LED inbouwen

Goofy@5E

Forumguru
Moest je ook de weerstanden gebruiken?

Ik heb ze niet ingebouwd, kan soms zijn dat je ze moet parallel over de leds moet zetten, omdat in sommige gevallen er een flauwe gloed op komt, reden hiervan zou een minimale lekstroom zijn in binnenverlichting circuit, en doordat de leds een vrij lage impedantie hebben geven ze als contact afstaat die lichte gloed, bij de stock lampjes is deze stroom er ook, maar ze hebben een hogere ohmse weerstand, en doordat deze stroom zo minimaal is ga er dan ook niks van zien
 

Troebels

Actief lid
Ik zit toevallig op dit moment bij de Skodadealer om kenteken ledlampjes in te laten bouwen. Heb op een ander draadje hier gelezen dat de leds van een Rapid erin passen. Nu blijkt dat de auto storing geeft omdat er een uitvoeringscode ingegeven moet worden?????
Iemand hier een oplossing voor??
 
D

Deleted member 20094

Volgens mij dien je in VCDS de kentekenverlichting om te zetten naar led verlichting.
 

Troebels

Actief lid
Maar volgens die vent in de werkplaats vraagt de auto om een code?
Ze branden wel, maar auto geeft nu dus storing
 

EdK

Forumguru
Maar volgens die vent in de werkplaats vraagt de auto om een code?
Ze branden wel, maar auto geeft nu dus storing
Heel goed mogelijk mbt de code.
De kast waar de garage mee codeerd is een heel andere wijze van coderen dan wat er met een VCDS word gedaan.
 

Troebels

Actief lid
Maar is hier een oplossing voor dan?
Rij nu rond met een auto die storing geeft én lampjes die niet branden
 

EdK

Forumguru
Maar dit kan dus niet via een skoda-garage begrijp ik? Heb dr nu (flink) geld voor betaald
Skodadealer werkt zoals gezegd op andere wijze met hun codeerkast, en als de monteur er al geen voldoende kennis van heeft en dan ook nog niet de juiste code's die hun blijkbaar nodig hebben

Tsja dat geld kun je natuurlijk proberen terug te krijgen want ze hebben niets geleverd wat ze behoorde te doen.
En als je een PB bijvoorbeeld naar @Antera stuurt dan kan hij dit zeker met VCDS voor je aanpassen en misschien nog vele andere dingen waar je nu nog geen weet van hebt maar waarvan hij een lijstje heeft
 

Wreckingtube

Actief lid
Ik wou vandaag de interieur verlichting veranderen naar led door een volledige set van ledperf maar ik krijg de bovenste 2 lampjes voor en achter niet los/open (panodak) en de spiegels ook niet heb al verschillende filmpjes gezien en daar klikt de spiegel er precies vanzelf uit ik doe net hetzelfde maar wilt niet lossen weet iemand een betere manier of iemand in de buurt (antwerpen - kempen) die er iets van kent en eventueel eens tijd heeft?
 

Witte76

Forumguru
hey hey, ik heb net de achterste gedaan (ook panodak). Veeeeeel geduld hebben en voorzichtig zijn. Je moet hard trekken en daarna de ijzeren clips terugbuigen, maar doe dit niet te vaak anders breken de clips. Ik heb dit bij 1tje voor gehad :angry:. Zelf maar een clip gemaakt toen en het houd perfect nu:D. Zeker geen fijn werkje maar het resultaat is geweldig. Kijk maar op mijn topic "yes, mijn eigen RS" voor de foto's. Achter is klaar, voor moet ik nog doen. Je ziet dan wel goed het verschil:thumbsup:
 

Witte76

Forumguru
Ik heb ze niet ingebouwd, kan soms zijn dat je ze moet parallel over de leds moet zetten, omdat in sommige gevallen er een flauwe gloed op komt, reden hiervan zou een minimale lekstroom zijn in binnenverlichting circuit, en doordat de leds een vrij lage impedantie hebben geven ze als contact afstaat die lichte gloed, bij de stock lampjes is deze stroom er ook, maar ze hebben een hogere ohmse weerstand, en doordat deze stroom zo minimaal is ga er dan ook niks van zien


Vandaag een paar dingen laten omprogrammeren bij de dealer met de vcds. Alles lukte, behalve het omzetten van de nummerplaatverlichting naar led. Telkens als we dat deden kwam er een foutmelding van de vcds zelf. Zeer vreemd. Heeft iemand dit nog voor gehad ???
Het is code 7F : Dienst wird in der aktuellen Sitzung nicht unterstützt

Weet niet meer hoe het was in het nederlands maar vind het enkel terug int duits
 

Marcooctavia

Forumguru
Vandaag een paar dingen laten omprogrammeren bij de dealer met de vcds. Alles lukte, behalve het omzetten van de nummerplaatverlichting naar led. Telkens als we dat deden kwam er een foutmelding van de vcds zelf. Zeer vreemd. Heeft iemand dit nog voor gehad ???
Het is code 7F : Dienst wird in der aktuellen Sitzung nicht unterstützt

Weet niet meer hoe het was in het nederlands maar vind het enkel terug int duits

Beste @Witte76 als je bij je dealer geweest ben denk ik niet dat ze daar Vcds hebben.
Maar goed dat terzijde.
Ik kan de nummerbordverlichting wel voor je omzetten.

Marco.
 

Brains75

Actief lid
Belachelijk hoe weinig een Skoda dealer softwarematig veranderen kan. Lijkt een beetje op Apple. Die moet je "ook"eerst jailbreaken om alle softwarefuncties te kunnen gebruiken.
 

ertromp

Forumguru
Belachelijk hoe weinig een Skoda dealer softwarematig veranderen kan. Lijkt een beetje op Apple. Die moet je "ook"eerst jailbreaken om alle softwarefuncties te kunnen gebruiken.
Dit is te kort door de bocht.
Ook de dealert kan alle "VCDS" instellingen doen.
Hoe? Met het eigen VAG programma ODIS
Echter dit werkt super omslachtig en adaptiekanalen en longcodings zijn veelal niet tekstueel ondersteunt.
Ook het personeel is daar niet in geschoold en heeft er domweg te weinig kennis voor.
ODIS is een top programma om storingen te lokaliseren en software te laden maar "programmeren" is omslachtig maar zeker te doen
 

Skoda-MAN

Forumguru
Ook het personeel is daar niet in geschoold en heeft er domweg te weinig kennis voor.
Dat klopt helemaal.
Tijdens de bestelling van de auto had ik bedongen dat met DRL ook de achterlichten moesten branden zonder kentenverlichting (gratis).
Tijdens de aflevering kwam ik er achter dat ze dat puntje niet uitgevoerd hadden in de werkplaats.
Ach dat doet de monteur wel even hier in de showroom, hij was een half uur aan het prutsen en toen moest de auto naar de werkplaats.
Ruim 2 uur later kon ik eindelijk wegrijden met mijn nieuwe auto en DRL + achterlichten EN Kenteken verlichting aan, dat kan niet ander zij men bij de dealer.
Even bij een van de VCDS goeroes langs geweest en binnen 10 minuten samen met nog een heel aantal aanpassingen gefikst.
 
Bovenaan Onderaan