Kodiaq vragen en weetjes

hemi24

Forumguru
@Herre :
Alle Skoda’s beginnen met TMB....
Seat Ateca begint met VSS...., maar rolt tussen de Kodiaqs en Karoqs van de band.
Zelfde voor een Seat Tarraco VSSxxxxxxxWxxxxxx, waarbij de W staat voor Wolfsburg...

Edit : Voor zover ik heb kunnen vinden:
Is het 11e karakter van het VIN een ‘N’, dan is het een Rus, Tsjechen hebben een cijfer op deze positie.

@wdejong32 : komt dit overeen met de beide Kodiaqs?
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Als het Tule is dan kun je misschien de liggers wel gebruiken maar moet je andere bevestigings punten aanschaffen
 

Riogio

Actief lid
Ze zijn origineel van Renault. (white lable van Thule misschien?) Het was een aktie waarbij ik bij de aanschaf van de auto een waarde coupon kreeg. Heb die toen besteed aan de Renault dakdragers en dakkoffer maar staan al twee jaar ongebruikt in de opslag. Zal van het weekend ze eens proberen erop te meubelen en zou mooi zijn als ik ze nog kan gebruiken. (ondanks Renault logo...) Mochten ze niet passen dan zou ik die van de Lidl kunnen aanschaffen.
 

EdK

Forumguru
Je zou kunnen kijken of je buiten het R logo een ander fabrikaat logo oid kunt vinden
Mocht dat er ergens op staan en het is bv Thule dan kun je altijd op website kijken van orginele leverancier of je het profiel tegenkomt en of er losse onderdelen te krijgen zijn.

En anders verkopen op MP of renault forum en wat nieuws aanschaffen :pieker::lezen:
 

Riogio

Actief lid
Ik zag dat bij de Octavia 2020 (mooie auto btw) het slaappakket beschikbaar is. Zijn de hoofdsteunen achter bij de Octavia, Superb, Kodiaq hetzelfde of zit er verschil in breedte? Zou wel mooi zijn als de hoofdsteunen met slaapstand apart besteld zouden kunnen worden.
 
Ik kwam dit tegen na zoeken op internet:
OEMVWSHOP.com
Skoda Kodiaq headrest - sleep package
565885901G

We have all possible colours iof headreasts

Right and left side

Head restraint tabora brown/black 565885901G CFO
Head restraint onyx/grey 565885901G FPN
Head restraint stone beige 565885901G FPP
Head restraint black/tellur 565885901G SHH
Head restraint black 565885901G RWW
Head restraint black/red 565885901G RWY
 

Emporionelis

Forumguru
Beste kenners, ik heb een Kodiaq (BE) besteld maar ik vroeg mij af hoe de binnen en buiten verlichting uitgevoerd is?
Is het allemaal al LED? Of zijn er uitzonderingen (“wimpers”, kofferbak, etc..? Tijdens het proefrijden heb ik daar niet naar gekeken, en ik kan het ook niet op het forum terugvinden. Bij voorbaat dank voor de informatie
 

Henrik

Forumguru
Ik heb de BE. En volgens mij is bij de BE ook alles LED, muv dashboardkastje. Buitenverlichting sowieso alles LED, ook wimpers. Binnen is de verlichting aan het dak (leeslampjes) ook LED. Enige wat ik niet zeker weet is de kofferbakverlichting. Maar volgens mij is dat ook LED.
 
Ben ook sinds kort in bezit van een Kodiaq met een éénjarig "Connect" abonnement; om er "iets" aan te hebben moet je smartphone als hotspot/WLAN worden ingesteld en dan pas krijg je interactie...dit lukt dus niet altijd, weet niet waar dat aan ligt; anderzijds vindt ik dat Connect niet veel toegevoegde waarde heeft, vergeleken met WAZE bvb...zelfs de Skoda-dealer was er niet echt laaiend enthousiast over...
 

Tinus78

Forumguru
Ik werd laatst gewezen op keramische remblokken welke minder stof op de velgen zouden geven. Nu ben ik zelf nog (lang) niet toe aan nieuwe remblokken, maar vind wel interessant.

heeft iemand ervaring met ETA keramische remblokken tegen remstof?
 

Turbo Harry

Actief lid
@Tinus78

Onder mijn ex-Passat 3BG had ik Zimmerman schijven en ATE keramische remblokken. In combinatie met een verse poedercoat-laag kon ik mijn velgen (BBS CH in 18", dus genoeg oppervlak en hoekjes) schoonmaken met een luchtcompressor. Niks geen reiniger, water, spons etc.

Zo ontzettend veel minder remstof dan bij reguliere remblokken. Zeker doen.
 

Skodiak

Senior Member
Ik heb de BE. En volgens mij is bij de BE ook alles LED, muv dashboardkastje. Buitenverlichting sowieso alles LED, ook wimpers. Binnen is de verlichting aan het dak (leeslampjes) ook LED. Enige wat ik niet zeker weet is de kofferbakverlichting. Maar volgens mij is dat ook LED.

Koffer is ook LED, voor paar euro heb je anders veel sterkere LEDs bjj Aliexpress. Helemaal blij mee.. zoveel licht dat je bijna zou denken dat er een wietkwekerij achterin zit
 
Bovenaan Onderaan