Kodiaq vragen en weetjes

vulkan

Nieuw lid
Na wat verdere troubleshooting: NFC dient dus aan te staan op je smartphone om je signalen te boosten als hij in de phonebox ligt.
Bij mij lag het probleem in mijn smartphone. De A-GPS die erin zit had zijn kuren...
Werkt perfect nu ! Bedankt voor de reacties!
 

Japanese Power

Donateur
Weten jullie of het mogelijk is om met VCDS de parkeersensoren aan de voorzijde standaard aan te laten staan in plaats van standaard uitgeschakeld als je gaat rijden. Ik heb hiervoor 4 auto's met sensoren aan de voorzijde gehad en deze stonden altijd aan. Op het moment dat ik ze echt even niet nodig had kon ik ze handmatig uitzetten. Ik kan er (nog) niet aan wennen dat ze op mijn Kodiaq uitgaan op het moment dat je gaat rijden en als je gaat parkeren je ze bij direct rechtuit insteken even aan moet zetten. En nee, ik had eigenlijk nooit last tijdens regen, sneeuw of als er vrachtwagens naast me stonden te dampen in de file.
 

Frenk21

Forumguru
Weten jullie of het mogelijk is om met VCDS de parkeersensoren aan de voorzijde standaard aan te laten staan in plaats van standaard uitgeschakeld als je gaat rijden. Ik heb hiervoor 4 auto's met sensoren aan de voorzijde gehad en deze stonden altijd aan. Op het moment dat ik ze echt even niet nodig had kon ik ze handmatig uitzetten. Ik kan er (nog) niet aan wennen dat ze op mijn Kodiaq uitgaan op het moment dat je gaat rijden en als je gaat parkeren je ze bij direct rechtuit insteken even aan moet zetten. En nee, ik had eigenlijk nooit last tijdens regen, sneeuw of als er vrachtwagens naast me stonden te dampen in de file.
Bij mij beginnen de piepers standaard te piepen zodra ik bij een opstakel kom. Zowel de voor- als achterzijde. Ik kan ze dan wel weer uitzetten. Kan misschien aan het type “navigatie” liggen. Ik heb de columbus 8”.
 

Japanese Power

Donateur
Als ik na een rit aan kom rijden gaan de piepers voor pas in werking na handmatige inschakeling of als ik even de reverse heb gebruikt. Ik heb overigens de Amundsen maar parkeersensoren staan m.i. los van type navigatie. Aangezien de bediening hiervan ook buitenom de navigatie gaat.
 

Rayzman

Actief lid
Bij mijn piepen ze ook als je ergens dicht langs rijd, zoals de parkeergarage in. Ik hoef ze niet aan te zetten. Misschien is er een verschil in de manier hoe ze aangestuurd worden, want het is bij mij gecombineerd met area view.
 

Japanese Power

Donateur
Volgend probleem: Vrouwlief kwam gisteravond thuis: Amundsen volledig op zwart en geen enkele toets reageert meer. Balen.
Even contact uitgezet en weer aangezet. Probleem opgelost. Vanmorgen ook weer normaal beeld.
Fingers crossed dat het niet nog een keer optreed...
 

Bakkertje

Forumguru
niet om je nu heel veel moed in te praten @Japanese Power maar mijn "Amundsen" valt ook af en toe uit. Die start dan weer vanzelf op. Dat heb ik dus een keer gehad op de A2 vlak voor Utrecht apparaat reboot, stopt daarmee met navigeren en ik rijd vrolijk op de 2 middelste banen en rijd mijn afrit voorbij daarna bij breukelen omdraaien en weer terug ..
 

Rallye

Forumguru
Als ik na een rit aan kom rijden gaan de piepers voor pas in werking na handmatige inschakeling of als ik even de reverse heb gebruikt. Ik heb overigens de Amundsen maar parkeersensoren staan m.i. los van type navigatie. Aangezien de bediening hiervan ook buitenom de navigatie gaat.

Dat lijkt op het systeem zoals ik dat in mijn Octi II had. In de huidige III gaat PDC aan als je langzaam rijdt. Vanut stilstand gaat hij dan ook aan, zelfs als je niet de achteruit hebt ingelegd. Ik heb een schuin aflopende oprit, als ik de auto achteruit laat rollen, gaat de PDC al aan en hij weet dan dat ik achteruit rij.

Zo werkt het instellen bij mijn Octavia uit 2015 (ik heb overigens niets gewijzigd aan de fabrieksinstellingen):

3070C480-FC72-4DBF-BBC6-C3A2BB99F8F7.jpeg

Dit lijkt vooral over de weergave te gaan en niet over het aan en uitzetten van het systeem.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan