Krijg de RAMbam....

Maken of kraken?


  • Totaal aantal stemmers
    73

CDK

Forumguru
@SuperBeeb, ja klopt komt door grijs kenteken en LPG wordt niet extra belast op grijs. Runningcosts zijn voor zo’n grote zware auto echt laag.
 

Eemspoort

Forumguru
Ach ja, een flinke diesel op grijs kenteken is ook wel goedkoop rijden, hoor. Ik betaal nu 4 tientjes in de maand MRB voor de Benz. Is ook niet overdreven voor een auto van bijna 2 ton. En het verbruik is niet overdreven gunstig, maar 1 op 12 is best te doen.
Maar goed, het voordeel van grijs kenteken is niet voor iedereen weg gelegd, natuurlijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Captain Hook

Forumguru
Je vergeet deze:
https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/hennessey-performance-komt-met-bizarre-pick-up/
804yg5eb773u_800.jpg

Nog absurder. :wavecry:
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Canon-Eye

Forumguru
Die is niet vergeten, want wordt ook al genoemd in het artikel onder de link in post #697:

"Wel in de markt voor een meer dan 1.000 pk sterke Ram TRX? Breng dan omgerekend € 111.365 mee naar het in Texas gevestigde hoofdkwartier. Kun je direct kennismaken met de nóg extremere broer van de Hennessey Mammoth, de Mammoth 6x6. Inderdaad, met zes wielen en 1.217 pk!"
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
Zoiets zou ik echt nooit doen en is geen reclame voor het imago van de RAM rijder. Maar 1 woord heb ik er voor en dat is “KANSLOOS”
 

CDK

Forumguru
Even een update van mijn kant over het wel en wee van de RAM :)

Ondertussen ben ik 10 maanden en 14000km aan het RAMmen en dat bevalt gelukkig nog steeds heel erg goed.

Niet geheel zonder problemen helaas, maar geen issues die de auto of de dealer aan te rekenen zijn.

Zo had ik al vrij snel een lichte lekkage bij het 3e remlicht / cargolight, veroorzaakt door 2 los zittende schroeven die de tintman vergeten was aan te draaien, kan gebeuren en was eenvoudig te verhelpen zonder blijvende zichtbare schade.

Ook had ik in de herfst van vorig jaar een dode accu, helemaal geen leven meer er in, na wat online zoekwerk bleek er een slechte serie accu’s op de markt gekomen te zijn in RAM’s van modeljaar 2020. E.e.a. is perfect opgelost door Mopar Truckshop uit Schiedam en vergoed door mijn dealer in Almelo.

Naast de al eerder gemelde tuning (vooral uitgevoerd om de eco-modus / cylinderuitschakeling uit te zetten om de nokkenas te sparen) heb ik vorige week eindelijk de RAM AirFlow laten plaatsen, dat is een OEM CAI van Mopar, officieel niet geschikt voor straatgebruik volgens de sticker op de doos ;) Geeft een wat rauwer geluid en dat kan ik wel waarderen. Of het qua performance een toegevoegde waarde heeft weet ik niet, want er is nog geen moment geweest waarop ik vermogen te kort gekomen ben.

Al met al ben ik nog steeds enorm blij met de stap die ik gezet heb na al die jaren VAG. Top auto qua comfort en beleving, elke meter is genieten geblazen en dat met een ongeblazen motor ;)

Hieronder nog een paar plaatjes bij het praatje.

7a58afd095cea2325958f2ecd50e81f6.jpg


a4e9b92e37b32693bb569c186e8ccdfc.jpg


b5dad6c952d458b9919996e3ac39e781.jpg


fcf821d2a272de63340641b452a3433a.jpg
 

CDK

Forumguru
Zie dat Tapatalk de foto’s in de verkeerde volgorde geplaatst heeft, maar de bovenste is hoe het nu is en de onderste hoe het eerst was.
 
Bovenaan Onderaan