Last van windgeruis voorruit

rubbers aan de zijkanten wegdrukken onder het zijscherm helpt ook.

Welke rubbers heb je het over? Die om het raam of om deur? Ik merk dat er ruimte zit tussen het raam en de deur. (waar het raam in valt) Ook de rubbers staan wat naar buiten? Gisteren even getest met wat tape om het af te plakken, maar dit bleef niet goed zitten doordat het flink had geregend. Als ik het raam open en tegen de rubbers druk dan merk ik dat er veel speling zit en de deur ook mee buigt. Mogelijk dat toch daar het geluid vandaan komt doordat de wind er tussen komt?
 

wazda2

Actief lid
Ik ga eerlijk zijn jongens, vandaag hebben we tropische storm in België met windsnelheden tot 100km/u en in de auto bij mij is het opmerkelijk stil echt waar dus moet meer individuele gevallen zijn dan algemeen denk ik ?

Eerlijk gezegd is het opmerkelijk stil in de auto bij 100+ snelheden, ik had anders verwacht naar aanleiding van dit topic. Maar zelf heb ik totaal geen last van het windgeruis, heb er zelfs extra op zitten letten tijdens het rijden.
 

Joske

Forumguru
Ohja, moet ik ook nog mededelen..


heb er ook geen last van ;)

Maar misschien had ik het al eens gezegd:

de mensen die er last van hebben.. geef ook even mee welk modeljaar je hebt (2014 of 2015) en welke uitvoering. ;)
 

frisok

Senior Member
EBL 1.6 DSG Okt '14 met panodak.

Het geruis is meer dan ik gewend was bij vorige auto's en lijkt op specifieke plaatsen te ontstaan. Boven waar voorruit het dak raakt en langs de a-stijlen. Maar da's eigenlijk nogal wiedes want daar gaat alle lucht langs. Echter lijkt het nog steeds anders dan bij andere auto's en lijkt het ook onnodig geluid.

Bovendien. Als ik het raam open doe dan komt er ook een irritante vibratie/resonantie op de trommelvliezen die een wat afwijkende aerodynamica verraden. Getuige ook de afwatering bij regen op de voorruit die precies de blik op mijn spiegels vertroebelt.

Ik ga eens kijken naar de rubbers en de bovenrand keertje dichtplakken.
 
Welke rubbers heb je het over? Die om het raam of om deur? Ik merk dat er ruimte zit tussen het raam en de deur. (waar het raam in valt) Ook de rubbers staan wat naar buiten? Gisteren even getest met wat tape om het af te plakken, maar dit bleef niet goed zitten doordat het flink had geregend. Als ik het raam open en tegen de rubbers druk dan merk ik dat er veel speling zit en de deur ook mee buigt. Mogelijk dat toch daar het geluid vandaan komt doordat de wind er tussen komt?


Rubbers aan de onderzijde van de voorruit bij het spatbord.
 

Archie

Senior Member
EBL 1.6 DSG Okt '14 met panodak.

Het geruis is meer dan ik gewend was bij vorige auto's en lijkt op specifieke plaatsen te ontstaan. Boven waar voorruit het dak raakt en langs de a-stijlen. Maar da's eigenlijk nogal wiedes want daar gaat alle lucht langs. Echter lijkt het nog steeds anders dan bij andere auto's en lijkt het ook onnodig geluid.

Bovendien. Als ik het raam open doe dan komt er ook een irritante vibratie/resonantie op de trommelvliezen die een wat afwijkende aerodynamica verraden. Getuige ook de afwatering bij regen op de voorruit die precies de blik op mijn spiegels vertroebelt.

Ik ga eens kijken naar de rubbers en de bovenrand keertje dichtplakken.
Precies de plekken waar ik last ervan heb. Helaas nog niet naar de dealer geweest ivm ziek zijn. Ben benieuwd wat er gebeurt als je die rand dichtplakt wat je zegt.
 

Skoda-MAN

Forumguru
Dit heb ik op een het Duitse forum gevonden:
Problem lokalisiert und gelöst!
ich habe mich gestern selbst noch einmal an die Fehlersuche gemacht und kann einen Erfolg vermelden
thumbsup.png

Nachdem ich einen halben Tag auf der Autobahn verbracht hatte und 2 Tankfüllungen drauf gingen habe ich durch Zufall den Fehler entdeckt.

Ich hab Zufällig das Fenster auf der Fahrer -und auf der Beifahrerseite bis zur Hälfte runtergelassen und habe die Scheiben etwas hin und her bewegt. Dabei ist mit aufgefallen, dass auf der Fahrerseite die äußere Fensterdichtung vorne am Spiegelschaft nicht mehr an der Scheibe anliegt sobald diese ein Stück zum Fahrzeuginnenraum gedrückt wird. Diese habe ich einfach ein Stück nach vorne gedrückt und das Pfeifen/Zischen ist geschichte
thumbsup.png


Wahnsinn woher Geräusche überall kommen können!

Jetzt macht das Fahren noch viel mehr Spaß
biggrin.png
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Renzo4000

Forumguru
Mijn Duits is niet zo denderend, maar begrijp ik goed dat het te maken heeft met de dichtingsrubbers van de zijramen aan de bestuurders en passagiers kant? Kwestie van de ramen open doen en even goed aandrukken/positioneren?
 

MaRco2

Forumguru
Ik kan ook niet zeggen dat ik last heb van overmatig windgeruis (auto is van december). Zelfs op de autobahn bij 200+ kan je nog heel vlot een gesprek voeren op een normaal volume.

Ik herken het ook niet, is toch een van de allereerste exemplaren in NL.
 

Skoda-MAN

Forumguru
@Renzo4000 Ja, het gaat om de buitenste liggende raamrubbers die in de hoek van het raam en de spiegel niet goed afsluiten / aangedrukt worden. bij het sluiten gaat het raam iets naar binnen en dan kan het fluiten.
Hij (Heinrich heet hij denk ik) heeft het rubber over de lengterichting wat naar voren geschoven zodat het bij de spiegel goed aansluit. Ik kan het niet zien want ze gaan mijn auto pas in week 15 maken.

http://www.skodacommunity.de/skoda-...reme-windgeräusche-fahrertür-pfeifen-zischen/

tuzla87

Registrierter Nutzer auf

member.png
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan