Komt Falcon ooit weer terug bij Skoda?

Falcon

Donateur
Dank je @Desperado ... precies ons lijkt dit een prima wagen.. en met wat leuke extra's. Goed gevoel over en zaterdagochtend om 10:00 gaan we hem ophalen.

Mijn vrouw werd net even helemaal emotioneel.. heel blij is ermee :)

EdK

Forumguru
En krabben van de ramen hoeft ze ook niet als ik het goed lees.

En ik feliciteer jou niet maar je vrouw wel met haar nieuwe bolide :bloemen:

WillemJan

Forumguru
Nou wij hebben de Mazda vanochtend opgehaald. Nog even op de brug gehad bij onze lokale garageheld en kregen alleen maar lof over de wagen. Top auto kregen we te horen!
Hoi Falcon,

Kijk, dat is nu goed om te horen. Daar wordt een mens blij van. Vele veilige kilometers toegewenst.

Groetjes... Willem-Jan

Hetzer

Forumguru
Ik ben benieuwd wat jij ervan vind, wij vonden uiteindelijk met name het interieur en afwerking (comfort & ambition) minder

Laatst bewerkt:

Frank

Forumguru
Uiterlijk doet de spaceback me heel hard denken aan de A3 spaceback, mijn vorige auto, waar ikbijzonder veel plezier aan gehad heb. Maat hij werd te klein voor de kinderwagen :) rij daarom nu al paar jaar met een Touran

Falcon

Donateur
Toen ik de eerste bocht met de Rapid maakte, wist ik dat ik het onderstel niet goed ga vinden. Ik was binnen 5 minuten ook weer terug.

Door de smalle en lange basis van de Rapid, geeft de auto het gevoel door dat hij rechtdoor wil en niet mooi met de bocht mee gaat. Daarnaast even een kuiltje gepakt en dat resulteerde dat ik het teveel in mijn rug voelde. Dus ook de stoelen waren wat mij betreft niet afdoende.

MaRco2

Forumguru
Ander nadeel van de Grandis; zijn er niet zoveel van en zijn daardoor duurder in onderhoud.

Mmm... Mitsubishi is bij de dealer in onderhoud stukken goedkoper dan wat ik nu bij Skoda betaal (en dat is al relatief weinig) en er gaat ook nooit wat aan kapot.;)

Er zijn er nog best wat verkocht trouwens, met name rond de 10 jaar geleden was het in de fullsize MPV klasse (klasse hoger dan de Mazda, begint met een 2.4 motor en eindigt in Europa ook daarmee) een topscoorder. Wat niet wil zeggen dat er duizenden per jaar weg gezet worden in Nederland.:D Tegenwoordig is dat segment dood (formaat/prijsklasse/volle fiscale bijtelling/bruikbare kleinere 7 zitters), net als veel andere grote auto's.

De voorgangers Space Wagon deden het wel beter, wat minder extreem gestileerd. Heb die met bosjes verkocht vroeger (1993-2002).:)

Falcon

Donateur
Begin dit jaar keuzes moeten maken. De Mazda 5 en daarna zou het de Octavia worden. Worden want ik ben uiteindelijk toch voor andere auto gegaan.

Ik rij nu in de Seat Leon Hatchback Limited Edition 3. Vanwege een actie vanuit mijn werkgever (lagere leaseprijs vanwege aantal auto's op voorraad), uit voorraad/geen levertermijn en de lagere fiscale waarde ben ik toch overstag gegaan naar de Leon.

Tot nu toe nog steeds geen spijt van gehad en ons gezin ook niet. Leuke sportieve auto, waar wij ondertussen al weer 10k mee heb weten af te tikken. Past net op de oprit naast de Mazda (maar goed dat daar schuifdeuren in zitten)

Het enige wat ik mis is de automaat en natuurlijk een beetje dat het geen Skoda is. Maar ik blijf in de familie dus blijf hier ook langskomen.

Laatst bewerkt:

Falcon

Donateur
@ertromp: de 110pk diesel

@Corné de Kluijver: thanx

Even fotootjes:

IMG_5474.jpg

IMG_5475.jpg

IMG_5477.jpg

IMG_5479.jpg

IMG_5480.jpg

IMG_5484.jpg