Last van windgeruis voorruit

apacot

Lid
Hoi allemaal

Ik rij nu een week in de nieuwe o3 combi
Het rijdt fantastisch maar ik heb een puntje gevonden wat me redelijk stoort.
Er komt een enorm geruis van wind van de voorruit af, hebben meer mensen hier last van of storen hier zich aan?
en natuurlijk hoe hoger de snelheid hoe meer ruis.
Het canton systeem harder zetten helpt :)
 

TedVlemmings

Forumguru
Kan niet zeggen dat ik daar last van heb. Het enige wat ik begin te horen is het geluid van de banden (winterbanden maken altijd meer geluid toch?) Ik cruise echter wel gewoon lekker 120 dus wat daar boven nog gebeurd qua geluid weet ik niet ;)
 

Flem_nl

Forumguru
geloof niet dat dat stukje plastic het euvel is. Ik merk qua windgeruis ook een enorm verschil tussen mijn OC3 en mijn vorige Golf 6 Variant. Kijk ook altijd gelijk of ik de bomen zie bewegen om de wind maar de schuld te kunnen geven van de herrie!
 

Pollewop

Forumguru
Ik merk qua windgeruis ook een enorm verschil tussen mijn OC3 en mijn vorige Golf 6 Variant.

....en dat verbaast me eigenlijk niet. Je betaald voor een VW een flinke som meer voor een vergelijkbare auto als de OC3. Dat geld gaat niet alleen op aan winstmarge maar ook naar aandacht voor afgewerking en oog voor kleine details. Vandaar dat ik het niet zo vreemd vind dat zaken als windgeruis bij een Skoda minder aandacht krijgen als bij een VW. Het gezegde is niet voor niets "Alle waar is naar zijn geld"...
 
Laatst bewerkt:

Gieliovd

Forumguru
Herkenbaar, ik heb hier ook al over gepost. Ligt erg aan de wind maar als het raak is, dan geeft het beste herrie.
 

erikkie

Senior Member
ik had hiervoor een octavia 1,2 tsi en het idee dat die stiller was dan mijn huidige 1,4 tsi op de snelweg. Of is motor stiller en hoor je nu de rest van het "lawaai" beter???
 

Boek

Nieuw lid
Ik rij nu anderhalve week ook de Combi III, boven de 120 km/h begint inderdaad een vervelend geluid te ontstaan bij het voorraam, aan de bestuurderskant, een soort knarsent geluid, boven de 130 km/h word het een stuk erger. Zeer irritant. Dacht eerst dat het misschien van de ruitenwisser kwam, maar hier kan ik ook niet s aan ontdekken, of aan de linkerspiegel, het geluid heeft niets meer te maken met extra ruis of rijwind, er klopt iets niet met de aerodynamica. Dus ga er mee terug.
 
Heb een O2C 1.9 tdi omgeruild voor een O3C 1.6 tdi en windgeruis is duidelijk aanwezig. Ik hoor het sowieso meer omdat de 1.6 motor een stuk minder lawaaierig is maar de O2 had desondanks beduidend minder last.
 

ertromp

Forumguru
Bij de O2 was het mogelijk dat er windruis ontstond door verkeerd gemonteerde voordeuren (iets schuin afgehangen). Oplossing was meestal opnieuw afstellen van de scharnieren
 
geloof niet dat dat stukje plastic het euvel is. Ik merk qua windgeruis ook een enorm verschil tussen mijn OC3 en mijn vorige Golf 6 Variant. Kijk ook altijd gelijk of ik de bomen zie bewegen om de wind maar de schuld te kunnen geven van de herrie!
Volledig mee eens. Ik doe precies hetzelfde, helaas zie ik niet dat "de wind waait door de bomen" maar wel hard op de voorruit.
 
Ik rij nu anderhalve week ook de Combi III, boven de 120 km/h begint inderdaad een vervelend geluid te ontstaan bij het voorraam, aan de bestuurderskant, een soort knarsent geluid, boven de 130 km/h word het een stuk erger. Zeer irritant. Dacht eerst dat het misschien van de ruitenwisser kwam, maar hier kan ik ook niet s aan ontdekken, of aan de linkerspiegel, het geluid heeft niets meer te maken met extra ruis of rijwind, er klopt iets niet met de aerodynamica. Dus ga er mee terug.
Hou ons op de hoogte. Ben erg benieuwd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tijs

Rick

Senior Member
Zo heb een O3C sinds vrijdag. Vandaag een ritje utrecht eindhoven heen en weer. Dat windgeruis valt inderdaad niet mee zeg! Kan niet zeggen dat het knarst zoals @Boek aangeeft. Echt gewoon geruis. Alsof je een skibak op je dak hebt maar dan op je voorruit. Hoop dat de dealer met andere ruitenwissers of id dit kan opplossen want dit gaat irriteren. Kan natuurlijk niet de hele tijd die Canton op maximaal volume zetten :cool::cool:
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan