LED inbouwen

Weet iemand zo de type lampjes in de kofferruimte van de Octavia O3 (combi). Alle lampjes worden benoemd in de handleiding, behalve deze. Ik zou er graag led in willen (of lampen die een behoorlijke lichtopbrengst hebben)
 
Jaa waren ook de enige die ik kon vinden

Iemand hier die ze er toevallig al in heeft? Ik zat te kijken naar lampjes met zoveel mogelijk ledjes erop voor meer opbrengst. Of werkt dat juist averechts?
 

Smarron

Actief lid
2 linkerhanden present! :D

En ondanks die linkerhanden heb ik een aantal interieurlampjes vervangen en ook de 2 mistlampen voor de 50watt LED die hier al meerdere malen worden aangeprezen. Eveneens zelf gedaan! De manual werkt wel degelijk en met een schroevendraaier en een doek echt prima te doen zonder iets te beschadigen! De eerste lamp ongeveer 15 minuten, de 2e lamp max. 10.

Hier wat interieurverlichting. Zie het verschil met de nog originele voetenverlichting.
Inmiddels ook handschoenenvakje gedaan en de verlichting achter. Ook de kofferbak vervangen met LED, maar die doe ik nog een keer opnieuw, want dat waren de verkeerde (layout).

full


En een brakke foto van het vervangen van de mistlampen:

full


En het resultaat, de 50 watt LED-lampen zijn net wat blauwer dan de xenon verlichting:

full


Maar al met al, prima zelf te doen!
 
2 linkerhanden present! :D

En ondanks die linkerhanden heb ik een aantal interieurlampjes vervangen en ook de 2 mistlampen voor de 50watt LED die hier al meerdere malen worden aangeprezen. Eveneens zelf gedaan! De manual werkt wel degelijk en met een schroevendraaier en een doek echt prima te doen zonder iets te beschadigen! De eerste lamp ongeveer 15 minuten, de 2e lamp max. 10.

Hier wat interieurverlichting. Zie het verschil met de nog originele voetenverlichting.
Inmiddels ook handschoenenvakje gedaan en de verlichting achter. Ook de kofferbak vervangen met LED, maar die doe ik nog een keer opnieuw, want dat waren de verkeerde (layout).

full


En een brakke foto van het vervangen van de mistlampen:

full


En het resultaat, de 50 watt LED-lampen zijn net wat blauwer dan de xenon verlichting:

full


Maar al met al, prima zelf te doen!

Dat is inderdaad een behoorlijk verschil! Maar het gaat mij voornamelijk om de kofferruimte. Ik heb er altijd gereedschap in en heb er een hekel aan om met de zaklamp op mn telefoon mn spul te moeten zoeken

Heb gisteren even gezocht op internet, maar wat een uiteenlopende prijzen zeg! Van €17,95 p/s tot €19,95 voor 4!! setjes van 2
 

Smarron

Actief lid
Daar heb ik gewoon Ebay voor benaderd. Elk W5W ledlampje werkt en je moet voor de kofferbak even een lampje zoeken met de goede lay-out van de plaatsing van de LED (van mij zijn onderweg). Ik heb wel bewust gekozen voor CANBUS:

http://www.ebay.nl/itm/262018421765?_trksid=p2060353.m2749.l2649&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT

Ze spreken over totaal 550 lumen per lamp. Nu zal dat iets minder zijn (en de helft zit op de achterkant), maar je hebt er wel weer 2. Volgens mij prima.

Ik heb er nu 2 inzitten met een verkeerde lay-out (Deze ongeveer: http://www.ebay.nl/itm/1Pcs-T10-168...831794?hash=item2a60184d32:g:h7oAAOSwLN5WlWAd) en dat is ook duidelijk te zien. Amper meer lichtopbrengst dan de originele lampjes. Het is alleen wit geworden wat wel mooier is.

Deze LEDs geven veel minder gericht licht in de kofferbak, maar deze wel bijvoorbeeld wel weer prima voor het interieur. Dus de nieuwe kofferbaklampjes (en kijk ook wat het allemaal kost ... Vandaar ook een hele zooi besteld) zijn inmiddels onderweg. Ik geloof niet zo in die extreem hoge prijzen van die LED's die weleens aangeboden worden. Verder altijd goede ervaringen met Ebay en tot nu toe geen enkel probleem ervaren met storingen. En als ze iets eerder kapot gaan (zou niet weten waarom), zet ik er gewoon nieuwe in. Kost wel 1 Euro.. :)

Ik zal een foto plaatsen als ik ze heb.
 
Laatst bewerkt:

Smarron

Actief lid
Ben benieuwd of ze canbus proef zijn....

Wat ik er op dit moment in heb zitten als interieurverlichting is van Ebay en volgens de verkoper canbus proof. Zo lijkt het ook, want ik heb nog geen storingsmelding gezien. De kofferbakleds zijn onderweg, maar die zijn volgens de verkoper ook canbus proof. Ik zal het sowieso laten weten.

Even een vraag mbt de mistlampen; faden deze ledlampen ook zoals de huidige mistlampen of is het gelijk aan en uit?

Faden niet helaas. Ik heb ze bij xenonlamp.nl vandaan (zoals de meesten). Ik had hier op het forum wel ergens gelezen dat iemand zei dat ze wel faden. Maar geen idee welke lampen dat waren.
 
Laatst bewerkt:
Daar heb ik gewoon Ebay voor benaderd. Elk W5W ledlampje werkt en je moet voor de kofferbak even een lampje zoeken met de goede lay-out van de plaatsing van de LED (van mij zijn onderweg). Ik heb wel bewust gekozen voor CANBUS:

http://www.ebay.nl/itm/262018421765?_trksid=p2060353.m2749.l2649&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT

Ze spreken over totaal 550 lumen per lamp. Nu zal dat iets minder zijn (en de helft zit op de achterkant), maar je hebt er wel weer 2. Volgens mij prima.

Ik heb er nu 2 inzitten met een verkeerde lay-out (Deze ongeveer: http://www.ebay.nl/itm/1Pcs-T10-168...831794?hash=item2a60184d32:g:h7oAAOSwLN5WlWAd) en dat is ook duidelijk te zien. Amper meer lichtopbrengst dan de originele lampjes. Het is alleen wit geworden wat wel mooier is.

Deze LEDs geven veel minder gericht licht in de kofferbak, maar deze wel bijvoorbeeld wel weer prima voor het interieur. Dus de nieuwe kofferbaklampjes (en kijk ook wat het allemaal kost ... Vandaar ook een hele zooi besteld) zijn inmiddels onderweg. Ik geloof niet zo in die extreem hoge prijzen van die LED's die weleens aangeboden worden. Verder altijd goede ervaringen met Ebay en tot nu toe geen enkel probleem ervaren met storingen. En als ze iets eerder kapot gaan (zou niet weten waarom), zet ik er gewoon nieuwe in. Kost wel 1 Euro.. :)

Ik zal een foto plaatsen als ik ze heb.

Aha nu is t me ook meer duidelijk wat je bedoelde met de layout van de lampjes. M.a.w. het is mooiste is als er alleen maar ledjes aan 1 kant zitten. Ledjes aan de achterkant en/of zijkant hebben geen toegevoegde waarde dus.

Ik zal vanmiddag eens langs een autotuningzaakwinkeltje in mn woonplaats rijden. Kan ik ze tenminste direct testen. Ik laat jullie weten!
 

Brains75

Actief lid
Even een vraag mbt de mistlampen; faden deze ledlampen ook zoals de huidige mistlampen of is het gelijk aan en uit?
Mocht iemand H8 canbusleds vinden voor de mistlampen die wel faden, dan hoor ik het graag. Ik zet voorlopig "gewone" H8 lampen met Xenon-look(blauwe glaasjes) er in, want die gele kleur ziet niet uit.
 
Bovenaan Onderaan