Lekkage door panoramadak?

arjahoekstra

Actief lid
Sinds twee dagen last van lekkage bij de A-stijl.
Water lijkt via afwateringsgootjes van het panoramadak naar binnen te lekken.
A-stijlen en zekeringenkast loopt het water uit.
Hoop snel bericht van de dealer te krijgen dat ze tijd hebben om hier naar te kijken, want het lijkt me niet echt goed als het water via de zekeringenkast bij de bestuurderskant naar binnen komt.
 

Mr_McPhisto

Actief lid
Dat meen je niet! Dat is serieus shit man. Lekkage is zoiets waarnaar je je een ongeluk kunt zoeken tot je het vindt waar het probleem is...
Ik hoop dat je afdak voor je wagen hebt met dit weer van deze dagen! Dealer moet wel snel tijd maken!
Waar ben je bij skoda?

Nou in ieder geval succes.
 

RogerS

Forumguru
Dat is heel vervelend. Succes ermee.

Mogelijke kans op lekkage is een van de redenen waarom wij geen panoramadak hebben genomen. Bij onze vorige auto (peugeot 407) hadden wij dat wel. Daar was ik bang, naast lekkage, dat het "lammellen systeem", om het panoramadak te blinderen, kapot zou gaan. Reparatiekosten €1200! Gelukkig is dat in de drie en halve jaar tijd niet gebeurt.
 

arjahoekstra

Actief lid
Zitten bij Martin Schilder in Alkmaar.
Vanmorgen teruggebeld door de vestiging in Heemskerk,dat ze maandag tijd voor ons hebben. Breng auto zaterdag weg, hopelijk dat ze het maandag opgelost krijgen.
Begint nl. serieus nat te worden in de auto.
 

SC 4*4

Nieuw lid
Dag Arjan,

Dat is balen!

Mijn auto is 4 keer terug geweest vanwege lekkage. Alles (alle koppelingen, slangen, afvoerpunten) is bij mij uiteindelijk vervangen.

Daarna is de auto nog terug geweest vanwege de vieze lucht (muf) door alle vocht.

Succes!

Erik.
 

arjahoekstra

Actief lid
@SC 4*4,
Dit lijkt me om hetzelfde probleem te gaan.
Volgens de dealer is het een bekend probleem bij PON. Snap dan alleen niet waarom er niet meteen iets door PON aan gedaan wordt, als het al bekend is.:mad:
Hoop dat het niet erger wordt, zit nu nl. met theedoeken in de auto om het water op te vangen.

Heb jij nog blijvende schade er aan overgehouden? (verkleuringen bekleding of zo?)
 

Fabia

† In Memoriam
Ik kan me ook een topic herinneren over een FabiaII met een zelfde probleem. Alleen kan ik het ff niet terug vinden.
 

SC 4*4

Nieuw lid
Dag Arjan,

Nee, alleen vieze lucht. Is ook na behandeling nog niet volledig weg maar ik ben allang blij dat m'n auto rijdt! Hij staat helaas te vaak in de garage.

Goede kennis van mij gaf vorige week door ook last te hebben van lekkage. Ik dacht dat het alleen bij mij was mis gegaan.... Mijn auto is een van de of de eerste in Nl met Panodak.

GRoet en sterkte,

Erik.
 
Dat is echt vervelend. Ik heb zelf geen Panoramadak gekozen. Ik hoor zoveel klachten over lekkage en rubbers. Toch begrijp ik het niet, dat was vroeger al zo bij alle automerken en nu is het 2011 en nog kunnen ze geen auto's maken waar het meteen in orde is. Beetje slecht of het blijft gewoon altijd gevoelig voor lekkages.
 

kwaazaar

Actief lid
Mijne gaat over twee weken ook een dagje terug ivm panoramadak. Geen lekkage (niet dat ik weet iig), maar hij wil niet goed meer open. Na een paar cm stopt ie weer. Paar keer opnieuw proberen en dan wil hij soms nog iets verder. Het lijkt alsof ie gewoon even gesmeerd moet worden, maar dat hadden ze vorige weer bij de beurt al gedaan en is dus niet de oplossing. Daarnaast gaat het zonnescherm overigens ook niet meer automatisch dicht na x uur. Geen idee of dat samenhangt met een instelling van de boordcompu, maar vind het zo eigenlijk veel handiger en is de kans kleiner dat die ook kapot gaat.

Ik open het dak vrijwel iedere dag, zowel 's ochtends als smiddags (heen/terugreis), waarhij ik 'm op de stukjes snelweg vaak weer even sluit. Blijkbaar is ie daar niet op gemaakt. Scheelt dat het een leaseauto is, maar toch jammer dat je op de warmste dag van het jaar niet van je dakje kunt genieten...

En ik sluit me helemaal aan bij Peeet: belachelijk dat dit nog steeds een probleem is.
 

autoleip

Nieuw lid
Bij mij heeft het dak ook gelekt. Eerst linksvoor liep de voetenruimte helemaal vol water. Toen ik hem kwam ophalen regende het heel hard en bleek ook rechtsvoor te lekken. Kon ik hem nog een dag laten staan .
Allebei de afvoerslangen zaten klem bij de zonneklep.
 

arjahoekstra

Actief lid
Lekkage is vakkundig opgelost door de vestiging van Martin Schilder in Heemskerk.
Algehele service gaf me weer eens een goed gevoel, netjes geïnformeerd dat de auto weer klaar stond, en ze maakten er geen probleem van dat ik pas vandaag de auto weer ophaalde.
De afvoerslangetjes van het panoramadak zaten in de verdrukking achter de airbag-units die door de A stijl lopen. Alle slangen etc. vervangen en weer keurig teruggeplaatst. Nette service en goed geholpen.
 

arjahoekstra

Actief lid
Hoera, het regent weer. Niet alleen buiten,maar ook weer binnen. Deze keer niet alleen aan de voorzijde maar ook achteraan. Krijgen de mensen die me voor gek verklaarden dat ik € 47000 neer ging leggen voor een Skoda toch gelijk? Geen verkeerd woord trouwens voor Martin Schilder Heemskerk,want ze maakten meteen tijd vrij,en zijn er al mee aan de slag. Wacht op inruilaanbod via PON, ben vertrouwen nl. kwijt.
 

SC 4*4

Nieuw lid
Dag Arjan,

Ik ben benieuwd hoe de importeur reageert! Na veel ellende ben ik nu bijna 3 weken niet in de garage terug geweest. Ben benieuwd hoe het op vakantie gaat....

Sterkte want je wordt er niet goed van.

Erik.
 

arjahoekstra

Actief lid
PON zal waarschijnlijk wel helemaal niet reageren. Dat is de meest arrogante organisatie die ik ooit ben tegengekomen. :mad: Toen bij ons de levertijd zonder opgave van reden werd velengd van 12 weken naar 26 weken gaven ze ook niet thuis. Kwam er gewoon op neer dat dat mjin probleem was,(had de auto nodig voor vakantie) en dat ik blij mocht zijn dat ik een Skoda mocht kopen.
 

RogerS

Forumguru
@Arjahoekstra: Heel erg jammer dat je zo'n ellende hebt met de auto. Gelukkig heb ik dat met de Superb nog niet gehad.
 

CDO

Forumguru
@arjanhoekstra: succes.

Ik ben inmiddels bijna 18.000 km onderweg met een niet lekkend panodak... en hoop dat het bovenstaande me niet gaat overkomen.
 

Fabia II Sport

Actief lid
Ik kan me ook een topic herinneren over een FabiaII met een zelfde probleem. Alleen kan ik het ff niet terug vinden.

Ja dat was mijn Fabia .... ook afvoerslangen, modificatie naar modificatie .... water bleef maar naar binnen komen...

Hier een deel van het onderwerp: http://www.skodaforum.nl/board/showthread.php?5238-Opendak-lekkage-constructie-fout/page1
Ik zie de foto's er niet meer bij staan ...

Reken maar 0,0% medewerking van PON ... ik hoop dat je een rechtsbijstand verzekering heb en een lange adem.
Het heeft bij ons bijna 1 jaar geduurd ... dealer advocaat dealer totdat we een redelijke oplossing hebben gevonden.
Ik ben de dealer wel zeer erkentelijk dat ze toen mee geholpen.
Op een gegeven moment zat er bijna geen interieur meer in de auto, banken welk wat waren geweest en kringen hadden, dakhemels met kringen... enz enz

En zo trof ik de auto een keer aan ... een auto van 1 jaar oud (nieuw).....

attachment.php
 
Bovenaan Onderaan