LED inbouwen

Marcooctavia

Forumguru
Kan iemand mij helpen met kofferbak verlichting? Mistlampen en kenteken verlichting heb ik zelf al gedaan. Dat is allemaal succesvol gelukt :D

Heb 4 x deze W5W leds gekocht. Helaas waren ze niet error free en heb ze omgeprogrammeerd.
http://www.ebay.nl/itm/T10-CAR-BULB...hash=item3f5c19800a:m:mj0ENwpbYncG2qE8jMGfOcA

Als ik de lampje erin steek dan gebeurd er niks, nog een keer omgedraaid i.v.m polariteit, weerstand verwijderd welke standaard in de behuizing zit. allemaal zonder resultaat. Daarom Originele kofferlampjes maar weer teruggezet.

Heb ik nou verkeerde lampjes? moet de weerstand er wel of niet in?

Zie

http://www.skodaforum.nl/forum/i/led-inbouwen.28703/page-3#post-603363

Marco
 

turboturbo

Forumguru
Lampjes die een kortgesloten weerstand bezitten worden ENORM heet (Hebben een relatief korte levensduur, mede door hun eigen hitte) en geven veelal BLAUWIG licht. Je kan dus beter lampjes kopen met een klein circuit met triac en spoel. Dan als hier bij het T10 lampje de kortgesloten 221 weerstand. Daarnaast.... de afbeelding met de 4 lampjes hebben een LED met LENS, de andere T10 heeft 5050 SMDs. (CHEAP-SHIT)
Hè super deze info! Me altijd al afgevraagd wat een led lampje nu goed maakt (hoe herken je kwaliteit) en waarom je zo enorme prijsverschillen hebt.

Je ziet ook vaak wel 'petjes auto's' met kennelijk goedkope of slechte W5W ledjes in hun koplampen want ze geven nog minder licht dan een vuurvlieg en hebben vaak een lelijke kleur blauw/paars.

Ik heb zelf allemaal Ali shit lampjes voor het interieur - dus zal niet meer dan 10 dollar zijn voor een grote zak met lampjes waarvan een aantal miskoop (pasten niet of waren te blauw of te paars)

Ik beperk me gemakshalve nu maar tot de led lampjes van Philips of Osram. Daarvan heb ik er ook al een paar voor de buitenkant (achteruitrij verlichting en stadslicht) en die bevallen goed (stadslicht en remlicht achter moet ik nog aansluiten / een oplossing voor verzinnen, die doen het niet goed zonder weerstand kennelijk)
 

Smeeuwis

Donateur
Ik heb al mijn LED lampen voor interieur, kentekenplaat, kofferruimte en spiegelverlichting hier gehaald www.hypercolor.de. Wel wat duurder maar uitstekende kwaliteit, geen problemen met meldingen over de kentekenplaat (wel CANBUS proof nemen) en snelle levering. Twee dagen en de spullen in huis. Betaling via Paypal ook erg handig.
 

Monteur75

Actief lid
Een screenshot van een stroomloopschema van leeslichtjes van een octavia III.
Check de onboard supply control unit J519


Bekijk bijlage 52047

Wat is de functie van J519?

=>

Removing and installing onboard supply control unit
General description:
The onboard supply control unit -J519- is fastened to the rear of the relay carrier in the driver side footwell and performs the following functions in the vehicle.
t EFP relay
t Electrical load management
t Driver door contact
t Transfer of dimming information on the CAN bus
t Windscreen wiper speeds I, II and intermittent wipe
t Reading in of sender unit button for emergency braking function
t Operation of hazard warning flasher, turning signals, emergency braking warning flasher
t Horn
t Brake lights
t Terminal detection, terminal 15; S-contact
t Heated rear window
t Rear lid release without central locking
t Terminal 30, interior light
t CAN bus drive

t CAN diagnosis

t CAN gateway



Dus samengevat: interieurverlichting van een OIII zit wel degelijk op het canbussysteem. Maar een lampcontrole wordt niet gevisualiseerd op het dashboard voor de gebruiker. :)

akkoord @Monteur75 ?
 

Monteur75

Actief lid
Ja Joske dat is dus precies wat ik zei!! Alleen jij laat het met een schema zien wat verder overbodig Is. En dus nogmaals er zitten geen canbusdraden op de units. Zo duidelijk joske of moet ik ook een tekening maken?
 
Ik heb al mijn LED lampen voor interieur, kentekenplaat, kofferruimte en spiegelverlichting hier gehaald www.hypercolor.de. Wel wat duurder maar uitstekende kwaliteit, geen problemen met meldingen over de kentekenplaat (wel CANBUS proof nemen) en snelle levering. Twee dagen en de spullen in huis. Betaling via Paypal ook erg handig.

Okay dus jij heb deze Kofferraum LED Lampe voor in de kofferruimte gebruikt? en de weerstanden die standaard in de fittingbehuizing zitten heb jij niet verwijderd? maw plug and play?
 

Smeeuwis

Donateur
Nee, ik heb deze http://www.hypercolor.de/W5W-slim-Glassockellampe-radial-Hypron-Serie en deze http://www.hypercolor.de/W5W-Glassockellampe-universal-Hypron-Serie voor alle interieurlampjes. Niets gemodificeerd, niets gecodeerd of aangepast. De eerste variant zit ook in de puddlelights. VOor de kentekenverlichting heb ik deze http://www.hypercolor.de/2er-Set-LED-Kennzeichenbeleuchtung-Golf6-ohne-Fehlermeldung en die geven 0 foutmeldingen. Dus kentekenverlichting LED is derhalve ook niet gecodeerd. Werkt uitstekend en inderdaad plug-and-play.

Welke variant er in zit hangt af van de positie van het lampje, de meesten zijn plat (kofferruimte, voetenverlichting) en de interieurspots in de hemel zijn de andere met het rondje er op.
 

Handige Harry

Forumguru
Ik snap überhaupt niet waarom DRL alleen aan de voorzijde zit? Ze zouden het standaard voor een achter moeten doen.

Hoeveel mensen je in het donker/schemer wel niet ziet rijden met alleen DRL aan de voorzijde.

En dan aan de achterzijde dan dus helemaal geen verlichting.


Dus waarom alleen aan de voorzijde? Kan er geen logische verklaring voor geven
 

ertromp

Forumguru
Ja Joske dat is dus precies wat ik zei!! Alleen jij laat het met een schema zien wat verder overbodig Is. En dus nogmaals er zitten geen canbusdraden op de units. Zo duidelijk joske of moet ik ook een tekening maken?
Maak voor mij even een tekening want wat zijn die "canbusdraden" ?


Het ging om de leeslampjes en dan is het plaatje gepost door @Joske super duidelijk zit dus in het canbus circuit
 
Laatst bewerkt:

MacManiac78

Forumguru
Ik heb het idee dat Monteur de low & high speed canbus draden bedoeld. Deze zijn bedoeld voor regelaars die heen en weer moeten communiceren. En ben benieuwd naar die visie.
 

hurmpie

Actief lid
A6061236-EAF4-4923-B7C3-C2E7F1B2B451.jpeg De wissel ook hier uitgevoerd. Ik heb GP Thunder 7500k erin gezet. De 5000k van osram was me te geel nog. Vanavond eens in het donker beoordelen. Voordeel tov led is dat ze weer netjes uitfaden.
 

O3-Rider

Senior Member
Cool. Als ik zou bestellen via jou link welke opties moet ik dan gebruiken?

Bridge Lux of Seoul CHIP?
Standaar of Canbus?
Neem aan, gewoon "H7"?

Thanks.
 
Bovenaan Onderaan