Koppakking 1.4 mpi 2001

Skoda-MAN

Forumguru
Nu begint hij met name bij het starten beroerd te lopen: zo'n minuut lang dan draait hij weer normaal
Dat lijkt er op dat er bij het afkoelen en stilstand water in een cilinder kan komen.
In het ergste geval krijg je tijdens het starten "waterslag" en dat kost een kromme drijfstang of erger.
 

Spierings

Forumguru
Door vlakken kun je geen scheuren krijgen..

Door een gescheurde klep zitting kan hij ook geen druk opbouwen...
Dan moet er namelijk een scheur van de verbrandingsruimte naar een koelkanaal zitten...
 
Ja ik spreek hun er wel op aan als een foute beoordeling maar wil graag zelf ook weten welke fouten er in kunnen zitten.
Is het mogelijk en vooral zinnig om de kop te vervangen als nodig of hebben jullie daar slechte ervaring mee
 

Spierings

Forumguru
Laat de kop anders controleren/afpersen voordat je hem vervangt..heeft geen zin om te vervangen als het probleem daar niet inzit.

Als hij nu slecht aanslaat en in het begin slecht loopt zou er koelvloeistof in de verbrandingsruimte kunnen zitten. Je zou eventueel met een endoscoop kunnen kijken bij de betreffende cilinder.. Misschien kunnen ze het lek zien..

Maar voor een diagnose moet toch het blok open.

Je kunt ze niet echt op een foute beoordeling aanspreken, ze hebben precies gedaan wat jij uitgevoerd wou hebben.. Een scheur in de kop hoeft niet altijd op het blote oog te zien zijn.
 
Ja ik heb de opdracht gegeven op grond van mijn eigen ervaringen van vroeger en dacht zo kosten te besparen
Maar ze willen me wel tegemoet komen. Maar kan ik beter naar een andere motor om kijken of doorgaan met reparen
Die waterslag ben ik bang voor want dan is de hele zaak aan gort.
De klepzitting kan ik uit mijn hoofd zetten dus.
 

Spierings

Forumguru
Je weet pas wat verstandig is als je weet wat de oorzaak is...

Met een ander gebruikt blok komen er ook weer meer kosten bij en is de vraag ook maar wat je krijgt...
 
Zoals Spieings zegt zie ik mijn positie ook.
Helaas is hun endoscoop kapot daar moet ik dus op wachten.
Als er water bij stilstand in de cylinder komt duidt dit dan altijd op een scheur in de kop of
Kan dat ook door verkeerd gemonteerde bussen komen (verschoven)
 

Spierings

Forumguru
Dat zie je pas als het zover is, kan ook bijvoorbeeld een cilinder bus gescheurd zijn.

Is puur gokken....
 
Ok dan weet ik zo ongeveer waar ik sta:
Open maken, kijken wat er kapot is. Dan pas beoordelen of en wat er gerepareerd moet/kan worden.
Uiteindelijk lijkt het duurder te worden
 

Ronnie

Forumguru
Als er een bus verschoven was (of gescheurd) zou er water in het carter moeten zitten,
en dat was toch niet het geval?
Als ik het zo lees denk ik dat er bij de montage iets is misgegaan, een O-ringetje vergeten ofzo.......
 

Spierings

Forumguru
Als je eerst diagnose laat stellen kan goedkoper of duurder uitpakken..

Als je een heel fris gebruikt blok aan kunt komen kun je de gok ook nemen..

@ Ronnie scheur kan ook bovenin de bus zitten maar is nu vooral speculeren wat het kan zijn..
 
@Ronny : er zit geen water in het carter. En er zit niets anders op dan het blok los halen begrijp ik.
Ik begreep dat @Ampeter goede ervaring had in rotterdam wil je mij dat adres geven?
En na ik zal na een diagnose/ blok uit elkaar. Moeten beslissen of er een " fris blok" kan krijgen
Zoals Spierings zegt.
Dank voor de reacties.
 
Bovenaan Onderaan