Kogel door de kerk

lsp

Forumguru
De tussen jaar lease bak gaat er in October uit, dus mocht een nieuwe uitzoeken.

ons bedrijfspolicy heeft niet veel variatie dus kom je snel uit op of een Octavia 4 wagon of een VW Golf Variant. De plus en minnen van beide voertuigen naast elkaar gezet en dan ontlopen ze voor mij elkaar niet veel. Persoonlijk was ik iets meer gecharmeerd van de Octavia cockpit.

Het grote nadeel.. de Octavia heeft een (op papier) veel langere levertijd dan de Golf en daar had HQ toch wel wat (rekenkundige) problemen mee.

Uiteindelijk is het dus de Golf Variant geworden... levertijd moet ik nog te horen krijgen van de lease maatschappij. Volgens de dealer (korreltje zout) zouden er nog bouwslots in October moeten zijn.
 

Captain Hook

Forumguru
Volgens de dealer (korreltje zout) zouden er nog bouwslots in October moeten zijn.
Dit jaar oktober (2022) of volgend jaar? ;)
Maar het daadwerkelijk bouwen van een auto zegt ook nog zo weinig, er staan er duizenden op parkeerplaatsen te wachten op missende onderdelen...
 
  • Leuk
Waarderingen: lsp

lsp

Forumguru
Dit jaar October (2022) maar het is idd een loterij zo ondertussen. Info lease maatschappij en leverende dealer moet ik nog ontvangen. we zullen zien, huidige auto rijdt nog prima en ik kan het allemaal toch niet veranderen.

Gewoon een leuk vooruitzicht
 

lsp

Forumguru
Zo welkom in de wereld van VAG... week 45 2022 productie is productie eerste twee maanden 2023 geworden.. wat dat ook betekenen mag ;)
 

Rosinfield

† In Memoriam
In elk geval dat het later wordt. Als je least ontkom je er niet aan natuurlijk, maar ik heb als particulier rijder reeds lang geleden besloten nooit meer voor een nieuwe auto te gaan. Met als een van de belangrijkste redenen die belachelijke wachttijden. Sterkte!
 
  • Leuk
Waarderingen: lsp

leon-cupra

Forumguru
Mijn partner wacht ook al sinds begin dit jaar op haar nieuwe bedrijfswagen (VW passat). Levertermijn: niet gekend :arghh:
Mijn schoonbroer wacht al sinds april vorig jaar op zijn ID.4. Komt ook maar niet af.

Net zoals @Rosinfield koop ik privé ook alleen nog maar tweedehands.niet zozeer om de levertermijn maar gewoon omdat het financieel interessanter is. Eigenlijk raar dat je dat niet zoveel terug ziet in de lease, tweedehands.
 
  • Leuk
Waarderingen: lsp

MaxN

Donateur
Mijn buurman wacht ook al sinds februari op zijn Golf 8 Variant, wordt als het mee zit maart 2023, maar waarschijnlijk zomer 2023 volgens zijn dealer/leasemaatschappij. Zou 08-2022 geleverd worden in eerste instantie!
 

CharlesTucker

Forumguru
Mijn vuistregel vooralsnog is nieuw kopen, met de gewenste opties, kleur, zodat de auto voor zover mogelijk binnen budget helemaal naar wens is. Ik doe er dan wel vrij lang mee, plan is ongeveer 7 jaar, zo'n 250.000-300.000 kilometer, zodat de afschrijving over een lange tijd uitgespreid kan worden. In principe zou een lange levertijd dus niet zo'n probleem zijn voor me, ik zou simpelweg na 6 jaar kunnen bestellen, maar toch staat dat hele idee me tegen, zowel vanwege tijdsduur als onzekerheid. Gevoelsmatig vond ik de 3 maanden levertijd die ik bij m'n 2 Octavia's had al lang, je denkt er lang over na, neemt een besluit, en dan wil je eigenlijk ook zo snel mogelijk resultaat (en dan ook wat je daadwerkelijk besteld hebt, de juiste opties, kleur en model).
 

sitechris

Donateur
Ik hoop wel voor je dat de auto snel geleverd wordt, want inmiddels is Pon begonnen met wat prijsverhogingen. De Polo is gemiddeld 1500 euro duurder geworden. Niet te hopen dat de Golf next is, want dan mag je nog even de portemonnee trekken. Of je moet het contractueel dichtgetimmerd hebben.
 

lsp

Forumguru
Ook niet als je haaks op de rijbaan staat....:oops:

What'skeburt?

Goed gezien - aangetikt door van baan wisselende vrachtwagen, dwars gegaan - drie rijstroken over - tegen vangrail en terug weg op. Verder geen enkel ander voertuig (zeer gelukkig) geraakt.

Alles ok verder (wel mee ambulance ter controle) maar VW Golf total loss.

Andere auto krijgen dramatisch, bestelde nieuwe Golf vertraagd. Prima moment voor een total loss dus
 

lsp

Forumguru
Die is van mijn neus losgeschoten toen ik de vangrail tikte en zo al vliegend met logo zijde voor de dashcam gekomen
 

lsp

Forumguru
Zelfde drog redenen als eenieder hier hoort mbt nieuwe octavia

Echt wat praten dealers onzin maar de nieuwe Golf is weer minimaal een maand uitgesteld
 
Bovenaan Onderaan