Komt Falcon ooit weer terug bij Skoda?

Canon-Eye

Forumguru
Een trekhaak is vooral heel effectief als bescherming tegen parkeerstootjes en dergelijke vrij lichte aanrijdingen.

De trekhaak zelf geeft niet heel erg mee, maar als je een flinke tik van achteren krijgt zal er juist dáárdoor waarschijnlijk elders schade ontstaan. Namelijk daar waar het ding vastgeschroefd zit - en als hij dáár oprolt is de totale schade waarschijnlijk hoger (en tevens de klap voor de inzittenden véél harder) dan wanneer de hele kreukelzone vanaf de bumper de gelegenheid krijgt om te doen waarvoor die ontworpen is, namelijk botsingsenergie absorberen.

Keuzes, keuzes, keuzes - 't blijft een afweging... :jaja:

Hetzer

Forumguru
Mooi hoor die Octavia ;)
Maar ik zelf als bedrijfs auto (geen lease), een Caddy, deze is ook leverbaar in 7 persoons uitvoering, is dat ook geen optie voor jullie?

hpolie

Senior Member
Tja dat heb ik de afgelopen week ervaren, ik merkte persoonlijk niets van de klap. Maar de Fabia II des te meer, zie vorige pagina. :mad:

Henk

Falcon

Donateur
@Hetzer: Zwaarder, minder betrouwbaar, hoger budget benodigd en later bouwjaar... Maar inderdaad hij is langsgeweest als optie.

EdK

Forumguru
Met de koferruimte van een octa heb je toch geen aanhanger meer nodig voor dat beetje milieustraat spul.....

Falcon

Donateur
Eens, maar ik heb het over ander grofafval.

Tuinafval en vuilniszakken wil ik niet in de auto hebben.

Daarnaast heb je grote objecten, die de auto KAN beschadigen bij het inladen en vervoer.

Ik vervoer daarom liever in een karretje.

Falcon

Donateur
Goed 2014 was al het jaar van de veranderingen.... lees even mee.

Wij hebben de Dacia Logan 7P gereden en mijn vrouw haar mening was van haar gezicht af te lezen .. het lijkt geen Dacia te gaan worden. Ze kon haar draai niet goed vinden in de stoel en de auto gaf haar geen veilig gevoel om hier met 5 á 6 kinderen in te rijden door de stad.

Ik had niet verwacht dat emoties een rol ging spelen, maar accepteer dit wel. Zij zal de kilometers mee moeten maken.

Goed maar wat nu? Er zijn niet veel auto's die dezelfde betrouwbaarheid, 7 persoons en relatief betaalbaar zijn.

Deze week, zijn wij, daarom in de avonden lekker verder aan het broeden geweest. Veel gebruikersreview, fora's en internet in het algemeen rond gekeken. Schoonvader (automonteur geweest) ook aan het werk gezet.

Uit onze zoektocht is de Mazda 5 Touring naar voren gekomen.
Voorbeeld:
5992081-1-640.jpg

Een lijst aan verschillen:

Nadelen ten opzichte van de Dacia:

1. Zwaarder (1 á 2 klasses hoger dan de Logan)
2. Slurpt iets meer (van 1 op 14 logan naar 1 op 12/11 mazda)
3. Meer kilometers om binnen zelfde budget te blijven (van 100k Dacia naar 150k Mazda)
4. Ouder (maar dit is ook wel logisch gezien de nieuw prijs van de dacia)

Voordelen:
5. Veiliger (gezien de testen, het gevoel moet nog blijken)
6. Zitpositie (denken we, moet nog blijken)
7. Schuifdeur
8. Luxe/Comfortabeler
9. Design stukken beter dan de Dacia
10. Ruimer
11. Betrouwbaarheid Mazda 5 en Dacia Logan zijn gelijk.

Zoals jullie zien.. peren met appels vergelijken.

Van het weekend gaan we een proefrit maken en kijken of mijn vrouw dit wél bevalt.

Karolina

Forumguru
Falcon, mijn buurman heeft een Mitsubishi Grandis! Nog een beetje zwaarder dan de Mazda en qua prijs wel iets voordeliger want al veel langer op de markt!

Falcon

Donateur
Bedankt Henk!

Proefrit gehad, nogmaals onderhoud doorgelopen (geverifieerd bij dealer) en de Mazda lijkt ons de juiste keuze.

Ik heb een bod gedaan en verkoper gaat erover nadenken (particulier).

Noord26

Forumguru
Euhm, sinds wanneer bepaald het aantal van hoeveel er van een auto rond rijden de prijs van het onderhoud? Onderdelen zijn gewoon verkrijgbaar bij een lokale auto-materialen handel. Ik bedoel je praat niet over een Maybach of Ferrari uit de jaren 60..

Desperado

Forumguru
Bij die automaterialenhandel zijn onderdelen die ze veel verkopen stukken goedkoper als die ze weinig verkopen. Nou loopt dat met een filtertje wel los, maar bijvoorbeeld remdelen zijn veel duurder als ze in kleinere aantallen gemaakt worden. En onderdelen voor die jaren 60 auto's kunnen nog best goedkoper zijn ook. Allemaal afhankelijk van hoeveel het verkocht wordt. Ideaal dus als hetzelfde onderdeel op heel veel types auto zit.

Falcon

Donateur
Tijd voor een update. De verkoper van de Mazda heeft een tegenbod gedaan en ik heb daar ook weer bod opgedaan + dat ik dan ook zsm de overdracht wil laten plaats vinden.

Nog geen reactie gehad.. dus even afwachten. We zitten 150 euro van elkaar vandaan, dus ik verwacht dat we binnenkort een Mazda rijker zijn.

Mijn Skoda Fabia Combi daarin tegen is even een ander verhaal. De vorige leaserijder blijkt maar weinig onderhoud aan de auto te hebben uitgevoerd en hierdoor zijn bij de grote beurt van de week heelveel kosten naar boven gekomen (vraag mij niet welke, want dit gaat buiten mij om).

De leasemaatschappij heeft daarom besloten om de Fabia af te gaan schrijven voor export en heeft deze terug geroepen (dit kan ivm dat het poolauto is).

Dus sinds gisteren rij ik in een Seat Ibiza Hatchback. :(

Ik ben dus weer Skoda-loos. Grrrrrr.... maar goed deze rijd ook prima voor nu even.

Blijf wel op het forum hoor :tongue:

Bovenaan Onderaan