LED inbouwen

Troebels

Actief lid
Afgelopen vrijdag bij de dealer geweest (Rijnwoud) en deze heeft het nu voor elkaar gekregen om de kentekenverlichting zonder storing te laten branden. Hebben ook gelijk geregeld dat de achterlichten continue branden.
Duurde even en koste wat maar dan heb je ook wat uiteindelijk ....
 

markpas

Nieuw lid
Hoi allemaal...na enig zoekwerk heb ik ook de LED's aangeschaft via abc led....Moet wel even de schuurtruuk doen van marcooctavia..het wisselen kost je zo'n 10 minuutjes.... Ziet er gelikt uit... Nu alleen nog de spiegel lanpjes vervangen...
Vandaag (15e juni) de spiegellampjes gedaan..10 minuutjes en klaar... wel een tip..dek je lichtsensor op je raam even af anders gaan ze NIET aan om polariteit te testen..
 
Laatst bewerkt:

Tuner111

Forumguru
hier wat tut's voor de rs :) (duiste kennis wel nodig :D )

mistlichten:

spiegels:

hooftlichten:

led kenteken verlichting:
 
Laatst bewerkt:
Kan iemand mij helpen met kofferbak verlichting? Mistlampen en kenteken verlichting heb ik zelf al gedaan. Dat is allemaal succesvol gelukt :D

Heb 4 x deze W5W leds gekocht. Helaas waren ze niet error free en heb ze omgeprogrammeerd.
http://www.ebay.nl/itm/T10-CAR-BULB...hash=item3f5c19800a:m:mj0ENwpbYncG2qE8jMGfOcA

Als ik de lampje erin steek dan gebeurd er niks, nog een keer omgedraaid i.v.m polariteit, weerstand verwijderd welke standaard in de behuizing zit. allemaal zonder resultaat. Daarom Originele kofferlampjes maar weer teruggezet.

Heb ik nou verkeerde lampjes? moet de weerstand er wel of niet in?
 
waarom?

je verlichting IN de auto wordt niet afgevraagd bij lampcontrole.. zit daarentegen wél op het canbussysteem van de wagen.

Uhm ik heb ze in principe gekocht voor de kenteken verlichting, omdat het dezelfde maat tbv kofferbak was dacht ik slim te zijn en er gelijk 2 extra mee te bestellen, maar als ik jou goed begrijp had ik ze niet ze niet can-bus proof hoeven te kopen? Is dat dan ook de reden dat ze niet werken?
 

Joske

Forumguru
maar als ik jou goed begrijp had ik ze niet ze niet can-bus proof hoeven te kopen?
voor je interieur niet neen, voor je kentekenplaatverlichting vast wel. Daar heb ik originele VWmodules voor gekocht en dan aangemeld in de computer via vagcanpro.
Is dat dan ook de reden dat ze niet werken?
dat denk ik niet.. ik denk dat het eerder is omdat je ze "omgeprogrammeerd" hebt? Anderzijds is de weerstand misschien te hoog waardoor ze nu amper stroom krijgen?
 

Monteur75

Actief lid
waarom?

je verlichting IN de auto wordt niet afgevraagd bij lampcontrole.. zit daarentegen wél op het canbussysteem van de wagen.

Zo zei je het niet..zo als ik het lees. Staat dat binnenverlichting op canbus zit.en dat zit die echt niet. Zit ook geen regelapparaat in.. lamp controle is wat anders ja duh
 

Joske

Forumguru
Staat dat binnenverlichting op canbus zit.en dat zit die echt niet
ik ga niet aan spelletje welles-nietes doen :)

maar je kan er prat op dat ik zeker ben van mijn stuk

Als ik VCP aan de auto hang krijg ik meldingen van ingebouwde leds in het interieur die een te lage weerstandswaarde hebben. Het enige verschil is dat deze GEEN melding geeft op het dashboard.

dus ja, de binnenverlichting zit wél op het canbussysteem
 

MacManiac78

Forumguru
Lampjes die een kortgesloten weerstand bezitten worden ENORM heet (Hebben een relatief korte levensduur, mede door hun eigen hitte) en geven veelal BLAUWIG licht. Je kan dus beter lampjes kopen met een klein circuit met triac en spoel. Dan als hier bij het T10 lampje de kortgesloten 221 weerstand. Daarnaast.... de afbeelding met de 4 lampjes hebben een LED met LENS, de andere T10 heeft 5050 SMDs. (CHEAP-SHIT)

@Joske Wat jij zegt KLOPT. VCDS meldt ook een CANBUS storing bij CHEAP-SHIT lampjes. Hierbij komt geen visuele melding in het klokkenpaneel zichtbaar.

 

Bijlagen

  • afqprr1381743539035-1.jpg
    afqprr1381743539035-1.jpg
    26,3 KB · Weergaven: 19

Monteur75

Actief lid
Ik ga ook geen welles nietes spelletje spelen. O ik doe het wel sorry. maar joske dat leest hij uit de bcm. Er zitten geen canbusdraden op de verlichting zelf. Dus kun je zeggen dat het indirect op canbus zit. Zo goed?
 

MacManiac78

Forumguru
Canbus loopt over de draden zelf.
Canbus meet weerstand. TE hoge weerstand = ERROR en TE lage weerstand = ERROR.
Het zit dus direct op canbus.
Waarschijnlijk bedoeld Monteur de oranje-bruine en oranje-blauwe, die zitten er inderdaad NIET. Dit zijn ook bedoeld voor communicatie tussen diverse CANBUS-systemen en niet bedoeld voor lampen.
 

Joske

Forumguru
Een screenshot van een stroomloopschema van leeslichtjes van een octavia III.
Check de onboard supply control unit J519


Naamloos.png

Wat is de functie van J519?

=>

Removing and installing onboard supply control unit
General description:
The onboard supply control unit -J519- is fastened to the rear of the relay carrier in the driver side footwell and performs the following functions in the vehicle.
t EFP relay
t Electrical load management
t Driver door contact
t Transfer of dimming information on the CAN bus
t Windscreen wiper speeds I, II and intermittent wipe
t Reading in of sender unit button for emergency braking function
t Operation of hazard warning flasher, turning signals, emergency braking warning flasher
t Horn
t Brake lights
t Terminal detection, terminal 15; S-contact
t Heated rear window
t Rear lid release without central locking
t Terminal 30, interior light
t CAN bus drive

t CAN diagnosis

t CAN gateway



Dus samengevat: interieurverlichting van een OIII zit wel degelijk op het canbussysteem. Maar een lampcontrole wordt niet gevisualiseerd op het dashboard voor de gebruiker. :)

akkoord @Monteur75 ?

 

MacManiac78

Forumguru
Een screenshot van een stroomloopschema van leeslichtjes van een octavia III.
Check de onboard supply control unit J519


Bekijk bijlage 52047

Wat is de functie van J519?

=>

Removing and installing onboard supply control unit
General description:
The onboard supply control unit -J519- is fastened to the rear of the relay carrier in the driver side footwell and performs the following functions in the vehicle.
t EFP relay
t Electrical load management
t Driver door contact
t Transfer of dimming information on the CAN bus
t Windscreen wiper speeds I, II and intermittent wipe
t Reading in of sender unit button for emergency braking function
t Operation of hazard warning flasher, turning signals, emergency braking warning flasher
t Horn
t Brake lights
t Terminal detection, terminal 15; S-contact
t Heated rear window
t Rear lid release without central locking
t Terminal 30, interior light
t CAN bus drive

t CAN diagnosis

t CAN gateway



Dus samengevat: interieurverlichting van een OIII zit wel degelijk op het canbussysteem. Maar een lampcontrole wordt niet gevisualiseerd op het dashboard voor de gebruiker. :)

akkoord @Monteur75 ?


De OctoIII heeft een meer geavanceerd systeem! NICE!
 
Bovenaan Onderaan