LED dagrijverlichting

Status
Niet open voor verdere reacties.
Na een paar dagen al uiterst tevreden te zijn met mijn Citigo, heb ik toch nog wel een korte wishlist. De eerste is eigenlijk om de dagrijverlichting door mooie, witte LED's te vervangen. Weet een van jullie of dit gewoon universeel is of dat dat echt iets specifieks moet zijn?
 

EdK

Forumguru
Wel het is een kwestie van even uitzoeken welke lampen ( fittingsoort) je nu als dagrijverlichting hebt. (Manual)
Dan uitzoeken of je wel of geen canbusmelding hebt, simpel uit te voeren door lampje eruit te draaien en conatct aan te zetten en kijken of je een melding op dashboard te zien krijgt.

Aan de hand van die gegevens een canbus of geen canbusled aanschaffen op bv de site van Hypercolor.de - LED Technik made in Germany of Home
 

MacManiac78

Forumguru
LED's geven bijzonder WEINIG licht. Je kan veel beter voor SMD, Super-Flux, Plasma-LED's of CREE gaan. die geven veel meer licht.
 

Mistraller

Senior Member
CREE is toch ook led of ben ik nou gek. Al onze zaklampen zijn CREE, en worden gewoon als led flashlights verkocht....
 

CharlesTucker

Forumguru
Volgens mij is CREE een fabrikant van halfgeleiders en LED's, zelf lijken ze te beweren dat hun LED's nogal wat te bieden hebben ten opzichte van andere LED's ("Lighting the LED revolution"). SMD staat voor Surface Mount Device, waarbij de daadwerkelijke component (bv. een of meer LED's) direct op een print gemonteerd worden, niet meer met 2 "pootjes" zoals de meer traditionele LED's (of transistors, of chips, of weerstandjes, etc).Kortom, inderdaad allemaal LED's, maar wel in verschillende smaken.
 

MacManiac78

Forumguru
Het zijn allemaal LED's maar de ene LED is de andere niet. Sommige mensen zeggen ook dat een LED a-polair is.... de D van LE"D" staat helaas nog steeds voor Diode. En een Diode is zo polair als wat. Verkeerdom de stroom erdoor gaat domweg NIET. SMD (LED's) zijn dus ook gewoon polair, net als SuperFlux, Plasma LED's of CREE.... (Er staat ook niet voor niets een polairiteit op aangegeven, in welke vorm dan ook.) Uit ervaring weet ik dat de LED's met opgebouwde lens (De CREE) het meeste licht geeft. Met een T10 uitvoering heb ik een straal licht in het donker en een mooie ronde cirkel op de muur / op het wegdek. De overige LED's die ik getest heb, geven difuus licht.
 

Tino

Senior Member
heb tot nu toe geen passende led gevonden zou ze niet via internet bestellen maar even langs een winkel gaan.
heb er twee geprobeerd maar ze gaan niet door het gat van de fiting heen dus niet passend de winkel is nog wel voor mij op zoek naar een oplossing.
heb nu wel lampjes van race sport T20 wedge deep white die passen wel en geven geen geel licht maar wit / blau
 

EdK

Forumguru
email maar eens met ze
heb gehad met mijn daglicht op de Yeti die ik nergens kon vinden
Gemaild met ze en vrij kort erna had hij ze wel voor me en stukken goedkoper dan dat ik ze uit de USA moest laten komen.

En algemene ervaring is met hun dat je binnen een dag een antwoord op mail terug hebt !

T20-W21W-7440
T20-W21/5W-7443

Die zijn het niet ? want die staan gewoon op de site hoor !
 

Tino

Senior Member
Edk heb ze bedankt was even zoeken za met hun mailen over de diameter wandt het gat is het probleem.

fijne avond,

Tino
 

Tino

Senior Member
Dikke vingers ik heb contact gehad met led 4 u en heb ze besteld, bedankt voor de info
 

EdK

Forumguru
Ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat en verdere bevindingen kwa montage
 

Tino

Senior Member
Als het goed is komt het vrijdag binnen en zondag is het droog, als het er in zit neem ik wel wat foto`s
 

Hetzer

Forumguru
En Tino heb je ze al binnen??
Ik wil ook graag led dagrij/stadsverlichting ter vervanging van de standaard w21/5w lampjes
Maar ik wl geen lampjes die foutmelding geven, of waar ik de plus en min moet omdraaien.
Gewoon opzoek naar pulg en play lampen

Welke had jij nu precies gekocht, en werken ze?

Origineel Fitting: BAY15S, Uitvoering: 21 Watt.
Vervanging: BAY15S CANBUS CREE

De dagrij en stadsverlichting van de Citigo heeft GEEN Bay15s fitting, maar heeft gewoon zo'n platte steekfitting
 

Tino

Senior Member
geen plug en play wel de moeite van het verbuigen waard
ledplusH41.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan