Kodiaq vragen en weetjes

Eric7

Lid
Een 0W30 kan ook aan die specificaties voldoen :jaja:
Ik heb nu ook antwoord van Skoda gekregen en dat sluit aan op jouw suggestie (er ontstond nl. wat verwarring):

Excuus voor de verwarring. Wij hebben inmiddels het een en ander uitgezocht.

In uw boekje staat de juiste en meest recente VW normering voor olie.

De juiste olie voor uw auto is Shell Helix 00-W30 met een VW normering VW 504.00/VW 502.00/VW 507.00
Bedankt voor uw oplettendheid.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Eric7

Lid
Ik heb m´n Kodiaq nu 6 weken (en zo´n 5.000 km), en ik kan jullie vertellen dat de 125 pk meer dan voldoet bij deze auto in het Nederlandse verkeer. Natuurlijk het is geen strepentrekker, maar de auto nodigt daartoe ook niet echt uit: een heerlijke gemoedelijke beer die reizen tot een feest maakt. En over de witte kleur krijg ik alleen maar complimenten: staat zo goed bij de zwarte onderkant/bumpers en het zwarte interieur (en sunset), auto lijkt er groter door (lijkt hoger op z´n wielen te staan).
Waar ik wel steeds tegenaan loop is de cruisecontrol. Wat is die onhandig geplaatst op de richtingaanwijzer! Hoe vaak ik al niet per ongeluk de richtingaanwijzer aangezet heb terwijl ik de CC wilde aanzetten, uitzetten of op `pauze` zetten. Overigens is het op `pauze` zetten (knopje iets naar rechts duwen) ook niet echt handig (ik trap nu maar op de rem, wat ik normaal gesproken liever niet doe vanwege het verkeer achter me). Hier zijn veel betere oplossingen voor: bijv. de CC-module op het stuur, dan kun je ook veel beter/sneller anticiperen met de CC.
 

Canon-Eye

Forumguru
Wat is die onhandig geplaatst op de richtingaanwijzer! Hoe vaak ik al niet per ongeluk de richtingaanwijzer aangezet heb terwijl ik de CC wilde aanzetten, uitzetten of op `pauze` zetten. Overigens is het op `pauze` zetten (knopje iets naar rechts duwen) ook niet echt handig
Vanaf ca. 1986 tot 2002 had ik een achteraf ingebouwde cruisecontrol (VDO Tempostat) met een eigen hendeltje. Die 3x overgezet naar een volgende auto; telkens weer even wennen aan de andere locatie, maar daar was echt nooit 5000 km voor nodig.

Sinds mijn eerste Skoda in 2002 heb ik de VAG-style af-fabrieks-CC en dat bevalt mij prima. Zonder de hand van het stuur te nemen kan ik alle drie de drukpunten (+ of - en het "lipje" bovenop om tijdelijk uit te schakelen) moeiteloos bedienen met de (middel)vingertop en daarbij is de richtingaanwijzer niet onbedoeld aangezet.
Zó ingewikkeld is het niet - gewoon die ene vinger een beetje trainen op niet onnodig veel kracht zetten... :pardon:
 

Eric7

Lid
Zó ingewikkeld is het niet - gewoon die ene vinger een beetje trainen op niet onnodig veel kracht zetten... :pardon:[/QUOTE]

Tja, ik ben in mijn BMW en Citroen Grand Picasso gewend geraakt aan een prima werkende CC op het stuur, en dan is die CC in de Kodiaq echt 5 stappen terug in de tijd (toen ik in de jaren ´90 in mijn Mitsubishi SpaceWagon een pookje liet inbouwen.........).
 

wleijten

Nieuw lid
Beste allen, andere vraag. Ik vroeg me af of de Kodiaq ook een standverwarming als optie heeft. Weet iemand dat hier? Bedankt voor de info. Groet Willem
 

EdK

Forumguru
Dan maar een Webasto met app-bediening laten offreren...
waar denk je dat die skoda standverwarming vandaan komt ? Ga er maar vanuit dat dit ook webasto is.
Maar elke goede dealer zal tijdens bestelling ook het inbouwen van een webasco willen meenemen hoor.
Alleen zal hij dus niet vanaf fabriek ingebouwd worden maar pas bij dealer.

Maar dat is toch goed voor de bijtelling ????
 

RonaldSkodiaq

Donateur
Bij Skoda.BE kost de originele standverwarming €1010,- Minder dan de helft dan bij achteraf inbouw van een Webasto of ander merk. Dan maar in de winterdagen in mn garage zetten.
 
Bovenaan Onderaan