Kogel door de kerk

lsp

Forumguru
Zo van een maand uitgesteld naar een half jaar uitgesteld - verwachte (ahum ahum) aanlevertijd week 35.
Reden onbekend, wat een dramatische informatievoorziening van onze vrienden van PON.
 

leon-cupra

Forumguru
Welke type model Y? SR+, longe range of performance? Zeker eens gaan testrijden. Ik heb nog geen enkel spijt van mijn model Y SR+, integendeel, had ik geweten wat ik nu weet had ik wss al eens een model 3 gehad.
 
  • Leuk
Waarderingen: lsp

lsp

Forumguru
Een standaard range - verschil met long range vind ik te weinig voor 8000 euro 455 tegen 533
 

leon-cupra

Forumguru
Hou er wel rekening mee dat je die 455 niet haalt. In de winter kan je met een SR+ 350-370 halen met een aangepaste rijstijl, in de zomer hoor ik bij velen tot 400km haalbaar.
 

leon-cupra

Forumguru
Op vlak van stroomefficientie is een Tesla sowieso beter. Ik krijg mijn model Y op een verbruik van 12,5 (ben zeker geen uitzondering, is wel het minimum, gemiddeld zit ik bij gewone ritten op 14). Mijn vader krijgt (met een zeer rustige rijstijl) zijn Ioniq 5 niet onder de 16 (in de zomer dan terwijl mijn verbruik van 12,5 in de winter is).

Ben je wel iemand die graag doorrijdt en continue de pedaal vloert, neem dan geen EV. Bij continue planken verbruikt een EV enorm veel en gaat er dan de 455km zeer weinig overblijven. Ben je een gewone/eco-rijder ga je zeker een Tesla niet beklagen.
 

lsp

Forumguru
ik zou voor een VW ID3 gaan................

Hahaha - probleem is formaat in dat geval

Nu kan benzine nog (omdat al besteld) maar de volgende moet een EV
Qua formaat prijs levertijd en aandrijflijn is de Model Y nu wel een optie

Ik hou van doorrijden, maar woon werk en vaste klanten in België rijd ik relaxed op cruise control

Tegen EV voor mij de vakantie met klapcaravan - grootste twijfel
 

ertromp

Forumguru
De model Y kan toch een forse aanhangwagen trekken. Wat het verbruik dan gaat doen Maar dat geldt voor een auto met verbrandingsmotor natuurlijk ook
 
  • Leuk
Waarderingen: lsp

leon-cupra

Forumguru
Je moet wel rekenen met een EV 105 of 120 op CC is een heel groot verschil. Ik rij tegenwoordig op het gemak tegen 105-110. Is wel op zondag dus meestal geen last van veel verkeer.

Als je natuurlijk hele dag onder baan bent kan je zo zorgen dat je s middags tijdens de lunchpauze even gaat chargen. Kan je weer zonder zorgen “planken”.

Plooicaravan en EV vrees ik een zeer slechte combi. Zal 150-200km range worden met een SR+
 
  • Leuk
Waarderingen: lsp

EdK

Forumguru
Wacht wel op de ID2 !
Men zegt.... men zegt dat die rond de 25K gaat kosten..... :pieker:

:deuk: wat een grapjassen daar bij VAG..... 25K , en dat komt geloofwaardig over.....
 

lsp

Forumguru
De model Y kan toch een forse aanhangwagen trekken. Wat het verbruik dan gaat doen Maar dat geldt voor een auto met verbrandingsmotor natuurlijk ook
ja maar met verbrandingsmotor heb je 800 Km range zonder en met 600 + in 5 minuten weer vol
 

leon-cupra

Forumguru
Mss je vraag eens stellen op een tesla forum. Als je rekening houdt dat je met een EV-rijstijl 350-390 kan halen (winter-zomer), lijkt het mij heel sterk dat je met een aanhangwagen (en volgestouwd) 300km kan halen.
 

leon-cupra

Forumguru
Tuurlijk oud nieuws maar als range 200km is en je reis 1200km, 6 keer laden, 30min per laadbeurt. Dat is 3uur extra reistijd. Niet onoverkomelijk maar wel iets om rekening mee te houden.
 
Bovenaan Onderaan