Kodiaq vragen en weetjes

marang73

Forumguru
Uit de brochure:

Waar u ook gaat met de KODIAQ, u bent overal connected.
Dankzij ŠKODA CONNECT is hij altijd online en dat is niet
alleen handig voor entertainment, navigatie en informatie,
maar ook om assistentie op te roepen.


Altijd online .....
 

marang73

Forumguru
Wat ik nu niet snap: wat bouwt Pon nu precies in? Connect is in veel landen beschikbaar dus lijkt vanaf de fabriek er al in te zitten.
 

johnboy

Donateur
Als je verbinding hebt dan ben je altijd online als je in de auto zit :tegek:en goeie vraag wat ze inbouwen...weet het ook ff niet meer.
 

Beertje19

Senior Member
Ik heb een aparte sim geïnstalleerd en bij mij werkt alles prima dus ook street view bij de navigatie. Hotspot kan ook via deze sim.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

DeNnZ

Forumguru
Hmm,
Volgens mij is dit niet helemaal correct.
Waarom zou je het infotainment systeem dan moeten verbinden met een netwerk?
Hij is tenslotte toch al altijd online?
Als ik het systeem niet verbind met een netwerk, werken al de connect functies (behalve de connect app en de assistance functie) niet.

Volgens mij is dit gewoon een fout.
Ik kwam laatst ook zo'n mooie fout tegen in het filmpje over het navigatiesysteem:


Hierin wordt de 'file vooruit' functie uitgelegd op 1:15..... Dit klopt ook van geen kant....
De beste meneer zegt dat hierin de verkeersinformatie op je route worden weergeven, maar dat doet dit menu helemaal niet.
Je kan hier slechts aangeven dat er een file voor je is waarna het systeem een omleiding voor je kan berekenen..


Vertrouw dus maar niet te veel op wat Skoda schrijft... (en zegt) ;)
 

johnboy

Donateur
Zonder de sim kan het wel maar dan de internetverbinding via je telefoon "getapt" en dan werken die dingen. Vanmiddag ook even Google-earth aangezet. Cool.
 

marang73

Forumguru
Sorry maar ik vind de brochure erg misleidend.

Tablethouder
Simply Clever: met de speciale houder is een
tablet aan de rugleuningen van de voorstoelen of
middenarmsteun achterin vast te maken. In combinatie
met het Columbus infotainmentsysteem wordt de
tablet meteen verbonden met de snelle 4G-verbinding
in de KODIAQ
.

Snelle 4G verbinding in de Kodiaq ... ook hieruit kun je concluderen dat er standaard een 4G verbinding in de auto zit.
 

DeNnZ

Forumguru
Tja, als je die zelf aanvoert wel......
Of het syteem moet bij ons allemaal niet naar behoren werken...

Ik had het ook graag anders gezien hoor!
 
Laatst bewerkt:

johnboy

Donateur
Zo dacht ik er ook eerst over. Marketingtaal lijkt het, als je een 4G verbinding hebt dan kan je die ook voor je tablet gebruiken, duh...
 

marang73

Forumguru
Volgens mij bouwt Pon niet Connected in maar de Mijn Skoda Module in combinate met de Mijn Skoda App. Dit staat los van Connected en heeft een eigen SIM kaart.

De Mijn Skoda Module is een Pon dingentje en niet van Skoda zelf en kan ook in andere modellen worden ingebouwd.

http://www.skoda.nl/mijn-skoda-app
 

DeNnZ

Forumguru

Hierin staat wel:
"the Vodafone network and enables the vehicle’s driver to keep on top of various information, including whether the car is locked, its location, as well as automatically contacting the Skoda emergency call centre in the event of an accident."

Dit werkt wel allemaal, maar de andere functies niet (zonder eigen aangeleverde internetverbinding).
 

Toet toet

Senior Member
Ik vraag me af hoeveel MB of GB data ik nodig zou hebben per maand om alles straks te laten werken zoals bedoeld. Hetzij via extra SIM bij abonnement hetzij via mobiel als hotspot.

Iemand al enig idee hoeveel data het systeem verbruikt?
 
Ik vraag me af hoeveel MB of GB data ik nodig zou hebben per maand om alles straks te laten werken zoals bedoeld. Hetzij via extra SIM bij abonnement hetzij via mobiel als hotspot.

Iemand al enig idee hoeveel data het systeem verbruikt?
Tussen de 0 en 1 Tb

Afhankelijk van je gebruik...

Alleen af en toe wat streetview en google maps ofzo is denk ik een paar honderd mb per maand.
 
Bovenaan Onderaan