Koplampsproeiers keren niet meer terug

Rallye

Forumguru
Dan heb ik in 2009 dus gewoon geluk gehad op mijn barre tocht naar Berlijn. Zowel de koplampsproeiers als de ruitensproeiers bevroren. Als ik de volgende keer een nieuwe auto koop toch maar verwarmde sproeiers. Die zijn voor een Octavia wel te krijgen, maar om onbekende reden niet in Nederland.
 

EdK

Forumguru
maar als je even een regel doorleest in die manual dan zie je ook staan dat er Xenon wordt bijgeleverd en tsja dan is het wettelijk verplicht om die sproeiers te hebben !
 

Rallye

Forumguru
Sorry, gebrek aan duidelijkheid van mijn kant. Ik bedoelde de verwarmbare ruitensproeiers. Koplampsproeiers zitten inderdaad (ook bij mij) standaard op de RS die altijd xenon heeft (in Nederland). Die koplampsproeiers zullen wel niet verwarmd zijn......
 
D

Deleted member 6398

De sproeier van mijn koplamp aan de bijrijders zijde is er vandaag mee gekapt.
Heb er net al even geprobeerd naar te kijken, maar je kan er slecht bij.
Ik kan m wel gewoon met beleid uittrekken, maar sproeien doet hij niet.
Zelf denk ik dat ie verstopt zit, heeft iemand zo'n ding al s doorgeblazen en hoe?
 
D

Deleted member 6398

Nope, net nog even gekeken, doorgeprikt, maar alles was wel gangbaar.
Ben bang dat ik de hele sproeier er even uit moet hebben om te kijken of hij wel water krijgt, maar dan zal de koplamp er wel even uit moeten ben ik bang
 
D

Deleted member 6398

Probleem opgelost, hoe het kan weet ik niet, maar de slang naar de sproeier aan de bijrijderskant zat helemaal geknikt.
Kan me niet heugen dat er iets aan die kant veranderd is, maar even de koplamp eruit (dat was een makkie zeg :xyxthumbs:) en ik kon erbij.
Slang rechtgetrokken, geborgd met een ty rap en de boel werkt weer.
 

Spinal

Forumguru
Er zit een pompje in het resservoir van de ruiten/koplampsproeiers. Die zekering kan wel kapot gaan. Maar de sproeiers die achter de bumper zitten, daar zit alleen een slang op die vanaf het pompje komt. En de koplampsproeiers en de ruitensproeiers hebben allebei een eigen pomp.

Even een vraag in een oud topic,

Waarom gaan er vanaf de zekering van de koplampsproeiers 2 stroom draden richting de koplampsproeiers, heeft die pomp 2 aansturingen?
 

EdK

Forumguru
misschien de motortjes van de koplampsproeiers die in en uit de bumper motten komen ???
Ja ik weet niet, roep ook maar wat.....
 
Bovenaan Onderaan