijdag gaan we weer naar Rijmond, en ja hoe het verder gaat, BAH:confused:
 
Verdict van de dealer hier: er zouden resten van blaadjes in de afvoerleidingen gezeten hebben waardoor er bij hevige regen te weinig debiet beschikbaar is voor afvoer. Volgens hem valt dat eigenlijk niet onder de garantie maar deze keer moest ik het niet betalen. Vond dat laatste nogal straf eerlijk gezegd. De auto staat hier nooit onder de bomen en al helemaal niet met het dak open. Ik vind toch wel dat men conceptueel moet voorzien dat er af en toe wat kleine blaadjes in die opening komen. Ik heb geen open dak gevraagd om het altijd toe te laten.
 
Bovenaan Onderaan