Kodiaq vragen en weetjes

Topic in 'Kodiaq' gestart door Frenk21, 08-02-2017.

1. Gummybeer

Gummybeer Lid

Bij het bestellen heb ik dit ook proberen op te lossen, maar de conclusie was dat bij een 5 Zits Style business (met reservewiel) niet op te lossen. Variabele vloer is niet mogelijk icm reservewiel.

2. Soundless

Soundless Nieuw lid

Ik zou het reservewiel dan achterwege laten, dus enkel de variabele laadvloer nemen.
    Zou de laadvloer dan gelijk zijn?

3. wdejong32

wdejong32 Lid

ik heb een kodiaq 7 zits en dan heb je wel een vlakke vloer , al is hij wel iets hoger door het weg geklapte leuningdeel

4. VanRoyal

VanRoyal Forumguru

Bij mij zit er een volwaardig reservewiel in (terwijl ik een ruimtebesparende heb besteld) en daarmee heb ik een nagenoeg vlakke laadvloer.

5. Soundless

Soundless Nieuw lid

Volgens de dealer wordt de laadvloer bij een vijfzitter volledig vlak met de variabele laadvloer. Alleen kan je dit spijtig genoeg niet combineren met een reservewiel.

6. Xavier234

Xavier234 Lid Donateur

even een vraagje, wij hebben een Sportline besteld in het zwart maar twijfelen nu voor het kleur staalgrijs.
    Maar staalgrijs is blijkbaar geen metalic lak maar gewone lak. Wat denken jullie omtrent kwaliteit en krasvastigheid.
    iemand ervaring daarmee?

7. johndoe

johndoe Senior Member

Staalgrijs zou je echt eens bij een dealer moeten gaan bekijken. Is inderdaad geen metallic, maar een hele “platte” kleur. Erg apart, maar ik was zelf bang dat ik er toch op uitgekeken zou raken.

8. Claas

Claas Nieuw lid

Wij hebben een style business met drive mode select. We dachten dat de personalisatie er dus op zou zitten maar blijkbaar niet. Ook geen 3 sleutels. Op welke uitvoering zou het wel moeten zitten dan?

9. BramBam

BramBam Forumguru Donateur

Personalisatie wordt in NL niet meer geleverd op de Kodiaq. Staat wel nog steeds in brochure en handleiding. Je kan e.e.a. wel aanzetten met VCDS of OBDeleven. Natuurlijk krijg je er dan geen 3e sleutel bij ;).

Heb dit zelf gedaan. Werkt perfect.

10. Claas

Claas Nieuw lid

Sinds wanneer wordt dat niet meer geleverd?

11. BramBam

BramBam Forumguru Donateur

Geen idee. Maar lees al heel lang dat mensen denken dat ze het krijgen, maar dat het er uiteindelijk niet op zit. Weet dat er een paar mensen zijn geweest die bij dealer en PON navraag hebben gedaan en bevestigd kregen dat het niet meer geleverd wordt. Weer een erg vreemde kronkel van PON, want op Octavia, Karoq en volgens mij ook de Superb wordt het wel geleverd.

12. johndoe

johndoe Senior Member

Hopelijk wordt mijn Kodiaq eind deze maand geleverd. Zal eens extra goed opletten hoeveel sleutels ik krijg. Er ligt al een checklistje klaar nav alle topics op het forum.

Mystikal vindt dit leuk.
  13. Eenoogje

Eenoogje Lid Donateur

Ik heb uitgebreid gemaild met de dealer over de personalisatie functie en de derde sleutel. Zou volgens folder e.d. onderdeel van Drive Mode Select moeten zijn. Men verschuild zich achter de kleine lettertjes etc. Derde sleutel kon ik er extra bij bestellen voor een kleine eigen bijdrage van € 266,60, dit was dan wel inclusief "inleren" van de sleutel. Not dus ...
    Klanten jarenlang bewust misleiden met verkeerde informatie kan helaas straffeloos.

14. cloink

cloink Actief lid

Deel je dat lijstje even a.u.b.? Eind deze maand zou het aan mij zijn en dat kan wel eens handig zijn! :-)

15. Ik heb een superb sportline in staal grijs. Kan geen enkele reden bedenken waarom de kwaliteit of krasvastigheid anders zou zijn. Je ziet er wel alles op, dus veel door de wasstraat.

16. Japanese Power

Japanese Power Forumguru Donateur

metallic heeft altijd een laagje extra waardoor je krassen minder snel ziet dan in uni lak.
    Is een algemeen gegeven. Maar veel door de wasstraat staat vaak gelijk aan krasstraat.
    Ik spuit met hoge druk af en dan met de hand en de juiste middelen de nabehandeling.
    Kost wat meer tijd maar is wel het behoud van je lak.

fieder68 vindt dit leuk.
  17. Mijn auto gaat toch bijna elke week door de wasstraat net als met m'n vorige auto. Ik zou eerder zeggen dat de "super kleine krasjes" die je van de wasstraat krijgt, duidelijker zichtbaar waren op de metallic lak van m'n vorige auto dan op de uni lak van m'n huidige. Maar dat kan ook heel erg aan de kleur liggen.

Maar goed, ik heb een leasebak en heb de €50k niet zelf hoeven te betalen. Kan me voorstellen dat je anders met je auto om gaat als dat wel het geval is.

18. Japanese Power

Japanese Power Forumguru Donateur

Ik heb ook een leasebak. En die wordt niet anders behandeld dan de privé auto van de vrouw, dus ik kan me daar helemaal niets bij voorstellen. Zo’n van-hij-is-toch-maar-van-de-baas-dus-aftrappen-maar-mentaliteit :(

Maar we dwalen af. Let’s go on-topic ;)

19. ertromp

ertromp Forumguru Donateur

Unilak heeft bij VAG ook gewoon een blanke laklaag en er zitten geen laagjes extra op of zo. Het zijn gewoon extra "metaaldeeltjes" die eenvoudig verwoord door harsen aan de verf toegevoegd worden maar dat zal @s-line veel beter kunnen uitleggen

s-line vindt dit leuk.
  20. ertromp

ertromp Forumguru Donateur

Nog een plaatje bij het kleurenpraatje :jaja:

skladba-laku-V2-en.jpg

Skoda werkt of het nu metallic is of Uni met 5 lagen volgens bovenstaand principe

Deel deze pagina