LED dagrijverlichting ipv standaard lampjes

Neptukker

Forumguru
Ik wil graag mijn dagrijverlichting upgragen naar LED. Ik heb nog nergen kunnen vinden of dit mogelijk is en zo ja welke lampen geschikt zijn. Het liefst helder wit licht.
Tevens zou ik graag de cornerlights in LED uitvoeren. -edit- volgens mij is dat één en dezelfde lamp -einde edit-
Mij auto is een Octavia 2009 van na de facelfit dus met standaard bochtenverlichting en dagrijlampen.

Wie kan mij uitsluitsel geven over de mogelijkheden?
 

EdK

Forumguru
Twente /almelo
zou zeggen rij er langs en wissel ter plekken
werkt het niet kun je ze meteen terug geven
Vreemde is dat ik zelfde lampjes (visueel) gezien heb en dat ze als niet canbus geschikt werden verkocht
Dus nog pielen met de weerstand
 
Bochtenverlichting gebeurt door de mistlampen, niet de dagrijverliching.
Als je de dagrijverlichting wil vervangen door LED, zal je een lamp met een canbus-check (weerstand) moeten hebben. Anders krijg je een foutmelding op de BC.

Deze lampen zouden volgens de site moeten werken, je hebt dan wel de BAu15S fitting nodig.
Of deze (goedkopere) via een Duitse webshop.

Ben zelf eerlijk gezegd ook nog steeds op zoek naar deze lampen. Iemand die met zekerheid kan zeggen dat dit werkt zonder foutmelding op de BC?
 

arjahoekstra

Actief lid
@Foutjuh,

Gebruikt Skoda voor de dagrijverlichting van de Octavia PY21w?
Voor de Superb wordt P21w (Ba15s) gebruikt. Heb gisteravond even de lampjes bekeken en de pennetjes liggen recht tegenover elkaar. Meteen maar de stap genomen om lampjes en weerstanden te bestellen.
http://www.benzinfabrik.de/de/led-r...watt-imax-chip-on-board-led-ba15s-p21w-weiss/
http://www.immers.info/Webwinkel-Product-1974529/Resistors-25W-25ohm-voor-LED-lamp.html.
Voor de mistlichten heb ik de volgende gekozen.
http://www.benzinfabrik.de/de/led-n...el-cob/2er-set-h11-imax-cob-led-leuchtmittel/.
http://www.immers.info/Webwinkel-Product-1842982/Resistors-50W-6ohm-voor-LED-lamp.html.
Hoop dat het allemaal gaat werken.
 
@ arjahoekstra

Volgens het instructieboekje wel, maar heb de lamp zelf nog niet uit elkaar gehaald, dus weet het niet met 100% zekerheid.

Je 1e link is trouwens een Bay15d lamp he, met 2 pinnetjes op de achterkant. Dit is normaal gesproken voor het achterlicht/remlicht.
Mag hopen voor je dat je wel de juiste hebt besteld ;)
En ben benieuwd naar het resultaat... (foto's :D
 

arjahoekstra

Actief lid
LED dagrijverlichting en mistlampen

Gisteren de dagrijverlichting en de mistlampen vervangen door LED.
De dagrijverlichting is goed gelukt, ziet er echt goed uit, maar voor mistlichten/bochtverlichting is de lichtopbrengst gewoon te klein.
De gewone gloeilampen gaven een veel beter zicht.
Neemt niet weg dat ik vind dat het goed staat.:smirk:
 

Bijlagen

  • LED links.jpg
    LED links.jpg
    40 KB · Weergaven: 565
  • LED dagrijverlichting.jpg
    LED dagrijverlichting.jpg
    37,7 KB · Weergaven: 513

Jochie

Lid
En je krijgt geen foutmeldingen?
dat moet dan toch ook mogelijk zijn voor de dagrijverlichting van de Octavia of niet?
 

De Stip

Forumguru
Ik zou het ook graag willen weten. Ik heb nu de stadslichten van LED voorzien, de lampjes in de deurpanelen, de kofferbakverlichting (met speciale op maat gemaakte modules), de plafondlampen en de kentekenplaatverlichting. Ziet er heel erg gaaf en bij de tijd uit. Nu dus nog heel graag de daglicht lampen en evt het dashboardkastje.
 

arjahoekstra

Actief lid
En je krijgt geen foutmeldingen?
dat moet dan toch ook mogelijk zijn voor de dagrijverlichting van de Octavia of niet?

Dat is ook inderdaad mogelijk, let alleen wel op welk type lamp er wordt gebruikt.
De pennetjes van de bajonet aansluiting kunnen recht tegenover elkaar liggen(Ba15s) of op 150 graden(Bau15s).
Weerstanden goed monteren, want die worden redelijk warm.
Bij vervanging van mistlichten helemaal oppassen, want die worden echt gloeiend heet!
 
Ziet er goed uit!

Maar je hebt nu dus LED lampjes met een losse weerstand gemonteerd?
Heb je daar toevallig ook foto's van? Hoe je dat hebt gemonteerd.
 

Wally

Nieuw lid
Hoi,

Ik ben even weggeweest van dit forum. Destijds in het bezit van de Octavia II uit 2005. Inmiddels eigenaar van de Octavia II uit 2010.
Helaas heb ik met de aanschaf (tot mijn spijt) niet gekozen voor een Xenonset, maar wil toch graag de lampen aanpassen.

Nu las ik op een website iets over een Xenonlook 7500k set. Volgens de website zijn het lampen gevuld met Xenon. Nu vraag ik mij af; heeft dat wel nut? Volgens mij heeft Xenon een specifieke ontbranding nodig. Vandaar dat de Xenonsetjes een units bevatten dit de stroomtoevoer ombuigen/aanpassen/etc.
Link: http://www.xenonlamp.nl/webshop/index.php?page=shop.product_details&flypage=garden_flypage.tpl&product_id=33&category_id=62&option=com_virtuemart&Itemid=2&vmcchk=1&Itemid=2

1. Heeft iemand uberhaubt ervaring met Xenonlook lampen (bv die van 7500k) of is de lichtopbrengst niet veel beter dan een normale autolamp?
2. Een tweede vraag over DRL op LED. Iemand al een goede website gevonden waar ik voor een Octavia II met DRL de juiste lampen & weesratden kan bestellen?

Alvast bedankt voor jullie reacties!
 
Vervangen dagrijverlichting door LED

Vandaag zag ik een Fabia waarvan de dagrijverlichting was vervangen voor LED.
Weet iemand waar je deze aftermarket setjes kan kopen, wat het kost, en natuurlijk of het makkelijk is om zelf te plaatsen?

Of is er een handy man op het forum die hiermee kan helpen..

Morgen ga ik mijn Faab halen....Ben benieuwd....Heb gekozen voor de 16" Elba eronder.....heb ik hier ook nog geen foto's van gezien.

Groetjes,

Sebastiaan
 

van_der_P

Senior Member
Je zou ook de gloeilampjes kunnen vervangen voor LED-lampjes. En daar zijn verschillende bedrijven van op het internet die deze lampjes leveren.
 
Bovenaan Onderaan