Kodiaq vragen en weetjes

Japanese Power

Donateur
Ik heb op de een of andere manier dat ik zeer geregeld nog even in mijn auto blijf hangen om iets te lezen of te bekijken op m'n Iphone. Dan heb ik vaak geen behoefte aan een radio en het wordt pas echt irritant als ik nog even wat filmpjes kijk en het geluid daarvan niet kan horen door verbinding Phone met radio.
Ik ben altijd blij als ik thuis ben, die telefoon komt later wel als het me uitkomt.
Ik kan me er werkelijk niets bij voorstellen om na een autorit voor m'n huis in m'n auto te blijven hangen om nog uitgebreid op m'n telefoon te gaan zitten :pieker:... laat staan filmpjes kijken...
 

RCB1975

Actief lid
Er zit weinig zo lekker als de verwarmde stoel van mijn Kodiaq ;). Gelukkig ben ik ook blij als ik thuiskom, dus ik weet niet of er een link bestaat tussen gelukkig zijn thuis te komen en nog even in je auto blijven zitten.

Maar goed ot: als iemand weet of dit naar eigen voorkeur in te stellen is, let me know!

Dank :)
 

Japanese Power

Donateur
Er zit weinig zo lekker als de verwarmde stoel van mijn Kodiaq ;). Gelukkig ben ik ook blij als ik thuiskom, dus ik weet niet of er een link bestaat tussen gelukkig zijn thuis te komen en nog even in je auto blijven zitten.
Tja, stoelverwarming in de bank thuis ;).
Het liefst eentje die remote is aan te zetten vanaf je iPhone.
En nu weer on-topic.
 

Canon-Eye

Forumguru
als je de auto bij einde ritje neerzet en het contact uitzet, blijft de radio aan. Waarom?! En belangrijker: kun je dat instellen?
Groot voordeel van een gewone contactsleutel is de mogelijkheid om die er na het omdraaien wel uit te trekken (radio gaat uit) of juist niet (radio blijft aan).
Ik vind het wel prettig, want ik blijf nog wel eens in de auto zitten lezen met de radio aan terwijl m'n vrouw boodschappen doet.
 

duijt

Forumguru
:pieker::pieker::pieker:
Ga ik vandaag tanken staat er voor mij een identieke Kodiaq :D

Zie ze nu wel steeds vaker rijden.

Valt mij ook op. Zag er vandaag in de buurt van Alkmaar twee rijden. Allebei (Quartz) grey. Een ander weetje: volgende week krijg ik eindelijk een nieuwe deurbeschermer achter en wordt de binnenarmsteun en het binnenwerk aan de bestuurderszijde vervangen. Die armsteun zit vanaf het begin los en kraakt als je deur dicht trekt. Las op het Duitse forum dat er nogal wat Kodiaqs zijn die daar last van schijnen te hebben trouwens. Heb er hier nog niemand over gehoord. Kinderziektes zullen we maar zeggen. Of te haastig en slecht gefabriceerd:pieker:
 

massis

Senior Member
Tsja ik zou dan maar ff de MUTE knop op stuur gebruiken......
Die doet het niet meer als het contact uitstaat geloof ik... Daarvoor moet het contact aanstaan.

Laten we het aub maar op kinderziektes houden @duijt...

De mijne doet dat ook wat, kraken als ik de deur dichttrek... Ik snap uberhaupt niet dat die binnendeurgreep zo'n goedkoop plastic is, terwijl die bij mijn ambition octavia uit 2012 netjes mee van leer was...
 

duijt

Forumguru
Ik vind vooral de knopjes om de ramen te open en sluiten goedkoop uitgevoerd.
Mee eens. Daarbij heb ik gemerkt dat het automatisch openen van het hele raam met een klikje niet erg lekker gaat. Je moet het knopje niet te kort ingedrukt houden - en wat mij betreft dus te lang - anders stopt het openen van het raam direct. Al te vaak gehad. Ging in mijn Volvo veel beter. Maar ja, kwestie van wennen:pieker:
 

CDK

Forumguru
De mijne doet dat ook wat, kraken als ik de deur dichttrek... Ik snap uberhaupt niet dat die binnendeurgreep zo'n goedkoop plastic is, terwijl die bij mijn ambition octavia uit 2012 netjes mee van leer was...
Die deurgrepen zijn echte tranentrekkers inderdaad, ook bij mij een puntje van ergernis.
Ook hoor ik sinds deze week bij een vlot genomen bocht ter hoogte van de achterbank iets naar links / rechts rollen ijzer op ijzer.........
 

Falky

Nieuw lid
Inmiddels in de derde week en zo'n 3500 km verder. In grote lijnen een top auto maar toch wel een paar puntjes waar ik minder over te spreken ben. Vind de actieradius toch wat tegenvallen. Heb een 2.0 dsg diesel en actieradius niet hoger dan 850. Reed hiervoor een A4 en die zat toch meestal wel rond de 950-1000. Heeft met de tankinhoud te maken maar voor zo'n grote auto zou je toch minimaal een 60-65 liter tank verwachten. Daarnaast achteraf leer in laten bouwen. Nu vanaf het begin krakende deurpanelen. Hier gaat hij volgende week voor terug naar de dealer. Ook vanaf het begin staat het stuur niet helemaal recht en trekt de auto naar rechts. Ook dit zal volgende week opgelost moeten worden. Navigatie is nog even wennen en duurt af en toe heel lang met laden en stuurt me langs rare routes. Afgelopen weekend vanuit Brugge richting Leiden gereden. Hier vond de navigatie dat het dwars door Rotterdam centrum rijden de beste route zou zijn:pieker:. Gekeken naar de instellingen en stond het systeem op de economische route. Nou je kan mij echt nooit vertellen dat het economischer is om dwars door 1 van de grootste steden van NL te rijden ipv over de snelweg. Heeft me 40 min extra gekost :angry:. Het extra verbruik van elke keer stoppen en optrekken niet eens bekeken.

Naast bovenstaande blijft het verder een top auto en blijven de positieve opmerkingen van familie, vrienden, collega's en ook gewoon wild vreemden nog iedere dag voorbij komen. De ruimte, de motor icm met dsg, het geluid uit de radio, enzovoort is allemaal geweldig. Iedere dag nog steeds met een dikke glimlach en toch ook wel een gevoel van trots stap ik in de auto. Helemaal met de 20 inch velgen is het een imposant apparaat. Als bovenstaande allemaal opgelost is en het daarbij blijft dan zijn de aankomend drie jaar gewoon een feest :yeah:

Beste Lid,

Ook mijn stuur staat sinds levering naar rechts en mijn auto trekt ook naar rechts. Waardeloos

Wat heeft jouw dealer inmiddels kunnen ontdekken wat er mis was?
Bij mij gingen ze het stuur rechtzetten maar dat heeft niks geholpen. Die auto moet uitgelijnd worden, lijkt mij.

Kan je mij hierop antwoord geven aub zodat ik hiermee naar mijn dealer kan gaan.

thanks Mike
 
Bovenaan Onderaan