Kogel door de kerk

Canon-Eye

Forumguru
Dat de afbeelding een andere auto kan betreffen dan de geadverteerde voorraadauto is één, maar geldt dat dan automatisch ook voor de omschrijving? Of de prijs? Dat zou m.i. op gespannen voet staan met de reclameregels.
 

CharlesTucker

Forumguru
Als ze geen foto van de echte auto hebben gemaakt, is het dan wel een echte voorraadauto (als in, het ding staat nu bij de dealer), of is ie alvast besteld maar nog niet geleverd, en weten ze net als bij Skoda ook niet wanneer ie geleverd gaat worden?
 

Japanese Power

Donateur
Dat was nl. ook mijn gedachte, reden voor mij om destijds voor een ECHTE voorraadauto te gaan.
Niet voor de zgn. voorraadauto's waarbij ze productieslots hebben opgevuld maar je alsnog een wachttijd hebt...
 

Bakkertje

Forumguru
In mijn leasetijd heb ik wel eens een auto besteld die door de dealer gepland was voor de showroom. Die is toen naar mijn wensen aangepast en twee later reed ik erin. Volgens mij zijn er heel veel dingen mogelijk, mits men maar mee wil werken en denken.
Dat ze dat niet doen kan ik ook wel weer begrijpen, want als ze dat voor 1 klant doen dan heb je binnen no-time heel veel klanten die dat willen..
Voorwaarde was toen sowieso dat ik zelf de dealer mocht kiezen waar de auto besteld en geleverd werd. Dat is nu ook al vaak niet meer zo, dan gaat het via centrale inkoop en dan is er veelal ook echt niets te regelen, behalve bij de betreffende centrale dealer. Maar die zijn vaak weer zo groot dat je met de nek aangekeken wordt (mijn ervaring). Het niet centraal leveren kan wel, maar dan gaat je lease bedrag omhoog..
 

lsp

Forumguru
Wat een ballentent is #PON ook zeg...

"
  • Dag ......, ik wilde graag een verklaring waarom de levertijd van mijn auto nu oploopt naar TWEE jaar !?
  • Goedemorgen, wat jammer om te horen dat je levertijd is opgelopen. Als je even voor mij hebt ga ik dit voor je uitzoeken..
Onze ervaring is dat veel klanten een auto graag naar eigen wens samenstellen. Daarom streven wij ernaar een hoog percentage van de bestelde auto's naar klantwens te laten produceren. De levertijd kan daardoor per auto, per uitvoering en zelfs afhankelijk van de meeruitvoering verschillen. Onze dealers kunnen op elk moment een indicatie van de productieplanning van de door u bestelde auto volgen en u informeren als de verwachte levertijd wijzigt. De vermelde productieweek/levertijd in het bestelsysteem van de fabrikant is altijd een indicatie; ook voor ons als importeur. Een verwachte levertijd blijft daarom altijd onder voorbehoud van wijzigingen in de productieplanning van de fabriek. In jouw geval wil ik je adviseren in nauw contact te blijven met de afleverende partij, aan levertijden kunnen wij helaas niets doen

Maar TWEE jaar wachten is dus vrij normaal...
 

Captain Hook

Forumguru
Heerlijk weer zo'n antwoord. Lekker duidelijk... NOT. :wavecry:
:mad:

Aan de andere kant, wel weer knap dat dit soort grote commerciële bedrijven van die mensen in dienst hebben die slechts als taak hebben de 'lastige' consument af te wimpelen. ;)

NL0310_8-200x282.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: lsp

CharlesTucker

Forumguru
Inderdaad, de tekst is met 92.3% waarschijnlijkheid door een mens geschreven, ze hebben dus zeer waarschijnlijk mensen (HBO communicatiewetenschappen?) in dienst hiervoor. Maar desondanks, een nietszeggend verhaal, en het verklaart helemaal niets. De echte verklaring is waarschijnlijk dat ze dankzij de enorme hoeveelheid bezuiningen hun zaakjes simpelweg niet voor elkaar hebben. COVID en oorlog in Oekraine waren een tijdje goede excuses, maar als je je daar nu nog niet op hebt aangepast als bedrijf doe je iets ernstig fout. Mijn auto is 5 jaar geleden ook volledig naar eigen wens samengesteld, en werd gewoon na 3 maanden geleverd, exact in de week die bij de bestelling was verteld, en dat was normaal toen.

Overigens, begin ik een chagrijnige ouwe kerel te worden als ik vind dat je in dit soort berichten de klant met "u" behoort aan te spreken?
 

lsp

Forumguru
Hoor van dealer uit het dorp, niet de leverende dealer dat de levertijd nu terug is naar ong. 10 mnd voor een Golf Variant, als je nu besteld.
De mijne hangt dus ergens.. maar WAAROM!?
is het het verwarmd stuur, de trekhaak? geen idee, maar met die info kan je naar een oplossing tot snel leveren.
 

lsp

Forumguru
Lijkt dat er twee mogelijke voorraad auto's staan:
1. Rode Golf Variant in vrijwel de door mij gekozen uitvoering.
2. Octavia Combi business edition plus met comfort pakket en trekhaak..

wordt misschien nog wel een dilemma...
 
Kings red is wel een hele mooie kleur.

In je beginpost heb je het er over dat je de cockpit van de Octavia mooier vindt, is dit dan niet een goede reden om alsnog daar voor te kiezen?
 
  • Leuk
Waarderingen: lsp

lsp

Forumguru
@OctaviaSportBusiness s Qua uitvoering en dash neig ik idd naar de Octavia...
echter moet ik bekennen dat de Golf de iets beter sturende auto is...

Eerst maar eens kijken of beide beschikbaar blijven en dat de wagenparkbeheerder snel genoeg ja zegt...
 

lsp

Forumguru
Jaaaa licht aan het einde van de tunnel..
Door allerlei redenen kon en mocht ik niet afwijken van VW Golf variant.. dus uiteindelijk de rode nog mogen voorzien van een afneembare trekhaak en 17inch.
Straks de dealer bellen, wanneer hij geleverd zou kunnen worden.. Eindelijk na meer dan 1,5 jaar wachtende op levering bestelde VW. :yeah::cheer::tegek:
 

hemi24

Forumguru
18” nemen!
Met de 17” oogt het vooral achter net iets te iel…
De O4 heeft hetzelfde probleem; de overhang achter is net iets té plomp.
 

lsp

Forumguru
Wilde ik wel, mag niet van de baas - of moet morgen met de dealer wat kunnen fixen qua prijs
 
Bovenaan Onderaan