Kodiaq vragen en weetjes

MaxN

Donateur
En afhankelijk van je bekleding en behoud van je auto even gebruik maken van een kleedje ter bescherming.
Ook tegen krassen op je interieur uiteraard.
 

Japanese Power

Donateur
Nope: De minimale vrije doorgang in woningen is vastgesteld op 850 mm breedte en 2300 mm hoogte. Dit resulteert in deurmaten van 880 of 930 mm en een hoogte van 2315mm.
 

VanRoyal

Forumguru
De deur is inderdaad 231,5 x 93 cm en ik ben opgezadeld met een volwaardig reservewiel (al claimt de dealer dat het een ruimtebesparende is), dus de ruimte tussen het dak en de bodem van de kofferbak is geen 1 meter, eerder iets van 85 ofzo. De ruimte tussen de bestuurdersstoel en de deur aan de passagierskant is ook maar iets van 80 cm, dus plat gaat niet. Enige optie is plat en dan schuin omhoog op de hoofdsteunen leggen, of kofferbak open en laten uitsteken. Heb al gezien dat ik een touw door het slot (die dan dichtklikken) en de beugel van het slot kan doen. Gaat wel goed komen denk ik :)
 

VanRoyal

Forumguru
Sorry @Gummybeer, de deur hangt al :) Maar groter dan dit gaat niet, hij zat nét niet tegen het plafond aan, zowel in de lengte als de breedte. Zou hooguit nog een CM of 3 bij kunnen denk ik.
 

VanRoyal

Forumguru
Ik ben niet de langste (1,79m) maar ik zat prima, al kreeg ik wel hete billen op de vuurbank. Hoofdsteun zat normaal en mijn stoel hoefde niet naar voren. Passagier kon ook gewoon mee.
 

Mark Kodiaq

Nieuw lid
Die dakdragers van lidl passen prima.
Ik heb ze gebruikt met dakkoffer.
Wel meer geluid (gefluit) dan bij vorige auto, Zafira met originele dakdragers. Die hadden van die stripjes aan onderzijde. Nu pas snap ik waarvoor dat was...
Maar voor het geld 39 euro, of nu zelfs iets van 30 euro, hoef je het niet te laten.
 

filas

Lid
Iemand ervaring met de dakdragers van Lidl.

Op het Duitse forum begreep ik dat deze passen. Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen vd dakdragers? Het prijsverschil is wel erg grooooot tuv Thule.

https://www.lidl-shop.nl/MENABO-2-dakdragers/p100237118

Ik gebruik deze dakdragers al jaren op een VW Passat en nu op mijn huidige O3. Zijn prima. Hoop dat ze zometeen ook nog passen op de Kodiaq.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 

krikke5150

Senior Member
Ik zoek me de pleuris in de manual hoe je de ruitewissers in onderhoudspositie krijgt (om bv te vervangen, of weg van de ruit te buigen om ze te kuisen...)
Ik meen er ooit eens iets van gelezen te hebben, maar zoek me suf... ;)
Iemand een idee?:nailbiting:
 

krikke5150

Senior Member
gevonden...
Servicestand instellen
› Het contact in- en weer uitschakelen.
› Binnen 10 seconden de bedieningshendel in pijlrichting drukken » afb. 364 en
ongeveer 2 seconden vasthouden.
Ruitenwisserblad verwijderen
› De ruitenwisserarm in pijlrichting 1 van de voorruit optillen » afb. 365.
› Het wisserblad tot de aanslag in dezelfde richting kantelen.
› De ruitenwisserarm vasthouden en vergrendeling A in pijlrichting 2 drukken.
› Het wisserblad in pijlrichting 3 verwijderen.
Ruitenwisserblad bevestigen
› Het ruitenwisserblad tegen de pijlrichting in 3 tot het vergrendelen erin
schuiven. Controleren of het ruitenwisserblad correct is bevestigd.
› De wisserarm op de ruit terugklappen.
› Het contact inschakelen en de bedieningshendel in pijlrichting drukken

sorry voor de heisa... :dankje::D
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Arjann

Forumguru
Ik zoek me de pleuris in de manual hoe je de ruitewissers in onderhoudspositie krijgt (om bv te vervangen, of weg van de ruit te buigen om ze te kuisen...)
Ik meen er ooit eens iets van gelezen te hebben, maar zoek me suf... ;)
Iemand een idee?:nailbiting:
Contact aan, dan contact uit en de hendel van de wissers een keertje naar de onderste stand tikken
 

krikke5150

Senior Member
Gelukkig had je het in 3 minuten na je post al gevonden. Anders had je allemaal RTFM reacties over je heen gekregen ;)

das waar, maar ik was al lange tijd aan het zoeken eer ik op de juiste bladzijde terecht kwam.... :arghh:

Vraagt die van ons me, hoe zet ik het volumetrisch alarm af als ik brood ga kopen, en de hond zit in de skodiaq...
Opnieuw zoeken in de manjual om te vinden dat er in het middenstuk aan bestuurderskant, tussen de deuren, een knop zou zitten waarmee je zowel het volumetrisch alarm als de sleepbeveiliging kunt afzetten...
Guess what... géne knop te vinden in onze beerin...
Zal wel een truukje zijn met de afstandsbediening denk ik....
Morgen eens verder zoeken... :banghead:
 

MaxN

Donateur
Heb je dan wel een interieuralarm?
Volgens mij heeft deze namelijk altijd dat knopje.
Anders is het volgens mij 2x de auto met de afstandsbediening op slot doen. Dus 2x drukken.
 
Bovenaan Onderaan