Koppakking 1.4 mpi 2001

Spierings

Forumguru
Met verborgen gebreken sta je in je recht, ook als je geen garantie hebt. Een autobedrijf is namelijk verplicht gebreken te vermelden. Aangezien dahet meteen na aanschaf is, is het een verborgen gebrek.

Maar dat hangt natuurlijk ook af hoe het op papier staat.

Probleem is meestal je recht halen
 

turboturbo

Forumguru
Probleem is meestal je recht halen
Wat @Spierings zegt.

Gezien wat je eerder schreef over deze handelaar, vrees ik het ergste. Maar idd valt dit onder een verborgen gebrek. Misschien maakt het nog wat uit als deze handelaar bij BOVAG aangesloten zit? Kan je hen aanschrijven als hij niet thuis geeft (zelf geen ervaring mee, en ik lees daar ook niet altijd zaligmakende dingen over...)

Op grond van dit defect zal de vorige eigenaar misschien wel weggedaan hebben. Wat een pech, zeg!
 
Vandaag wederom contact met de verkopende partij, ze willen de auto terugnemen voor €500,- minder dan de prijs die ik er vorige week voor betaald heb....
Iets in me zegt aanbod aannemen, een keer hard vloeken en doorgaan met m'n zoektocht naar een fabia.
Anderzijds voel ik me zwaar genaaid en vertik ik om het verlies te nemen.
 

R.Heikamp

Forumguru
In dat geval zou ik de auto ff goed na kijken of er geen andere problemen zijn en dan kijken wat voordeliger is een nieuw blok of auto terug verkopen en een nieuwe kopen.

Of kassa of iets dergelijks inschakelen
Maar dan ga je waarschijnlijk een lang traject in
 
Kassa traject oid zie ik niet echt zitten, word ws een lang traject met max €500,- winst.
Auto lijkt verder netjes, geen piepen of kraken, voelt stabiel en we vinden het gewoon een leuke wagen.

Heb via onderdelenlijn een aanvraag gedaan voor een 1.4 mpi blok eens kijken wat dat opleverd.

Even zoeken op het forum en volgens mij moeten motorcodes AME en ATZ zo passen? Naast de AQW die er nu inzit.
 

Spierings

Forumguru
Effe een motor wisselen is ook nogal een kostbaar iets, zeker als je het niet zelf kan en je komt altijd dingen tegen.

Denk daarbij aan, tandriem set, waterpomp, koelvloeistof, olie filter, bougies etc. Het tikt allemaal erg aan.

En dan is het de vraag hoe goed de nieuwe motor is..

Ik zou bij de rechtsbijstand informeren en/of de 500 euro verlies nemen. Een andere motor (indien je het zelf niet kan) gaat je veel meer als dat bedrag kosten.
 

turboturbo

Forumguru
Ik zou ook de 500,- verlies nemen.

Dit rijdt immers nooit meer met een goed gevoel...

Ik zou voortdurend / elke grote (vakantie)rit hopen dat ie het houdt.

Ik bedoel; een scheur in het onderblok. Kan die scheur groter worden? Etc etc dat soort vragen zou mij niet los laten.

Verder zijn die AQW blokken nu eenmaal niet mega betrouwbaar heb ik de indruk, dus dat hou je toch.

Ik zou m'n verlies nemen en op zoek gaan naar een 1.4 16V Fabia (of een 1.2 12V :) )

Edit: is de occasie van boesboes niet wat voor je? (Geen idee wat voor blok daarin ligt)
 
Laatst bewerkt:
Wagen van boesboes had ik al gezien idd, ziet er goed uit.
Is alleen boven ons budget, helemaal als we de €500,- verlies nemen.
 
Mmmmh, begint nu toch te kriebelen....
Krijg een aqw aangeboden met 117000 op de teller, 3 maanden garantie en hij staat in de buurt (rotterdam).
Blok wisselen heb ik al een keer gedaan bij een oude mini cooper, en ging toen goed.
wat is de werkwijze?
- in / uitlaat
- koelsysteem
- homokineten
- bedrading
- motorsteunen
Blok wisselen en alles weer opnieuw opbouwen?
 
Vandaag het blok gezien en horen lopen, klinkt goed.
Ook gelijk bij een garage langsgegaan en een prijsopgaaf gevraagd.
Ze rekenen €400,- voor het plaatsen vh blok.
Ik denk dat ik het gaan doen
 

Cordoba

Forumguru
Wagen van boesboes had ik al gezien idd, ziet er goed uit.
Is alleen boven ons budget, helemaal als we de €500,- verlies nemen.


Zo te zien heb je je plan al getrokken, maar als je een rechtsbijstandverzekering hebt, is er nog een mogelijkheid: de rechtsbijstand informeren en ook over het 500 euro verschil verhaal. Goede kans dat de rechtsbijstand dan uit eigen zak die 500 euro betaalt, om zo de kosten van een jurist/advocaat uit te sparen. Ik zou in elk geval het betreffende bedrijf(met naam noemen) opsieren met wat passende reviews op verschillende sites. Als een garage een auto zo een paar keer verkoopt en terugkoopt, hebben ze de auto op een gegeven moment voor niets.
 
Het betreft hier geen bovag garage, vaak doet een rechtsbijstand dan niks (heb dit helaas al een keer mogen meemaken)
Daarom heb ik op dit moment ook geen rechtsbijstandverzekering.
Mijn vriendin wil er een dagtaak van maken om de garage negatief te beoordelen op social media en internet en hopelijk op die manier mensen te behoeden voor de garage.
Het betreft Rijk auto's in Goes
 

Spierings

Forumguru
Vandaag het blok gezien en horen lopen, klinkt goed.
Ook gelijk bij een garage langsgegaan en een prijsopgaaf gevraagd.
Ze rekenen €400,- voor het plaatsen vh blok.
Ik denk dat ik het gaan doen
400 valt mee, maar dan zal er nog het extra onderhoud bijkomen zoals ik eerder al vermelde

Zo te zien heb je je plan al getrokken, maar als je een rechtsbijstandverzekering hebt, is er nog een mogelijkheid: de rechtsbijstand informeren en ook over het 500 euro verschil verhaal. Goede kans dat de rechtsbijstand dan uit eigen zak die 500 euro betaalt, om zo de kosten van een jurist/advocaat uit te sparen. Ik zou in elk geval het betreffende bedrijf(met naam noemen) opsieren met wat passende reviews op verschillende sites. Als een garage een auto zo een paar keer verkoopt en terugkoopt, hebben ze de auto op een gegeven moment voor niets.
Rechtsbijstand die zelf geld gaan betalen??
Meestal kijken ze of je in je recht staat en dan gaan ze het proberen of houd het gewoon op. Heb nog nooit gehoord dat ze uit eigen zak gaan betalen..
 
Laatst bewerkt:
Er kan idd het een en ander naar boven komen, maar dan word het nu gelijk aangepakt.
En kost het me op den duur hopelijk minder.
Er kleeft altijd een risico aan, maar dat is er ook wanneer ik een andere 2e hands auto aanschaf.
Ik kies liever voor het ruilblok waarbij gelijk koppeling, multiriem etc gecheckt en evt vervangen is wanneer dat nodig is, dan dat ik rijk auto's €500,- rijker maak.
Daarnaast komen er voor mij ook nog kosten bij voor het vervoer naar Goes, ik durf er niet meer zo'n eind mee te rijden dus zal een aanhanger/autoambulance moeten huren.
 
Bovenaan Onderaan