Komt Falcon ooit weer terug bij Skoda?

:pieker:Hmmm, ik haal met mijn O2C 1.9 tdi gemiddeld maar 1 op 16 à 17 (in NL dan). Als ik het zo lees heb ik dus last van een zware rechtervoet. :bloos:
Ben ooit aan mijn linkerenkel geopereerd, zitten nu een paar schroeven in. Operatie rechterenkel en verzwaren met schroeven zal wel geen optie zijn voor zuiniger rijden :deuk: Weet ook niet of ik blij moet zijn met FA ........

On topic : heb vroeger zo'n prachtige sloep gehad, Peugeot 504 Familiale. Idd een 7 persoons hoewel je op het laatste bankje niet echt comfortabel zit als je wat langer bent. Heb ook een Chrysler Voyager gereden, zeeën van ruimte maar is niet meer te leveren in NL.
Andere optie is een "van", MPV achtige. Een buurman rijdt met een Peugeot 5008, gezin met 4 (kleine) kinderen. Is er tevreden over.

Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
die baksteen moet je ook niet op je gaspedaal leggen maar eronder.

En het hele verhaal van zuinig rijden of niet zit tussen je oren, daar zit bij een ieder mens een grijze massa die het lichaam aanstuurt, en dus ook die rechtervoet.

Sparkie

Forumguru
Ik heb afgelopen weekend een proefrit gemaakt in de nieuwe Citroën Grand C4 Picasso, nu ook met 20% bijtelling.

Ik ben om. Als deze auto ingeruild wordt zal de GC4P bovenaan mijn whishlist komen te staan.

Karolina

Forumguru
Een busje bovenaan je whislist? Ik zou gewoon die mooie Octavia Combi of een Superb Combi houden en voor de ene keer dat je met 6 weg wilt/moet gaan, een grotere auto regelen voor dat ene moment!

Sparkie

Forumguru
Hoe je het wend of keert: de Octavia en Suberb blijven toch auto's uit de Duitse familie. Zeker in vergelijking met Franse auto's zijn ze stevig geveerd en leveren daarom in op rijcomfort. Begrijp me niet verkeerd; de Octavia is echt een prettige auto en zal er de komende tijd zeker met veel plezier in blijven rijden.

Ik word al een dagje ouder en de hoge in- en uitstap vind ik ook heel prettig, zeker in combinatie met mijn slechte rug.

Call me een ouwe lul, maar als de Citroën over twee jaar nog steeds qua lease betaalbaar is denk ik dat de keuze snel gemaakt is.

Karolina

Forumguru
Als die hoge instap jou pleziert...perfect! Dat zijn dan bijna allemaal de midi-mpv's of midi-suv's die een hoge instap hebben.
Hopelijk zijn de bijtellingregels dan nog zo schappelijk als nu, ik denk het niet!

Ik zelf ga mijn Fabia inruilen voor een Yeti. Niet omdat die een hoge zit heeft maar omdat ik de Yeti zo ongelooflijk mooi vind. Geen nieuwe trouwens maar een zeer jong gebruikte van maximaal een jaartje oud, denk ik!

CharlesTucker

Forumguru
Ik heb 4 jaar in een Zafira "busje" gereden, en ik moet zeggen, die hoge instap beviel me ook wel. Wat me nog meer beviel aan dat ding was de hoge instap achterin, indertijd moest ik m'n jongste dochter nog achterin tillen, en dan de riem vasktklikken. Daarvoor was die hoogte ook wel lekker. Inmiddels stapt zij zelf al weer een paar jaar in en uit, en ik heb gelukkig geen slechte rug of andere lichamelijke klachten, dus ik ben nu blij met de Octavia. Maar er zijn zeker goede redenen voor zo'n "busje".

Blackokkie2

Forumguru
Als die hoge instap jou pleziert...perfect! Dat zijn dan bijna allemaal de midi-mpv's of midi-suv's die een hoge instap hebben.
Hopelijk zijn de bijtellingregels dan nog zo schappelijk als nu, ik denk het niet!

Ik zelf ga mijn Fabia inruilen voor een Yeti. Niet omdat die een hoge zit heeft maar omdat ik de Yeti zo ongelooflijk mooi vind. Geen nieuwe trouwens maar een zeer jong gebruikte van maximaal een jaartje oud, denk ik!
Je houdt gewoon van mannen, verschrikkelijke sneeuwmannen wel te verstaan.:deuk::deuk::deuk:

kcj

Actief lid
Heb ook een Chrysler Voyager gereden, zeeën van ruimte maar is niet meer te leveren in NL.

Al een tijd te vinden bij Lancia. Als Lancia Voyager :-)
Dus nog altijd Chrysler kwaliteit (indien je (vooroordelend) Italiaans niet vertrouwd) (schrijft iemand die 334.000 km met een 1.2 Fire motor heeft gedaan).

Voor topicstarter : Fiat 500L Living.
Maar die derde zitrij is vooral voor kinderen / kleine mensen. Of korte afstanden.

Falcon

Donateur
Hi kcj.. ondertussen zijn wij er ook wel achter dat die extra zitplaatsen eigenlijk pure luxe is, maar daardoor hebben we er ook veel plezier om.

Ondertussen kan ik melden dat een collega van mij er over aan het nadenken is om de Prius Wagon over te gaan nemen. Dit begint al flink concreet te worden, dus tijd om alvast rond te kijken.

De Octavia Combi GBL is zo'n goede deal, dat ik daar de extra zitplaatsen en automaat voor wil inleveren. De netto winst wat ik nu ga maken is 100 euro netto in de maand. (dit komt voornamelijk door minder bijtelling en eigen bijdrage wat moet betalen boven mijn leasebedrag)

Ik hoop vanaf december de Skoda te mogen bestellen en zit nu al mij te verlekkeren aan de keuzes die er te maken zijn.

Daarnaast komt door de 100 euro netto besparing ook de optie van een tweede auto om de hoek kijken. Ik zal volgend jaar waarschijnlijk minder thuiswerken en zodoende de overweging.

Falcon

Donateur
Citigo.. check... nog even de kwaliteit afwachten het komende jaar.. privé huiver ik toch om een VAG auto te gaan nemen. Maar goed de Fabia doet het heel goed op www.reliabilityindex.com, dus of die huiver terecht is?

Canon-Eye

Forumguru
Maar goed de Fabia doet het heel goed op www.reliabilityindex.com, dus of die huiver terecht is?
In het algemeen niet, denk ik. Na 3 zakelijk gereden Skoda's ben ik al ruim 2,5 jaar erg tevreden over mijn huidige privé-exemplaar.

Op zich is dat geen garantie natuurlijk - je kúnt het natuurlijk een keertje slecht treffen (of juist extra goed)...
En privé weegt dat een stuk zwaarder dan zakelijk! :jaja:

JJ1982

Lid
Ik hoorde in de wandelgangen dst Skoda eind 2014 met een 7 zitter komt. Weet nog niet hoe en wat maar dat is wat er verteld wordt.

EdK

Forumguru
Ja in China word een 7 zitter Yeti gebouwd en puur voor de Chinese markt, maar ja die mensjes zijn daar ook zo klein daus dan past t wel !
Maar die komt niet hier naar Europa toe zoals vermeld werd.

Falcon

Donateur
Ik denk persoonlijk dat er een Roomster aka Touran op de markt gaat komen. Maar goed dat word geen 14% bijtelling ;)

Falcon

Donateur
Net op het laatste moment trekt mijn collega zich terug. :(

Dus ik rij even door met de Prius Wagon..

EdK

Forumguru
gaat ze toch lekker met openbaar vervoer............ daarna stapt ze zelfs in een Lada

Bovenaan Onderaan