leon-cupra
Forumguru
Ja nu kun je lachen, voorheen begon je te mekkeren en te huilen.......
Ja nu kun je lachen, voorheen begon je te mekkeren en te huilen.......
Je bent nog redelijk nieuw op het forum hé. Sommige hebben een heel rare manier van reageren. Zal je nog ondervinden als je hopelijk nog wat langer op het forum blijft. Je mag nog blij zijn dat edk nog tekst schrijft. Meestal zijn het gewoon emoticons@leon-cupra : ik vind dat helemaal prima, maar ben nog blijer met de forumleden die op mijn vraag naar hun ervaringen en hoe zij er mee omgaan daadwerkelijk ingaan..
Dat is hoofdzakelijk bij jou hoor !!Je mag nog blij zijn dat edk nog tekst schrijft. Meestal zijn het gewoon emoticons
Ik heb de scala nu een week en 2 noodstops verder ben ik helemaal klaar met die zogenaamde veiligheidssystemen! Ik moet nu gedwongen bij elke start de lane assist en de front assist uitschakelen. Die systemen zijn echt niet goed en leiden tot zeer gevaarlijke situaties. Ben zeer verbaasd dat dit a) is goedgekeurd voor de openbare weg en b) dat dit standaard aan staat ipv uit of een keuze in je startmenu. Ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Dus het is eigenlijk een privilege dat ik heb, straks voel ik mij nog vereerdDat is hoofdzakelijk bij jou hoor !!
En hoop dat me tweede uitleg hem heeft doen begrijpen dat je je rijgedrag naar die hulpmiddelen moet aanpassen of anders niet moet aanschaffen.
Pas je je niet aan dan blijf je je ergeren aan die hulpsystemen...
Maw blond / cup dd en peervormig en de wagen stopt automatisch ??maar vormen/obstakels...
Ik rij zelf in een golf 8 ook met Lane assist. Ik vind het onwenselijk en best gevaarlijk. Ik heb daarom Lane assist permanent uit gezet. Dus ook na een nieuwe start blijft het uit staan. Inschakelen kan altijd weer natuurlijk. De instellingen van aan of uit zetten blijft in het geheugen. Dat is beter, een eigen wens inschakelen of uitschakelen.Ik rij de Scala nu bij a 2 weken en heb er nu zo'n 1500 km mee gereden. Ik merk dat ik steeds sneller de optie Lane assist uit zet omdat ik merk dat het vrij hinderlijk is en niet bepaald mee helpt aan de veiligheid.
Ik rij vaak lange stukken en kies al snel voor de spitsstrook als deze open is. Cruise aan en beetje onderuit zitten... bij de op en afritten passeer je een schuine streep. Normaal niets mis mee maar ik schrok me rot de eerste keer dat ik er overheen reed. Niet dat ik van de weg getrokken werd, maar ik had het stuur net iets te laconiek beet. Als je niets door hebt hou je je baan niet en zit je ineens een stuk op de baan naast je... Moest even denken aan de rijinstructeur 20 jaar geleden... Het corrigerende handje aan het stuur.
Uitzetten kan in het menu, maar na elke start staat de optie weer aan. Net als Start-stop, eenmalig uit en alleen voor de rit. Ik ving iets op over een update waardoor de optie in 3 stappen instelbaar is. Heeft iemand hier al naar geïnformeerd of uit laten voeren? Ik overweeg anders om de optie (via dealer of bij een van de leden met VAGCOM) uit te laten zetten.
Hoor graag de bevindingen en opties.
Ik zie dat helaas wel vaker gebeuren en elke beroepschauffeur maakt het regelmatig mee dat er een personenauto tussen hem en zijn voorligger doorschiet. Bedenk als bestuurder daarbij wel dat je tijdens zo'n actie de remafstand van de vrachtwagen achter je tot minder dan de helft reduceert - en je eigen remafstand trouwens ook. Terwijl aan het einde van de afrit de tijdwinst (door niet in een eerder stadium rustig naar rechts te gaan) vast niet veel meer dan een seconde of 10, 15 zal bedragen.bijvoorbeeld uitvoegen tussen 2 vrachtwagens