Lekkage door panoramadak?

Noord26

Forumguru
De service-manager die mij contacteerde van de dealer ging PON opnieuw benaderen. Zij vond het niet kunnen dat de importeur iets anders verteld als wat er op papier aangetoond kon worden, door hun eigen klant notabene- die nu benadeeld wordt..

Thnx voor de pdf dus!

Als kanttekening gemeld dat ik zeer tevreden ben over hun service in het algemeen, maar dat de importeur voor mij heeft afgedaan. Plus dat ik een overeenkomst heb met de dealer en ik niet mijn gelijk wederom aan hoef/wil gaan tonen. Als ze als klant mij willen houden zou ik een wat pro-actievere houding als vereiste zien. Wat PON zegt/beweerd is lang niet altijd de waarheid.. En daarom zouden ze een klant kunnen gaan verliezen. Laat dat niet zo ver komen? Dit zou besproken gaan worden met de eigenaar/directeur. Ik bleek zeker niet de eerste te zijn die minachting zou uiten over de importeur met als mogelijke optie geen klant meer te kunnen zijn.
 

Neptukker

Forumguru
Ik vraag me wel af wat de rol van PON is in dit verhaal. Ik had het beeld (correct me if i'm wrong) dat mijn dealer de voertuiggegevens (chassisnr.) invoert in een systeem en dat er dan automatisch een resultaat volgt.
Hoe dan ook, voor mijn auto is een beschikbare modificatie geconstateerd.
-edit- Ik zie dat je de auto niet nieuwe hebt aangeschaft. Het kan natuurlijk zijn dat de modificatie reeds is uitgevoerd en dat dan enkel digitaal is verwerkt en niet in het onderhoudsboekje aangegeven.
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
ja een monteur verwacht in algemeen dat dat boekje op de voorstoel ligt
die gaat echt niet de gehele wagen doorzoeken.

maar elektronisch slaan ze het dan zo en zo op
 
Ik heb deze pdf vorig jaar naar de invoerder gestuurd (D'Ieteren) en die wist me dit te melden:
Wij betreuren oprecht de reinigings incidenten die u gekend hebt tijdens het gebruik van uw Skoda Superb Combi. Het verheugt ons echter te vernemen dat, zoals voorzien, Garage XXXX de nodige oplossing heeft uitgewerkt.

Sinds wagens verkocht worden, heeft men steeds bestaande modellen trachten te verbeteren. Dit betekende ooit dat eerdere modellen slecht uitgevoerd waren.

In de huidige stand ter teckniek bestaat er geen reden voor een terugroep actie uit te voeren ten overzicht van de panoramadakken.

Wij wensen u nog veel aangename kilometers aan boord van uw Superb Combi.

Voor hen is dat pdf-document dus zeker niet een reden om een modificatie te doen. Als dat bij anderen wél zou gebeuren hoor ik het graag, dan ga ik hiermee ook verder.
Van m'n wagen ben ik vooralsnog teveden, van invoerder en zeker dealer héél wat minder.
 

Neptukker

Forumguru
Mijn (voor mij nieuwe) Superb II Combi met panoramadak heeft ook last van vocht in bij het reservewiel. De auto is geleverd half april 2011. Voor modellen geproduceerd voor 15 april 2011 (edit) 12 april 2011 is een modificatie beschikbaar vanuit de fabriek/PON. Het betreft andere afvoerslangen tussen dakhemel en dak heen die uiteindelijk eindigt in de wielkasten. Modellen van na die datum hebben dus reeds de modificatie.
Ik heb een afspraak met de garage staan om de modificatie (onder garantie) door te gaan voeren en dat gaat zeker een halve dag kosten. Ik heb de instructie voor de modificatie gezien en er moet heel wat los in het interieur van de auto.
De modificatie is uitgevoerd en ik moet zeggen dat de dealer het keurig uitgevoerd heeft. Alle panelen die los moesten (en dat waren er nogal wat) zitten weer keurig vast zonder zwarte vegen van monteurshanden e.d.
Verder is (zoals afgesproken) de monteur zo vriendelijk geweest om de trekhaakbekabeling die nog achter losgehaalde panelen gemaakt moest worden te bevestigen. Als extra is de kabel tot aan de zekeringkast gelegd dus dat is super. Scheelt mij een hoop werk.

(ik heb zelf een trekhaak gekocht en gemonteerd en de kabelset was nog niet doorgelegd toen ik de lekkageproblemen constateerde. Dankzij de trekhaak montage heb ik de lekkage geconstateerd)
 

rvdijkazn

Nieuw lid
Lekkage panoramadak Octavia III
Problemen komen nog steeds voor. Sinds enige tijd beslagen ruiten en bij nader onderzoek veel vocht bij de matten aan de bestuurderskant. Heb er met een dweil 2,5 liter water uit gehaald, er was toen nog veel water aanwezig.
Onderzoek garage: probleem met afwatering van het panoramadak links waardoor het water niet goed door het slangetje maar door de A-stijl loopt. Auto nog net geen jaar oud.
 
Goedendag SII rijders,

Ik heb mijn SII nu net 1,5 week en heb helaas moeten merken dat ook ik lekkage heb en dat het water zich verzameld in de kuip van de reserve wiel. Ik heb nog geen reserve wiel, maar wilde de ruimte opmeten en kwam er toen achter. 1 Week geleden had ik ook gekeken (nieuwsgierigheid) en toen was deze kuip zeker weten droog.

De vloerbedekking is aan de linkerzijde het meeste nat en zo ook onder de achterbank.
Al zoekende kwam ik op het forum een aantal redenen tegen, 1 daarvan was de verstopte gaten in de rubberafdichting van de achter deur en de ander was dit topic.
Ik heb de deurrubbers nagekeken en zijn schoon en niet verstopt. Helaas heb ik ook kunnen constateren dat de modificatie op mijn SII nog niet is uitgevoerd (02/2011)

Is er een mogelijkheid om de modificatie alsnog uitgevoerd te krijgen op kosten van Skoda/importeur?
Zo niet, wat zijn dan de geschatte kosten voor de modificatie?
 
Geen garantie genomen bij de verkoper. Stond namelijk slecht aangeschreven op de aftersale. Rest was wel goed.
Via mijnautocoach.nl heb ik een keuring laten doen en onderhandeld over een meeneemprijs.
12 maanden garantie gekocht via mijnautocoach.nl, maar lekkage valt daar niet onder.
 

EdK

Forumguru
Als die van 2011 is dan is die al 5 jaar oud dus en fabrieksgarantie is dus al 3 jaar over....
Tsja en doordat je je garantie hebt afgekocht bij de verkoper hoef je daar dus niet aan te kloppen.
Dan bij de verzekeraar waar je een jaar hebt gekocht vraag ik me dan alleen af wat er wel verzekerd word ?

Maar kort door de bocht ben je het sjakie en pies je naast den pot en kun je zelf dokken in dit verhaal.
Je kunt nog proberen om bij een Skoda dealer een coulance regeling te regelen, maar ook die kans schat ik zeer laag in...

Dus tsja hoe lullig ook, ik zou maar wat overuren gaan maken voor de reparatie......
 
Dit is wat er binnen de verzekering valt.

f024c6c470b8c19b774e2247967ea629.jpg

30835d8ce1ed3f5a56746b501c074fc8.jpg

6e6d6bbc8d17d20750279f37377dcf81.jpg
 

SuperBeeb

Forumguru
Is bij mijn S2 onder garantie (verkoper, niet fabriek volgens mij) gedaan. Ging om lekkage, niet om verstopping. Uit m'n hoofd gezegd waren de kosten rond de 500 euro, incl de modificatie. Moest daarna wel de in-Car pool missen :-)
Is vast zelf te doen, maar heb m'n auto in half onttakelde staat gezien... is een behoorlijke klus, met risico op beschadiging dakhemel. Zou m'n verlies nemen en t goed laten doen, bij een dealer.
Succes ermee.
 
Bovenaan Onderaan