Kodiaq vragen en weetjes

doncalitri1984

Forumguru
Ik heb zelf deze besteld.

https://a.aliexpress.com/cWXuzh1m7

Nog niet kunnen installeren , maar hier een foto uit de reviews.

69b22eb4644ec801c417035278d80807.jpg
 
Vannacht tijdens de regen met de ruitenwissers op stand interval gereden. Wat mij enorm stoort, is dat de achterwisser zo af en toe ook een keer wist. Dat zou best een mooi systeem kunnen zijn. Echter in de meeste gevallen is de achterruit droog en hoor ik een schrapende wisser. Is dit uit te zetten?
Bij het aanzetten van het “kaartleeslampje” voor de chauffeur, gaat ook het lampje voor de bijrijder aan. Kan ik dit zo laten werken, dat alleen het lampje voor de chauffeur brandt? Vanuit de positie van de bijrijder werkt het namelijk wel.
Alvast bedankt voor het meedenken.:pardon:
 

Tinus78

Forumguru
Volgens mij is de ruitenwisser een instelling welke je zelf kan in en uitschakelen. Heet meen ik iets van comfort wissen.
 

Japanese Power

Donateur
Klopt, ik heb de automatische achterwisser ook uitgezet in het menu. Dat schrapen over een droge achterruit is heel vervelend, ook als het rubber al 2 x vervangen...
 

BramBam

Forumguru
Ik heb die lampjes van Aliexpress ook. Echt een bak extra licht t.o.v. de standaard lampjes. Vervangen was 1 minuutje werk.
 

4Motion

Senior Member
Klopt, ik heb de automatische achterwisser ook uitgezet in het menu. Dat schrapen over een droge achterruit is heel vervelend, ook als het rubber al 2 x vervangen...

Zou ik ook graag uitschakelen maar voor nu nog niet gevonden waar het kan. Handleiding helpt mij ook niets verder. Kunnen jullie mij zeggen waar in de menu structuur ik dit kan terugvinden? Thx!
 

CDK

Forumguru
Zal wel met de uitvoering te maken hebben. Wellicht eerst met VCDS zichtbaar laten maken en vervolgens uitvinken? In mijn Style Business uitvoering van 2017 (modeljaar 2018) is het standaard zichtbaar.
 
Mijn Kodiaq Style Business is van 2017, maar model 2018 (hetzelfde als Corné). Maar ik kan ook in het menu alleen de functie “automatisch wissen bij regen” weg vinken. Heb dus geen functie “automatische ruitenwisser achter”.
Mijn menu is hetzelfde als die van Bartg en ik heb de Columbus zonder draaiknoppen en 9.2 inch groot.
Het menu van Japanese Power wil ik graag hebben, maar deze Columbus heeft nog de draaiknoppen.
Klopt dat en kan het met VCDS geactiveerd worden?
 

Antera

Donateur
Mijn Kodiaq Style Business is van 2017, maar model 2018 (hetzelfde als Corné). Maar ik kan ook in het menu alleen de functie “automatisch wissen bij regen” weg vinken. Heb dus geen functie “automatische ruitenwisser achter”.
Mijn menu is hetzelfde als die van Bartg en ik heb de Columbus zonder draaiknoppen en 9.2 inch groot.
Het menu van Japanese Power wil ik graag hebben, maar deze Columbus heeft nog de draaiknoppen.
Klopt dat en kan het met VCDS geactiveerd worden?


Dit klopt dat dit dan geactiveerd kan worden op jouw auto. Dit is vrijwel standaard aanwezig en apart dat het niet bij jouw is. Je mag me zeker met een bezoekje verwelkomen. Neem daarvoor even contact met op.
 
Een vraag ik rij sinds september een sportline met een digitaal Dashboard. Nu had ik tot vorige week de totaal kilometerstand onder in het dashboard staan maar is dit gewijzigd naar trip. Ik wil dit graag terug zetten naar totaal kilometerstand maar krijg niet gevonden hoe. Weet iemand misschien hoe?
 

4Motion

Senior Member
Acc uitzetten dan krijg je totaal km te zien. Wanneer de acc aanstaat is deze niet te zien in het digitale dashboard tijdens het rijden..
 

EdK

Forumguru
Totaal stand zie je ook in algemeen verschijnen als je contact aanzet en de motor weer uitzet.
En dit zie je dan even een periode , ook als de CC of ACC aanstaat !
 
Bovenaan Onderaan