Komt Falcon ooit weer terug bij Skoda?

Falcon

Donateur
Kijk eens aan :) .. even afwachten inderdaad.. en laat nou net mijn leasecontract tegen die tijd aflopen.

Falcon

Donateur
Komende dagen zal mijn Prius Wagon overgenomen worden door een collega. Vanaf dat moment rij ik tijdelijk eerst in een Fabia Combi Greenline.

Daarna rustig kijken voor wat anders.. :)

Falcon

Donateur
Ja hoor. je hoort mij niet klagen.. (al zal die 1.2TDI wel even slikken worden :nailbiting:). Daarnaast komt deze Fabia Combi uit een lease-pool en ik kan hem daarom dit jaar inleveren wanneer ik maar wil. Dit geeft mij de beslissingsruimte om te kiezen wat ik voor de komende 4 jaar wil gaan rijden en tegen welk budget.

Maar het belangrijkste nu is wel.. Falcon is weer terug bij Skoda :dankje:

Even wat info over de Fabia Combi voor de liefhebbers:
- Fabia Combi Greenline uit 2010 in Satin Grey
- Climatronic
- Parking Distance Control
- Elektr,ramen achter
- Klein leder pakket
- Instrumentenpaneel met Maxidot
- Gordijnairbags
- Sunset
- Multifunct.stuurwiel
- Middenarmsteun
- Dakreling zwart
- Bagagerek
- Lederen bekleding
- Zenec Navigatie

ertromp

Forumguru
Ik ben benieuwd waar je uiteindelijk op uit komt voor de komende 4 jaar! Succes met je zoektocht maar mooi dat je voor de time being weer Skoda rijdt :thumbsup:

Karolina

Forumguru
Maar het belangrijkste nu is wel.. Falcon is weer terug bij Skoda :dankje:

Even wat info over de Fabia Combi voor de liefhebbers:
- Fabia Combi Greenline uit 2010 in Satin Grey
- Climatronic
- Parking Distance Control
- Elektr,ramen achter
- Klein leder pakket
- Instrumentenpaneel met Maxidot
- Gordijnairbags
- Sunset
- Multifunct.stuurwiel
- Middenarmsteun
- Dakreling zwart
- Bagagerek
- Lederen bekleding
- Zenec Navigatie
Fully loaded noemen we dit toch? Gewoon houden die leasebak, Falcon!

Falcon

Donateur
Ok.. ik en mijn vrouw zijn eruit. :)

Onze oudste zoon zal na de zomervakantie naar groep 4 gaan op een andere basisschool. De huidige basisschool hadden wij te praktisch gekozen en komen we nu wel achter dat deze niet past bij onze normen en waarden. Daarnaast vind onze oudste geen aansluiting bij de kinderen.

De nieuwe school zal zich bevinden aan de andere kant van Leeuwarden. Logistiek houd dit in dat mijn vrouw, samen met haar oppaskids (ze is zzp-er in de kinderopvang) heen en weer zal moeten gaan rijden. Geen probleem.. maar dan moet er natuurlijk wel een bijbehorende auto komen. Mijn vrouw had 1 wens.. 7 persoons en goede zit.. looks geeft ze niet om.

Op dit moment besparen we een hoop geld per maand, omdat we nu in de Fabia rijden. Dit kan nu nog omdat ik geen vele kilometers voor het werk hoef te rijden, maar na de zomervakantie gaat dat bij mij weer naar ongeveer 3 á 4000 kilometer in de maand en dus worden mijn eisen voor de auto weer anders. Dit betekend dat de Fabia niet meer zal voldoen.

Dus juli/augustus is er de wens om 2 auto's op de oprit te hebben. 1 lease (+/- 45k per jaar) en 1 privé (max 10k per jaar).

Nou daar heb ik het weekend even lekker op zitten te broeden en het volgende is het geworden:

LEASE :cool:

Octavia Hatchback Greenline Businessline in Race Blue
17inch LM Crystal velgen (worden later zwart glanzend gespoten)
Zwarte spiegelkappen
Lichtpakket (Xenon en DRL)
Ruitenwisser (nog niet zeker.. kaal staat wel mooi)
Sunset
Maxidot Kleurendisplay
Driving Mode

En eventueel een bezoekje aan @Antera voor verlaging.

PRIVÉ :geek:

Dacia Logan 1.6 MPI - 7 persoons
Het liefst ook in Race Blue :cool:

Dus vanaf de zomervakantie staan hier 2 auto's op de oprit. Hoezo crisis :pardon:

Arnoldotje

Forumguru
Creatieve en verstandige beslissing.
Een collega van mij heeft een paar maand de lodgy als vervangende auto gehad.
Zijn oordeel was: prima auto auto zolang je je ogen half dicht knijpt.

Falcon

Donateur
@Arnoldotje: Indd.. zo zie ik de auto ook. Het is in mijn optiek de meest verstandig keuze voor ons, als je kijkt naar 7 pers, gewicht, betrouwbaarheid en budget.

@Canon-Eye: Yep.. zit er zelfs aan te denken om de spiegelkappen en wieldoppen ook glanzend zwart te spuiten :maakmegek: ... ben benieuwd hoe de vrouw reageert :shutup:

Falcon

Donateur
Net nog even wat fora's langs gegaan en voor extra robuustheid bij een aanrijding van achteren wordt een trekhaak aangeraden.

Mooi aandachtspunt om mee te nemen.

Daarnaast natuurlijk altijd handig dat 1 van de auto's een trekhaak heeft, voor een keer milieustraat op en neer.

In Mei maar eens op Logan-hunt, voor mij part moeten we naar het zuiden des lands... maakt mij niet uit :)

Desperado

Forumguru
Praktisch en betaalbaar, dan is die Dacia een goede keuze, helemaal als uiterlijk niet uitmaakt.
Gelukkig heb je daarnaast een pracht van een Skoda om naar te kijken :D

Bovenaan Onderaan