Kodiaq vragen en weetjes

PvdP

Lid
Heb gisteren mijn beer mogen ophalen. De auto bevalt erg goed. 1 ding lukt maar niet. Ik wil graag de positie van de stoelen opslaan in het geheugen maar dit werkt niet. Ik doe het conform het instructieboekje. Contact aan, set knop indrukken en binnen 10 seconden een cijfer indrukken. Er gebeurt niets, geen akoestisch geluid ter bevestiging en de positie wordt ook niet opgeslagen.

Iemand enig idee wat er fout gaat / Hoe ik de positie wel op kan slaan? Zijn er instellingen in het menu wellicht die niet goed staan?

Het gekke is dat de positie van de stoel wel opgeslagen wordt op de sleutel. Dus als ik van sleutel wissel dan gaat de stoel naar de laatste stand van die sleutel.
 

coolrunnings

Actief lid
Heb gisteren mijn beer mogen ophalen. De auto bevalt erg goed. 1 ding lukt maar niet. Ik wil graag de positie van de stoelen opslaan in het geheugen maar dit werkt niet. Ik doe het conform het instructieboekje. Contact aan, set knop indrukken en binnen 10 seconden een cijfer indrukken. Er gebeurt niets, geen akoestisch geluid ter bevestiging en de positie wordt ook niet opgeslagen.

Iemand enig idee wat er fout gaat / Hoe ik de positie wel op kan slaan? Zijn er instellingen in het menu wellicht die niet goed staan?

Het gekke is dat de positie van de stoel wel opgeslagen wordt op de sleutel. Dus als ik van sleutel wissel dan gaat de stoel naar de laatste stand van die sleutel.

hou je het cijfer ook ingedrukt totdat deze piept?
 

Henrik

Forumguru
Volgens mij is deze gekoppeld aan de gevoeligheid van je automatische dimlicht. Die kan je instellen in drie stappen. Vroeg inschakelen, gemiddeld of laat inschakelen.
 

Henrik

Forumguru
Sinds een paar dagen merk ik dat de Kodiaq een opmerkelijk geluid maakt bij het afremmen. Het lijkt van (links)achter te komen, maar ik kan het niet helemaal duiden. Het is geen constante piep, maar een geluid dat steeds met korte tussenpozen klinkt. Moeilijk te omschrijven, maar misschien nog het beste te vergelijken met het geluid van een helikopter qua ritme. Wel veeeeel zachter dan dat natuurlijk. Iemand enig idee wat dat kan zijn?
 

Henrik

Forumguru
Dat heb ik eerder gehad en dat is het beslist niet. Het geluid dat hij nu maakt is veel zachter en als het ware “pompend”. Met hele korte onderbrekingen. Het schuurt of krast ook niet. Dus geen irritant hoge toon.
 

Leenroc

Nieuw lid
Inmiddels staat er 20k op mijn teller en ben een zeer tevreden kodiaq rijder.

Sinds een week heb ik opeens een krakend tikkend geluid linksvoor in de knik onderin dashboard raamstijl vooruit.
Iemand ervaring?
 

Bijlagen

  • 59D70CDB-58E8-40A3-8785-067C1B2962F8.jpeg
    59D70CDB-58E8-40A3-8785-067C1B2962F8.jpeg
    19,7 KB · Weergaven: 116

PvdP

Lid
Hoe werkt Online Traffic Information? Ik heb op de skoda connect portal mijn auto toegevoegd en de auto gekoppeld aan mijn account maar ik zie / ervaar niet dat er realtime meldingen binnenkomen voor het verkeer. Moet je tijdens rijden hiervoor ook een WiFispot actief voor hebben? Dat lijkt me erg vreemd en niet wenselijk.

Iemand ervaring?
 

Henrik

Forumguru
Sinds een paar dagen merk ik dat de Kodiaq een opmerkelijk geluid maakt bij het afremmen........

Vandaag moest de Kodiaq naar de garage om op opnieuw uitgelijnd te worden. Heb toen gelijk gevraagd even naar dit euvel te kijken. Conclusie: er moeten nieuwe (gemodificeerde) remschijven en -blokken achter worden gemonteerd. Schijnt een bekend issue te zijn? Spullen niet op voorraad, dus auto blijft een nachtje bij de garage.

Daarnaast moet “het oog” aan de voorzijde van de Kodiaq opnieuw gekalibreerd worden na het uitlijnen. Zegt dat jullie iets? Lijkt mij vrij onnodig eerlijk gezegd. Maar goed, alles onder garantie, dus garage zal het niet doen als het niet nodig is, gok ik?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

hendrik38

Forumguru
@Henrik Ik herken dat geluid wel. Ik heb het 1 x nu meegemaakt maar na 2 stevige remacties was ik het weer kwijt. Kun je nog achterhalen wat er dan mis is met de remblokken of schijven?
P.s. volgens mij wordt iedere Skoda afgeleverd met stuur heel lichte naar links.
 

Henrik

Forumguru
Bij mij stond het stuur inderdaad ook naar links. Vervolgens hebben ze hem verlaagd met Eibach veren, drie keer uitgelijnd en stond het stuur naar rechts.
Hij bleef overigens wel netjes rechtuit rijden, dus het was echt alleen een scheef stuur. Zou nu goed moeten staan, als ik de heren van de garage mag geloven. Ik zal proberen morgen te achterhalen wat er met de remmen aan de hand was.
 

hendrik38

Forumguru
@Henrik, dat zou fijn zijn. Als ik er dan toch weer last van krijg dan heb ik wat handvatten, want vaak krijg je de reactie dat jij de eerste bent die het betreft.
 

Henrik

Forumguru
@hemi24 Het feit dat hij werd verlaagd was de aanleiding om hem uit te lijnen. Maar dat kregen ze dus na drie pogingen niet voor elkaar. Enige resultaat was dat het stuur de andere kant op scheef stond :maakmegek:
 
Bovenaan Onderaan