LED dagrijverlichting ipv standaard lampjes

Happyman

Forumguru
@Pendragon @Joske Weten jullie toevallig hoe die stekkers heten die aan weerszijden zitten van die weerstand die Pendragon gebruikt? Ik heb namelijk al wel zo een weerstand maar dan met een ba15s aansluiting en aan de andere kant 1 die niet in de behuizing past. Dus als ik daar de juiste connectors aan vast maak dan heb ik dezelfde als die Pendragon nu heeft. Ik denk dat die connectoren een stuk goedkoper zijn.
Screenshot_2015-02-01-10-07-20.png
 

Petrolhead

Forumguru
Dat heb ik ook gedaan.
Voor 8 euro incl verzenden setje weerstand kabels uit China besteld (zoals op bovenstaande foto), bij de sloop de klemring met stekkers en stukje draad eraf geknipt voor 5 euro, solderen en klaar is kees.
Zitten nu dus originele stekkers aan de weerstand. :-)

Het uiteinde van de weerstandkabels zoals op de bovenstaande foto blijft niet zitten in je behuizing, is te klein.

Het originele grijze gedeelte (1Z0941669) waar je het lampje in doet is los te bestellen bij de dealer (kwam oude prijzen tegen van 7 euro per stuk) maar dan heb je nog niet de stekker die daar in moet want die zit vast aan de kabelboom. Vandaar mijn bezoekje aan de sloop, kon het zelf afknippen, klemring en stekker!

En de bekabeling en stekkers van mijn auto zijn nog 100% origineel, ook wel zo fijn.
 
Laatst bewerkt:

Happyman

Forumguru
Ik heb beide connectors gevonden: 1J0 973 722 en 1J0 973 822. Heb ook al een site gevonden waar ze per stuk verkocht worden. Moet alleen nog even navragen of ze compleet met pinnetjes en seal geleverd worden.
 

Petrolhead

Forumguru
@Happyman : als je dan 1Z0941669 combineert met 1J0973722 dan ben je er volgens mij.

De 1J0973822 die je noemt pas wel op de stekker maar dan kun je je LED nog nergens in plaatsen?
 

Happyman

Forumguru
De stekker van de kabel gaat in 822 de 722 gaat in die van de lamp.

De stekker die nu over die grijze connector van de lamp zit is de 722. 722 is een vrouwtje en 822 is een mannetje.
 
Laatst bewerkt:

Happyman

Forumguru
Ik heb inmiddels de connectoren besteld. Als voorwerk ben ik vast gaan meten aan de stekker van de dagrijlamp. Tot mijn verbazing meet ik spanning op de draad waar ik het niet verwacht. Ik begrijp dat een gloeilamp er geen last van heeft als + en massa omgedraaid zijn.

Ik heb ook op dit forum gelezen dat bij sommige Skoda's het dus verkeerd om zit. En dat LED lampen daar wel problemen mee hebben. De led lampen die ik ooit heb gebruikt zijn deze http://www.leddel.nl/a-125257/ba15s-26-smd--6-18v-led-met-met-3de-generatie-canbus/

Deze lampen brandden wel altijd. Alleen kreeg ik wel foutmeldingen (soms pas na een paar maanden). Ze waren ook geen lang leven beschoren. Kunnen sommige LED lampen wel tegen een omgekeerde + en -? Is het wel aan te raden dat ik de draden omdraai als ik straks de weerstandkabel er tussenklik?
 

ertromp

Forumguru
Ik zou niet bij voorbaat de draden wisselen ivm de polariteit. De weerstand maakt niet uit hoe deze er tussen zit als het maar parallel aan de lamp is
 

Happyman

Forumguru
In de fitting meet ik op het contact wat onder de lamp zit niets en wat aan de zijkant zit 12V. Kan ik hier niet uit concluderen dat het verkeerd om zit?
 

Happyman

Forumguru
De connectoren zijn gisteren eindelijk binnen gekomen vanuit Duitsland, waarschijnlijk per postduif. Heb ze net even bevestigd aan de weerstanden. De "mannetjes" doe ik pas in de connector als ik weet hoe + en - moet ivm de LED lamp. Nu is het nog even wachten op de LED lampen.

20150215_113133.jpg
 

Pendragon

Forumguru
Hij (uit Duitsland) doet dit alleen, dus hij komt niet dagelijks bij het postkantoor om de spullen af te leveren voor verzending, tenminste als je het daar besteld hebt. Ik ben heel benieuwd hoe het gaat. Ik had geen problemen met + en -, bij mij was het plaatsen en werken. Ik had ook de LEDs bij hem besteld.
 
Bovenaan Onderaan