Michel
Forumguru
Vanochtend heb ik een aantal keren de sproeiers gebruikt, omdat de voorruit veelvuldig "dicht" kwam te zitten door het zout. Na verloop van tijd kwam er echter geen vloeistof meer uit de sproeiers. Ook de koplampsproeiers functioneerden niet meer.
Het zat me niet helemaal lekker, dus bij een benzinepomp gestopt en toen zag ik dat beide koplampsproeiers niet meer naar hun uitgangspositie terugkeerden. De sproeier op de achterruit deed het nog wel. Ik had ook geen waarschuwing gehad dat het reservoir leeg was, maar voor de zekerheid heb ik toch maar bijgevuld. Er zit voldoende vloeistof in, die ook bescherming moet bieden in de winter, maar blijkbaar bevriest dit spul alsnog...
Bij een plaatselijke dealer in Zwolle heb ik gevraagd om hier even naar te kijken (de achtersproeier deed het inmiddels ook al niet meer), maar volgens hen komt dit gewoon door de vrieskou en kunnen zij er ook niets aan doen. Blijkbaar helpt de verwarming in het systeem dan ook niet voldoende.
De dealer gaf het advies om de auto binnen te zetten, zodat de boel zou kunnen ontdooien, maar bij mijn opdrachtgever is dit een iets lastiger verhaal.
Wie heeft al eerder de ervaring gehad dat de koplampsproeiers niet meer terugkeerden naar hun uitgangspositie? Heeft dit zich vanzelf opgelost?
Het zat me niet helemaal lekker, dus bij een benzinepomp gestopt en toen zag ik dat beide koplampsproeiers niet meer naar hun uitgangspositie terugkeerden. De sproeier op de achterruit deed het nog wel. Ik had ook geen waarschuwing gehad dat het reservoir leeg was, maar voor de zekerheid heb ik toch maar bijgevuld. Er zit voldoende vloeistof in, die ook bescherming moet bieden in de winter, maar blijkbaar bevriest dit spul alsnog...
Bij een plaatselijke dealer in Zwolle heb ik gevraagd om hier even naar te kijken (de achtersproeier deed het inmiddels ook al niet meer), maar volgens hen komt dit gewoon door de vrieskou en kunnen zij er ook niets aan doen. Blijkbaar helpt de verwarming in het systeem dan ook niet voldoende.
De dealer gaf het advies om de auto binnen te zetten, zodat de boel zou kunnen ontdooien, maar bij mijn opdrachtgever is dit een iets lastiger verhaal.
Wie heeft al eerder de ervaring gehad dat de koplampsproeiers niet meer terugkeerden naar hun uitgangspositie? Heeft dit zich vanzelf opgelost?