Last van windgeruis voorruit

micky

Forumguru
@frisok Ik heb even gekeken en idd bij mij ook niet, terwijl ik vorige week onderweg meende dat ze wel zakten, net zoals bij VW/Audi
 

Joske

Forumguru
@micky

wat jij waarschijnlijk bedoelt is dat na afzetten contact de ruitenwissers iedere keer een ander plekje innemen zodoende geen sporen op dezelfde plek te krijgen. Zat op de O2 ook, dus de ruststand van de ruitenwissers is na elke keer starten/stoppen verschillend. Simply clever imo ;)

(het gaat hem uiteraard over mm's, maar als je er op let, dan zie je het wel)
 

micky

Forumguru
@Joske , nee dat bedoel ik niet, ik bedoel echt wegzakken in de parafan, dus onder de motorkap, ik dacht dat de O3 dat ook deed, maar niet dus, mijn Passat en A4 deden dat wel.
 

Joske

Forumguru
de ruitenwissers zitten idd minder verdoken dan bij de O2 vind ik persoonlijk, had ik eigenlijk niet verwacht.. (naar CO2 en verbruik enzo)
 

micky

Forumguru
Ik heb het net geprobeerd maar zie geen direct verschil

Het liet me niet los, dus ben gaan zitten in de auto in de regen zojuist, ze zakken wel degelijk na als je ze uitzet, dus regensensor aan ruitenwissers bewegen zo nu en dan of heel de tijd, hendel in de uitstand en de wissers zakken een cm of 3 na, dus net zoals bij VW/Audi :)
 

Archie

Senior Member
Het laat mij ook niet los, dus vanochtend een mail naar de dealer gestuurd. Vandaag met de radio uit gereden met bijna windstil weer om te kijken wat ik nu precies hoor. Na 100+km (niet speciaal met dit doel) heb ik de conclusie getrokken dat het toch de rand moet zijn aan de bovenkant (ruit-dak) want het geluid zit 'boven' me lijkt het wel.

We wachten af.
 

frisok

Senior Member
Dat lukte mijn vrouw niet toen de wasstraat haar antenne met Ducktape aan het dak vastplakte. :eek:
 

Joske

Forumguru
Friso, vrouwen en ducktape zijn een combinatie die alleen in de slaapkamer voor hoort te komen, verder mogen ze het niet gebruiken...
jij hebt toch ook wel een kinky kantje hoor! :laugh::laugh::laugh:


ohja, on topic:

met wasbenzine kan je veilig lijmresten verwijderen van je lak, net zoals teer e.d. ;)
 
Ik ben benieuwd naar het resultaat van deze "proef" met ducktape, ook ik erger me aan het extra windgeruis en hoop dat genoemde overgang de oorzaak is zodat we collectief kunnen aankloppen voor een oplossing (extra profiel of kit??)
 

Archie

Senior Member
Woensdag ga ik naar de dealer; dan gaat hij kijken of hij het ook hoort; maar hij gaf al aan dat hij ook in meerder skoda's had gereden en dat het er ook een beetje bijhoort (niet dat het goed is, maar toch).
 

Circus

Lid
Blijf het vreemd vinden.... Zijn er O3 rijders die hier ook last van hadden maar na een voorruitvervanging niet meer?

Wat misschien ook nog kan is het verschil in voorruitdikte (gewichtsbesparing) wat het allemaal iets gehoriger maakt binnen in de auto. De voorruiten met voorruitvervanging zijn standaard al dikker ivm de verwarming die in de folie zit tussen de glaslagen.

Daarnaast zijn er meerdere varianten voorruiten denkbaar met bv. geluidsdempende of zonwerende folie tussen de glaslagen wat misschien ook weer een positieve uitwerking heeft op reduceren van het geluid binnen in de auto.

Zomaar weer wat om over na te denken.
 

peterrapid

Forumguru
Ik ga eerlijk zijn jongens, vandaag hebben we tropische storm in België met windsnelheden tot 100km/u en in de auto bij mij is het opmerkelijk stil echt waar dus moet meer individuele gevallen zijn dan algemeen denk ik ?
 
Bovenaan Onderaan