Kodiaq vragen en weetjes

saromi

Lid
Zo'n beetje elke Duitse review van de Kodiaq op YouTube heeft die trekhaak en virtual pedal en beide werken nog.
Zag gisteren nog een Auto Motor und Sport rubriek met de titel 'Entweder oder' waar ze een Superb combi en een Kodiaq vergelijken. Daar heeft de Kodiaq style zowel virtual pedal als wegklapbare trekhaak en beide functioneren zo op het eerste gezicht.
 

CDK

Forumguru
@Edwinbak, ik heb je al eerder aangegeven dat ik niet meer in Dordrecht kom bij Ames, ze maken zich daar te gemakkelijk van dingen af helaas. Als virtual pedal niet meer werkt dan hebben ze de trekhaak foutief gemonteerd of aangesloten.
 

Beertje19

Senior Member
Vraagje:
Wanneer ik de motor afzet na een ritje met de Kodiaq hoor ik verschillende electronische geluidjes vanonder de motorkap komen.
Is dit normaal?
 

EdK

Forumguru
@Corné de Kluijver ik zit helaas vast aan deze dealer vanuit de lm ☹️☹️
En al eens met de LM gesproken over de dealer en niet goed opgeleid personeel en het overstappen naar een andere dealer ?
Want door dit starre beleid van de LM zit jij nu met een probleem opgezadeld wat niet hoeft, maar je werkgeveren jij betalen wel een vermogen voor de leasebak...:pieker::jaja:
 

marang73

Forumguru
Gisteren gaf auto spanningsverlies linker achterwiel ..... gestopt maar band was niet zacht. Vanochtend gekeken en druk was van 3 bar naar 2 bar gegaan ..... en een mooie spijker in de band. Precies in het midden en recht erin ... tja ... zou haast denken opzet in het spel.
 

Canon-Eye

Forumguru
Gisteren gaf auto spanningsverlies linker achterwiel ..... gestopt maar band was niet zacht. Vanochtend gekeken en druk was van 3 bar naar 2 bar gegaan
Mijn ervaring is ook dat de bandenspanningsmonitoringsystemen (tweemaal 3x woordwaarde?) zich zelden vergissen - ook al zie je er op het eerste gezicht niets van, bij meting blijkt er vrijwel altijd toch iets aan de hand.
 

marang73

Forumguru
Klopt.


Mooie plug in de band .... plus dikke kras op de velg :mad:

Wordt wel hersteld maar toch. Heb volgens mij nog nooit meegemaakt dat de velgen krasvrij een bandenwissel doorstaan.
 

CBreedijk

Donateur
Vraagje:
Wanneer ik de motor afzet na een ritje met de Kodiaq hoor ik verschillende electronische geluidjes vanonder de motorkap komen.
Is dit normaal?

Is mogelijk t Ad-Blue systeem?. Dat moet (Iig bij vrachtauto's) de nozzles in uitlaatsysteem doorblazen. Vrachtauto's staan ook altijd nog even "herrie" te maken.
 

EdK

Forumguru
Precies in het midden en recht erin ... tja ... zou haast denken opzet in het spel.

Probeer zelf maar eens met het handje een schroef of spijker in je band te douwen... drink ik je kratje bier even in die tijd leeg....:D:cheers: Maw is bijna niet te doen.

Heb volgens mij nog nooit meegemaakt dat de velgen krasvrij een bandenwissel doorstaan.

Ik weet niet bij wie jij voor je banden komt ?
Maar mijn banden leverancier gebruikt altijd nog zachte hulpstukken tussen lepel en velg en een ieder van de monteurs daar heeft in al die jaren dat ik daar kom nog nooit één velg van me weten te beschadigen.
Dus zou me toch eens afvragen of je wel bij de juiste banden leverancier komt....:pieker::nono:
 

Canon-Eye

Forumguru
Maw is bijna niet te doen.
Gaat prima hoor, en dat hoeft niet met de hand.
Er zijn wel eens pest-acties geweest waarbij een schroef of spijker schuin klem werd gezet tussen band en straat. Hoef je alleen maar in de juiste richting weg te rijden en het gewicht van de auto doet de rest...
 

Canon-Eye

Forumguru
@EdK Je meldt in de regel waar ik een stukje uit citeer dat het (bijna) niet mogelijk is om er met de hand een spijker in te drukken, daarmee suggererend dat het eigenlijk geen opzet kan zijn.
Ik geef alleen maar aan - met onderbouwing - dat het wél opzet zou kunnen zijn. Wat is er dan aan jouw woorden verdraaid? :sterretjes:
 
Bovenaan Onderaan