Kodiaq vragen en weetjes

Okki

Donateur
Is al minstens 15 jaar standaard bij Skoda - mijn Fabia 2002 had het al.

Rapid heeft dat ook niet (meer). Ook geen "auto" raam naar beneden voor de ramen (behalve die van de bestuurder) en ook niet ramen sluiten met contact af (heb dat alleen voor de bestuurderskant kunnen regelen via VDS)
 

JJJ

Nieuw lid
Ik heb vandaag de elektrische trekhaak ontgrendeld en in trekhaak stand geklikt, alleen als ik nu weer aan het hendeltje ra in het koffer trek knippert het lampje wel, maar valt hij niet in de rust stand om hem vervolgens weer zelf onder de bumper te duwen ?? vreemd....
 

VanRoyal

Forumguru
Ik ben vorige week met de Kodiaq naar Frankrijk gereden en wat is het toch een fijne reiswagen! Ik heb nog nooit zo ontspannen gereden denk ik. Er zijn me wel een paar dingen opgevallen:

  1. Ik heb een Amundsen en wat een gekut is het om de WLAN van de Kodiaq elke keer te koppelen aan de hotspot van mijn iPhone zeg. Je moet (volgens mij) zowel het WLAN scherm in de Kodiaq als het hotspot scherm op de iPhone open hebben staan voordat hij koppelt. Waarom gebeurt dit niet automatisch zodra de Kodiaq de hotspot ziet? Is dit een iPhone dingetje of een Kodiaq dingetje? Ik vermoed het eerste, want hij verbind wel automatisch met mijn WLAN thuis als hij voor de deur staat.

  2. Ik heb voor het eerst flitsmeister gebruikt, werkt prima! Alleen gebruik ik ook spotify en dan krijg je vreemde situaties: Media-bron staat op bluetooth, in spotify op mijn iPhone staat nog een playlist maar die staat op pauze, als ik dan het geluidsniveau voor flitsmeister wil instellen dan gaat de Kodiaq mijn playlist opeens afspelen. Zet ik die weer op pauze dan gaat het volume naar mute. Ik kan daardoor niet het geluidsniveau van flitsmeister regelen heb ik het idee. Soms gaf flitsmeister wel geluid, maar soms ook niet. Iemand hier ervaring mee?

  3. Bij het rijden op onverlichte wegen in het donker vind ik de koplampen nogal laag afgesteld. Zo laag zelfs dat het best gevaarlijk rijden was. Ik kan me herinneren dat iemand anders dit probleem ook had en dat dit besproken is op het forum, maar ik kan die berichten nergens meer vinden (heb een half uur gezocht). Wie wijst me in de goede richting?

  4. Wanneer je de splitscreen functie van de navigatie op 'manoeuvre' zet krijg je altijd de benzinestations, parkeerplaatsen e.d. te zien. Tot nu toe vond ik dit maar irritant, maar op vakantie (met een kind van bijna 4) is dat wel een uitkomst hoor. Zo ontzettend handig om te zien waar de volgende Aire of plasplek is en hoe lang dat nog duurt :)
 

jeroen3277

Senior Member
Flitsmeister zo instellen dat geluid ook via de telefoon komt. Ik rij nu superB met hetzelfde gedoe.

Flitsmeister start op via bluetooth en dempt spotify bij een melding die via de telefoon komt. Dit is de situatie bij android auto.

Bij enkel bluetooth heb ik geen problemen met flitsmeister, maar mis dan het visuele van google maps op het scherm.
 

massis

Senior Member
Ik ben vorige week met de Kodiaq naar Frankrijk gereden en wat is het toch een fijne reiswagen! Ik heb nog nooit zo ontspannen gereden denk ik. Er zijn me wel een paar dingen opgevallen:

  1. Ik heb een Amundsen en wat een gekut is het om de WLAN van de Kodiaq elke keer te koppelen aan de hotspot van mijn iPhone zeg. Je moet (volgens mij) zowel het WLAN scherm in de Kodiaq als het hotspot scherm op de iPhone open hebben staan voordat hij koppelt. Waarom gebeurt dit niet automatisch zodra de Kodiaq de hotspot ziet? Is dit een iPhone dingetje of een Kodiaq dingetje? Ik vermoed het eerste, want hij verbind wel automatisch met mijn WLAN thuis als hij voor de deur staat.

  2. Ik heb voor het eerst flitsmeister gebruikt, werkt prima! Alleen gebruik ik ook spotify en dan krijg je vreemde situaties: Media-bron staat op bluetooth, in spotify op mijn iPhone staat nog een playlist maar die staat op pauze, als ik dan het geluidsniveau voor flitsmeister wil instellen dan gaat de Kodiaq mijn playlist opeens afspelen. Zet ik die weer op pauze dan gaat het volume naar mute. Ik kan daardoor niet het geluidsniveau van flitsmeister regelen heb ik het idee. Soms gaf flitsmeister wel geluid, maar soms ook niet. Iemand hier ervaring mee?

  3. Bij het rijden op onverlichte wegen in het donker vind ik de koplampen nogal laag afgesteld. Zo laag zelfs dat het best gevaarlijk rijden was. Ik kan me herinneren dat iemand anders dit probleem ook had en dat dit besproken is op het forum, maar ik kan die berichten nergens meer vinden (heb een half uur gezocht). Wie wijst me in de goede richting?

  4. Wanneer je de splitscreen functie van de navigatie op 'manoeuvre' zet krijg je altijd de benzinestations, parkeerplaatsen e.d. te zien. Tot nu toe vond ik dit maar irritant, maar op vakantie (met een kind van bijna 4) is dat wel een uitkomst hoor. Zo ontzettend handig om te zien waar de volgende Aire of plasplek is en hoe lang dat nog duurt :)

Voor punt 1 heb ik hetzelfde, maar dat is een iPhone dingetje jammer genoeg. Je iPhone schakelt namelijk zijn hotspot uit als er 40sec lang geen actieve verbinding is.
Ik ga vanavond eens proberen wat er gebeurt als ik de hotspot net activeer voor ik in de wagen stap, kijken of ie dan zelf verbinden wil.

Voor punt 3 moet je dacht ik naar Car > setup > verlichting oid gaan, en kan je het daar in het menu van je amundsen bijregelen?
 

907

Senior Member
Niet meteen laten afwimpelen als men zegt dat de lampen niet kunnen worden bijgesteld.

Mijn Mazda heeft Xenon met auto hoogte afstelling. Af fabriek vond ik die (ook) gevaarlijk laag. De lichtbundel bescheen alleen tegen achterbanden. 2 keer werd me verteld aanpassen kan want het is een automatische regeling. Pas bij mijn 3e bezoek bij de dealer (na eigenaar wisseling aldaar) was de reactie "geen probleem, doen we"...
 

massis

Senior Member
Even nagekeken: je kan via Car > setup > Licht > lichtbundel hoogteinstelling de hoogte aanpassen.
Die van mij staat op 0, zijnde het allerhoogste. Ik vind het ok zo, al zou hij nog nét wat hoger mogen van mij, maar ik kan me inbeelden dat met zo'n beer van een auto de auto's voor me dat minder leuk zouden vinden :D
 

VanRoyal

Forumguru
Nee, LED koplampen kun je inderdaad niet afstellen. Was ook het antwoord van de dealer. Mocht het in de toekomst echt vervelend worden dan ga ik wel doorvragen.
 
Ongetwijfeld dat dit al aan de orde is geweest, :pieker:maar welke alarm classificatie heeft de Kodiaq style business? Een auto van 40-50 mille mag toch wel een goed alarm hebben. Volgens de verzekering zou deze prijsklasse klasse 3 moeten hebben.:lezen:
Kan dit niet echt terugvinden. Ik vermoed van niet dus:dankje:

Dank voor jullie reactie.:thumbsup:
 

duijt

Forumguru
Vanmorgen reed tussen Den Bosch en Utrecht op de A2 een rode Kodiaq achter me. Mooi optochtje was dat! Was dat iemand op dit forum?
 
Bovenaan Onderaan