Kodiaq vragen en weetjes

EdK

Forumguru
Je betaald toch afleveringskosten voor je wagen en daar hoort toch een mattenset bij ??
Misschien eens f ophalen bij de dealer, zeggen hé beste man je monteur is een setje matten vergeten.
Begrijp het wel , dit is natuurlijk ook jullie eerste 7 zitter in het skoda pakket....
 
Je betaald toch afleveringskosten voor je wagen en daar hoort toch een mattenset bij ??
Misschien eens f ophalen bij de dealer, zeggen hé beste man je monteur is een setje matten vergeten.
Begrijp het wel , dit is natuurlijk ook jullie eerste 7 zitter in het skoda pakket....
Haha, ik vind het wel vreemd. Ik heb de skoda al weer sinds 06-2017. Maar nooit bij nagedacht dat er ook voor de 3de zitrij matten waren. In mijn vorige 7 zitters zaten ze ook niet. Zal eens informeren.
 

VanRoyal

Forumguru
Winter is coming! Nouja, dat duurt nog wel even, maar ik moet nog steeds een set winterbanden met velgen aanschaffen voor de Kodiaq en ik zie door de bomen het bos niet meer. Help!

17" of 18" ?

Bij 17" goedkopere sneeuwkettingen, iets goedkopere banden en velgen, maar ja... oogt klein. Bij 18" zijn de banden en velgen duurder en moeten er dure loopvlak kettingen worden gekocht. 17" rijdt misschien iets beter in de sneeuw.

Welke maat / steek / ET-waarde velgen?

Ik vind de MAK Wolf Gunmetal wel mooie velgen voor de Kodiaq in de winter (of als ik voor 18" ga dan voor de zomer, dan worden de Elbrus velgen de winterset), maar ik heb geen idee welke maat ik dan moet hebben. Steek, ET waarde, etc. - niets komt overeen met de originele wielen. Welke waardes mogen wel afwijken, welke niet? Wanneer heb je spacers nodig, heeft dit nog nadelige gevolgen?

Welke banden?

Zoveel tests, zoveel meningen. Conti Wintersport 830 / 850 / 860 (die laatste nog niet kunnen vinden) komen volgens mij goed uit de test, maar naar welke banden moet ik nog meer kijken? Is snelheidsindex T (tot 190 km/u) voldoende of móet het per se H (tot 210 km/u) zijn?

Waar kopen / bestellen?

Wat zijn goede shops voor velgen / banden?
 

krikke5150

Senior Member
ik volg bovenstaande post, maar kies 19" die op de Triglavs gaan...
Ik heb echter géén idee welke "goed" zijn op de Kodiaq, en prijs/kwaliteit ok zijn...
Alvast bedankt voor de hulp! ;)
 

Eric7

Lid
Ik heb een wellicht wat rare vraag. Er wordt regelmatig naar mij geseind als ik ingehaald heb (in het donker). Derhalve heb ik mijn achterlichten bekeken en toen viel mij op dat de lichtunit op de achterklep niet werkt. Ik naar de garage die er een tijd mee bezig is geweest (aan de computer, bellen, enz). Uiteindelijk gaven ze aan dat er geen (LED)lamp en geen stekker te zien is in deze unit. Dat vind ik heel vreemd, want nu werken dus alleen de lichten die op de zijkant van de achterzijde geplaatst zijn, en eerlijk gezegd ziet dat er van afstand maar magertjes uit en begrijp ik degenen die seinen wel. Is dit een fabricage-fout? Overigens gaat de garage het nog verder uitzoeken. Hebben jullie wel allemaal doorlopende verlichting op je achterklep? Ik heb een Ambition Business uitvoering.
 

hemi24

Forumguru
Blijkbaar is de Ambition niet zo rijkelijk verlicht aan de achterzijde...

BO_uINI2kKg_qzkpLc-uqwgBX3bfpYMqMp_MVVM9RNf4b2ugtra7BPdDJqT2nmP4nam1UbVWV_aa2swyyKM2-A.jpg
 

Eric7

Lid
Dank @hemi24. Sterker nog, het is wel heel erg magertjes en roept blijkbaar bij andere weggebruikers de reactie op dat je slecht verlicht bent.
 

Eric7

Lid
Ik heb ook nog even gezocht op internet en kwam onderstaande tegen. Ze geven nota bene aan dat voor de veiligheid de lichten doorlopen in de zijkant. Hiermee impliceer je dus dat de verlichting op de achterklep gewoon standaard is. Toch?

upload_2018-10-16_17-4-1.png
 

steege2

Senior Member
Is alleen bij led verlichting. Dan lopen ze door op de achterklep. De style business heeft dat bijvoorbeeld.
 

Japanese Power

Donateur
Ik heb een Ambition Business van de eerste lichting. Omdat ik een parkeercamera achter wilde viel dat samen met luxe LED achterlicht units. Ik heb een paar keer een Ambition met de gewone lichten gezien en het is niet echt sterk opvallend. En het ziet er niet eens fraai uit, maar dat terzijde. Blij dat de AB nu standaard LED aan de achterzijde heeft.
 

Japanese Power

Donateur
Ik heb ook nog even gezocht op internet en kwam onderstaande tegen. Ze geven nota bene aan dat voor de veiligheid de lichten doorlopen in de zijkant. Hiermee impliceer je dus dat de verlichting op de achterklep gewoon standaard is. Toch?
Nu wel. 1,5 jaar geleden nog niet...
 
Bovenaan Onderaan