Koppakking 1.4 mpi 2001

Cordoba

Forumguru
@Spierings Dat je er nog nooit van gehoord hebt dat een rechtsbijstand zelf de schade draagt, wil niet zeggen dat het niet regelmatig voorkomt. Vooral bij schadebedragen onder de 1000€ komt het voor, als conclusie dan is dat de verzekerde in zijn recht staat, maar dat de tegenpartij na de eerste contacten met de rechtsbijstand, niet beweegt, en de zaak voor de rechter moet komen, dan besluit een rechtsbijstand uit financiele overwegingen vaker om zelf de schade te dragen.

@Ampeter Rijk auto's in Goes, dat is de voormalige Seat/Skoda-dealer, of haal ik nu bedrijven door elkaar?
 
Geen idee of ze voormalig seat/skoda dealer zijn.
Er is een rijk auto's en auto rijk om de verwarring compleet te maken.
Het betreft hier rijk auto's
 

Cordoba

Forumguru
Het betreft hier geen bovag garage, vaak doet een rechtsbijstand dan niks (heb dit helaas al een keer mogen meemaken)
......................
Het betreft Rijk auto's in Goes

Hier op hun site (als het tenminste hetzelfde bedrijf is) staat dat ze auto's verkopen met Bovag-garantie. (als ik google op "Rijk auto's Goes" krijg ik een showroomadres aan de Dronkersweg, een postadres aan de Weyermanweg (maar voor Ford occasions is dit het gewone adres) en nog een 3e adres aan de Livingstoneweg.

Overigens onder het kopje 'werkplaats' staat heel duidelijk dat ze bovaglid zijn (en het dus geen Bovagoccasions zijn omdat ze die van een Bovaggarage hebben gekocht):
bovag_nda.gif
 

Cordoba

Forumguru
@Ampeter inderdaad heel verwarrend, en ik krijg de indruk dat ze dat eigenlijk wel prima vinden. Ik zie inderdaad 2 verschillende internetdomeinen, maar als je ook maar 1 tel niet oplet, zit bij het andere bedrijf te kijken.
 

machlo

Forumguru
Autorijk was voorheen skodadealer (geloof tot 2 jaar geleden ongeveer).
Rijk auto's die ander......daar rijd ik regelmatig langs, beetje dubieuze zaak m.i. ! Zal er niet snel een auto kopen.
 

turboturbo

Forumguru
:ot:
Geen idee of ze voormalig seat/skoda dealer zijn.
Er is een rijk auto's en auto rijk om de verwarring compleet te maken.
Het betreft hier rijk auto's
Grappig. Zo was ik laatst bij Van Dam auto's in Oudewater. Terwijl in datzelfde dorp (!) ook nog een Bosch Car Service Van Dam zit :)
En wat @machlo zegt; Van Dam auto's vond ik een beetje louche tent.
 
Ff een update!
Vandaag de fabia opgehaald, er is een ruilmotor geplaatst met 110000 km op de teller, gelijk een nieuwe koppelingsset erop laten zetten en hij rijd weer heerlijk!:yeehaa:

Ruilmotor kostte me €350,-, installatie incl koppelingsset €525,-
Uiteindelijk na vriendelijk dreigen:) toch nog €300,- bij de verkopende partij kunnen lospeuteren en de faab rijd weer naar behoren.
Ben blij met al jullie reacties en adviezen, hopelijk nu een flink aantal onbezorgde kilometers!
 

turboturbo

Forumguru
Per saldo heb je dus een versere (jongere?) motor (denk ook technisch helemaal nagezien alvorens in de verkoop gegaan te zijn?) en een nieuwe koppeling voor 225,-? Ik zeg niet gek.

Het persoonlijke leed en stress natuurlijk even daargelaten, natuurlijk....
 
Laatst bewerkt:
Ik heb dit topic met belangstelling gevolgd. Bij mijn fabia doet zich het volgende voor: mpi 4 2001 164000 km.
Kapotte koppakking. De kop moest gevlakt. Laten repareren maar na drie dagen merkte ik dat alle koelwater er uit geperst wordt.
M.a.w. in het koelwater systeem wordt veel druk opgebouwd daaroor spuit de koelvloeistof er uit.
In de olie zit geen koelvloeistof. En geen koelvloeistof in de olie.of in de uitlaat. Compressie ok
Met een co2 snuffelaar getest of er co2 in het koelsysteem komt.
Niet dus.
De garage adviseert me een ruilmotor aqw in te laten bouwen, kan ik in rotterdam inderdaad krijgen.
Maar voorals nog wil ik kijken wat er te fixen valt. Ik woon in groningen en kan hier geen aqw blok vinden.
Nu kunnen we niet vinden wat er aan de hand is, waarom spuit de koelvloeistof me om de oren.
Heeft een van jullie een tip. Of is het advies van de garage verstandig om verdere kosten te voorkomen.
Graag jullie mening
 

Skoda-MAN

Forumguru
De kop moest gevlakt. Laten repareren maar na drie dagen merkte ik dat alle koelwater er uit geperst wordt.
Dit lijkt me toch een geval van garantie op een recente reparatie, waarschijnlijk iets fout gegaan bij demontage/montage dan wel een verkeerde diagnose gesteld.
 

Kogamyata

Senior Member
Waar wordt dat water eruit geperst? Uit de radiator, uit het expansievat, uit 'n slang? Er moeten toch sporen zijn?:dankje::pardon:
 
Oh sorry uit het expansievat. En al de dop er af is lijkt het een borrelende vulkaan helemaal als de thermostaat open staat.
 

Kogamyata

Senior Member
Lucht of kokend. Bij hoeveel km, na koud wegrijden, komt het eruit? Wat doet de temperatuur meter? Staat die in 't rood, gaat er 'n rood lampje branden? Loopt de temp. eerst op tot ca 95 gr C en zakt die dan? Garage moet dat toch kunnen constateren en oplossen? Bovendien zoals @Skoda-MAN zegt, GARANTIE!
 
De temperatuurmeter blijft onder alle omstandigheden gewoon in het midden staan . na ongeveer 5 km is hij op temperatuur.
Er komt zowel lucht uit als koelvloeistof. De temp wordt eerst 95 c daarna gaat de thermostaat op, waarna de temperatuur eerst een beetje
Zakt en vervolgens weer 95 wwordt. De olie is dan nog niet heet zo'n 75-80 c.
Garantie wordt niet gegeven. Ze zien dit als nieuw onderzoek met in achtneming van coulance.
De garage verondersteld dat er iets anders kapot was en dat dat nu aan het licht komt.
 

Skoda-MAN

Forumguru
Garantie wordt niet gegeven. Ze zien dit als nieuw onderzoek met in achtneming van coulance.
De garage verondersteld dat er iets anders kapot was en dat dat nu aan het licht komt.
Is dit een Bovag garage?
Was de belofte van de garage: meneer voor XXX honderd Euri maken wij uw auto weer piekfijn in orde?
Zo ja, dan kun je ze hier aan houden, dat zij in eerste instantie een verkeerde diagnose gesteld hebben is hun probleem.
 

Spierings

Forumguru
Als hij eruit spuit bij het expansievat kunnen meerdere dingen de oorzaak zijn. Koppakking kunnen we uitsluiten, is namelijk nieuw.

-kop gescheurd --> kun je af laten persen
-cilinder bus niet goed of verschoven
-foutieve reparatie

Hoop dat je nog niks betaald hebt, hadden ze maar een goede diagnose de eerste keer moeten doen. Ik zou geen genoegen nemen met coulance en anders naar een andere garage gaan welke wel achter hun eigen reparaties staat... Je kunt gerust stellen dat je probleem nooit opgelost is, alleen dat ze je portomonee geleegd hebben..
 
Nee mijn opdracht was: repareer de koppakking en eventueel vlakken van de kop.
Aanvankelijk was alles ok. Reed weer prima. Eerst dacht ik, ach er zit nog lucht .in het systeem dus even bijvullen pas na drie dagen merkte ik dat het lampje van de koelvloeistof weer ging branden en heb weer bijgevuld.
Nu begint hij met name bij het starten beroerd te lopen: zo'n minuut lang dan draait hij weer normaal
 
Ja ik heb betaald.
Kan door het af vlakken van de kop 6/10 mm er een klepzetel gescheurd zijn, dat wordt verondersteld, maar dan moet de druk in het systeem toch co2 bevatten of zie ik dat fout
 
Bovenaan Onderaan