Kodiaq vragen en weetjes

Triple4

Actief lid
We hadden natuurlijk wel dat gaatje nodig tss de voorzetels want spijtig genoeg kan de bijzetel vooraan niet plat worden gelegd. Ik weet ook nog steeds niet waarom. trouwens...

PS Ooit lang geleden Ikea gekocht maar we vielen in schande ermee.
Het buurmeisje was komen spelen en nadien thuis verteld dat de buren nogal ruzie konden maken :maakmegek:
 

Triple4

Actief lid
Zeg zou hier iemand weten waarom je de bijzetel vooraan niet plat kan leggen en anderen dan weer wel - ik kon die ook niet bestellen bij de offerte - vreemd genoeg zit langs de rechterkant zijdelings aan de voorzetel wel een hendel (voor de show dan? - oeps ik kijk even in de handleiding @EdK)
 

johnboy

Donateur
Zeg zou hier iemand weten waarom je de bijzetel vooraan niet plat kan leggen en anderen dan weer wel - ik kon die ook niet bestellen bij de offerte - vreemd genoeg zit langs de rechterkant zijdelings aan de voorzetel wel een hendel (voor de show dan? - oeps ik kijk even in de handleiding @EdK)
Mogelijk 2 hendels. 1 voor lende en 1 voor neerklappen. Mits als optie meebesteld wat niet kon indien elektrische bijrijderstoel...
 

Triple4

Actief lid
Hadden we vroeger ook op de passat break en zo'n grote draculakoffer ook nog gehad… Blijft wel handiger als je gewoon alles in auto kan keperen iplv bovenop vind ik @Canon-Eye
 

Canon-Eye

Forumguru
Blijft wel handiger als je gewoon alles in auto kan keperen iplv bovenop vind ik
is een beetje afhankelijk van hoe vaak je het nodig hebt, hè.
Voor die 2 of 3x per jaar die het mij kan overkomen vind ik een (veel) grotere auto per saldo toch niet handiger; mijn F2C is me groot genoeg, de voorafgaande O2C was eigenlijk wel het maximum waar ook mijn vrouw nog prettig mee om kon gaan.
En m'n kajaks tot 5,15m gaan sowieso nergens in passen, dus dakdragers zal ik altijd nodig hebben...

Komt nog bij dat een Kodiaq-achtige me ook al snel te hoog wordt om er een kajak bovenop te tillen. Ik zal t.z.t. wel eens naast een Karoq gaan staan om dat eens te bekijken - die kon wat dat betreft ook wel eens op of over de limiet zitten.
Ik word intussen er immers niet jonger op. :nono: Is op zich niet erg, maar ik moet er wel rekening mee houden...
 

RCB1975

Actief lid
@VanRoyal heb jij al duidelijkheid mbt de vraag die je stelde over Infotainment Online irt Skoda Connect? Oftewel: wat is het verschil of wat is de relatie tussen de twee?
 

VanRoyal

Forumguru
Nee, maar volgens mij zijn het gewoon twee verschillende systemen, zoals ik aangaf in mijn post. Ik ben er inmiddels wel uit dat ik niet veel ga missen aan Skoda Connect - en misschien zelfs wel blij ben dat het er bij mij niet eens op zit.
 

RCB1975

Actief lid
Dito hier. Wat ik ervan begrijp doet Infotainment Online in de basis en zo ongeveer hetzelfde als Skoda Connect. Mijn dealer heeft inmiddels aangegeven dat Infotainment Online van Skoda zelf komt en Skoda Connect van NL dealers (PON dus?). Ik vermoed dat het een kwestie is van wie welke gebruikersdata krijgt. In the end is de partij met de beste gebruikersdata de machtigste in de keten en PON zal de afhankelijkheid hierin niet graag bij Skoda hebben. Dus is hen alles eraan gelegen om zo snel mogelijk marktaandeel te pakken van het Skoda-fabriek-systeem. Dan heb je twee dominante tools: duiken met prijs (zie daar de scherpe aanbieding) en slechte online informatievoorziening over wat wat nou precies is, waardoor je afhankelijk bent van het advies van je dealer.

Nahja, of ik begin marketing wise paranoïde te worden :D). Ik ga eerst maar eens een tijdje met Infotainment Online aan de gang en dan merk ik wel of ik iets mis.
 

DeNnZ

Forumguru
Hey peoples :-)

Ik heb iets opgemerkt aan ons navigatie systeem en ik vraag me af of andere dit ook weleens opgemerkt hebben.

Ik heb nu een keer of drie gehad dat ik bij het invoeren van het adres in het navigatiesysteem (Columbus), de plaats/straatnaam niet automatisch word ingevuld. Ik kan dan dus ook geen plaats/straatnaam kiezen daar het woord 'Zoeken' grijs is en niet aan te klikken valt.
Resetten van het systeem (uit/aan zetten van het systeem door de aan/uit knop lang in te drukken) heeft geen effect.
Het enige wat dan lijkt te helpen is om ergens willekeurig op de kaart te klikken, en dat dan te selecteren als nieuwe bestemming.
Hierna werkt alles weer naar behoren en kan ik pas mijn adres invoeren.

Heeft er iemand een idee hoe dit komt en wat ik er aan kan doen?


Thnx!
 

VanBokhoven

Senior Member
Hey peoples :-)

Ik heb iets opgemerkt aan ons navigatie systeem en ik vraag me af of andere dit ook weleens opgemerkt hebben.

Ik heb nu een keer of drie gehad dat ik bij het invoeren van het adres in het navigatiesysteem (Columbus), de plaats/straatnaam niet automatisch word ingevuld. Ik kan dan dus ook geen plaats/straatnaam kiezen daar het woord 'Zoeken' grijs is en niet aan te klikken valt.
Resetten van het systeem (uit/aan zetten van het systeem door de aan/uit knop lang in te drukken) heeft geen effect.
Het enige wat dan lijkt te helpen is om ergens willekeurig op de kaart te klikken, en dat dan te selecteren als nieuwe bestemming.
Hierna werkt alles weer naar behoren en kan ik pas mijn adres invoeren.

Heeft er iemand een idee hoe dit komt en wat ik er aan kan doen?


Thnx!

Ook afgelopen week 1 keer gehad. Dat was wel net nadat ik de auto had gestart. Uiteindelijk heb ik ook de plek handmatig geselecteerd.
 
Iemand al ervaring met WIFI onboard?

Ja even mee gestoeid. Je hebt dus (wellicht begrijpelijk) geen Internet vanaf het Skoda connect abonnement, dus je moet je eigen internet gateway opzetten. En daarmee vervalt voor mij het nut, dan kan ik op m'n iPhone ook een hotspot opzetten..
 

marang73

Forumguru
Ja even mee gestoeid. Je hebt dus (wellicht begrijpelijk) geen Internet vanaf het Skoda connect abonnement, dus je moet je eigen internet gateway opzetten. En daarmee vervalt voor mij het nut, dan kan ik op m'n iPhone ook een hotspot opzetten..

Dus je moet je eigen telefoon gebruiken als hotspot? Ik dacht dat je via Online diensten (niet de Connect) een internetverbinding krijgt.
 
Als ik het Wifi hotspot aanzet vanuit de Amundsen dan heb ik wel Wifi, maar geen Internet verbinding. Volgens mij hebben de online diensten ook een internet verbinding nodig (wifi van je iPhone, of van je thuisnetwerk als je voor de deur geparkeerd staat, of een usb connect stick met simkaart) en om die reden heb je er dus in mijn ogen weinig aan. Skoda connect is separaat en heeft z'n eigen verbinding die niet te delen valt.

Dit is wat ik ervan begrijp na ermee gespeeld te hebben. Ik kan er naast zitten, dan hoor ik het graag!
 
Bovenaan Onderaan