Kodiaq vragen en weetjes

Mystikal

Senior Member
Wel na het instellen de auto met de sleutel op slot doen volgens mij, anders onthoudt die t niet.
Dat had ik gedaan. Auto open, stoel op geheugen positie 2 zetten. Contact uit. Op slot. Openen met andere sleutel en hij blijft op positie 2 staan ipv 1. Meerdere keren geprobeerd met de 2 sleutels, maar geen resultaat.
 

elephtera

Forumguru
@Mystikal Als je de auto op contact hebt, zie je dan nog het menu Stoel (of Stoelen) staan?

Via CAR, Set-up.

Bij het zoeken online vind je van 1 handleiding voor personalisatie activeren. Daarin gaat men er vanuit dat je geen elektrisch verstelbare stoelen hebt waardoor die stapt mist.
Deze moet effectief omgezet worden van "stoel stand in sleutel" naar personalisatie waarmee enkel de persoon gekoppeld is en de auto de instellingen onthoudt .
Dit is te zien door de stoel instelling waar je het over hebt.

Aanvulling ,volgens mij moet voor de drive mode onthouden eenzelfde vinkje aangezet worden. Iemand daar een idee van?
 

doncalitri1984

Forumguru
@Roy111 Dat doe hij helaas (standaard) niet. Met obdeleven apps helaas ook niet voor elkaar gekregen. Veel van de one click apps werken niet op mijn Sportline. Vermoedelijk door MY2020 en na wk48 aanpassingen (software updates?)

Heb alleen show fan in auto climate stand aan kunnen zetten middels de one click apps in obdeleven.

Kan bijvoorbeeld geen start stop uitschakelen. Niet door de app , maar ook niet door simpel weg de voltage aanpassen middels long coding(?).

Ga me er nog even verder in verdiepen en anders maar even een keertje langs een van de VCDS’ers hier :-)
 
Ik zal eens kijken of bij de 2e sleutel de optie stoel ook aangevinkt staat.
Je had eerder aangegeven dat het stoelen menu niet meer zichtbaar is. Dan zou de codering in orde moeten zijn en is het een instelling volgens mij. Bij mij functioneerde het ook pas goed nadat ik de instellingen voor beide sleutels/profielen correct had gedaan.

@doncalitri1984 Bij mij werkte de spiegeldip in achteruit ook fabrieks af. Zorg ook dat je het eerst goed afstelt. Spiegelstand in R, wagen in achteruit en dan de spiegel afstellen zodat hij naar onder dipt. Dan kan je de spiegelstand in R laten staan. Bij voorwaarts rijden zou de spiegel terug naar de normale stand moeten gaan.
 

Roy111

Lid
@Vlietame Deed hij dat al fabrieks-af bij jou?

Edit: Werkt bij mij ook. Spiegel moet inderdaad in R stand staan

oh top, maar hebben jullie toevallig elektr.verstelbare stoelen met geheugen functie? Dat wil bij sommige merken nog weleens een combinatie zijn, en als je dat niet hebt (zoals ik), dan werkt de spiegel niet.
 

Henrik

Forumguru
Zojuist ook even getest, naar aanleiding van verschillende berichten in dit draadje.
Ik heb een Kodiaq BE my2019. Productie ergens in september of oktober.

Ik heb:
- wél lampjes in de voorportieren
- wél twee paraplu's
- wél een nettenset
- géén opbergvak onder de passagiersstoel
- géén naar beneden draaiende rechterbuitenspiegel (ook geen el. verstelbare stoelen)
 

Mystikal

Senior Member
Je had eerder aangegeven dat het stoelen menu niet meer zichtbaar is. Dan zou de codering in orde moeten zijn en is het een instelling volgens mij. Bij mij functioneerde het ook pas goed nadat ik de instellingen voor beide sleutels/profielen correct had gedaan.

@doncalitri1984 Bij mij werkte de spiegeldip in achteruit ook fabrieks af. Zorg ook dat je het eerst goed afstelt. Spiegelstand in R, wagen in achteruit en dan de spiegel afstellen zodat hij naar onder dipt. Dan kan je de spiegelstand in R laten staan. Bij voorwaarts rijden zou de spiegel terug naar de normale stand moeten gaan.
Dat was een foutje.. Is wel zichtbaar. Vandaar dat ik het had weg gehaald. Ik ga nog een proberen.
 

Frenk21

Forumguru
Mijn privebeer is al weer 3 jaar oud en bevalt nog steeds erg goed. Nu ben ik aan het kijken om hem in te ruilen voor een nieuwe beer. Heeft iemand dat al gedaan? Heeft iemand een idee wat de inruilwaarde van een Kodiaq zal zijn?
Ik ben nu aan het kijken gezien de levertijden op de huidige auto’s. ( een collega van mij heeft een sportline besteld waar een half jaar levertijd op zit volgens de planning)
 
Bovenaan Onderaan