Kodiaq vragen en weetjes

Rayzman

Actief lid
Het is ook bij de S3 op de ambition versie zag ik vanochtend toen ik er één tegen kwam. Toch wel eer raar gezicht dat alleen het buitenste deel werkt.
 

heron

Nieuw lid
Was dat de dealer Heron ? :pieker:

Dealer of LM - is allebei Van Mossel. Uitleg gekregen dat dit is omdat ik de Style Business wil, en die heeft reservewiel en ook ruimte voor Canton audiosysteem onder de kofferbakbodem nodig. Vandaar dat de verstelbare kofferbakbodem niet mogelijk is.
 

CharlesTucker

Forumguru
Hmm, volgens canton.de wordt de subwoofer IN de ruimte voor het reservewiel geplaatst, bij de Kodiaq (en Karoq), dan is er toch geen plaats meer voor een reservewiel?
 

CharlesTucker

Forumguru
Foto's zal je toch best mogen geloven in dit geval denk ik. Maar in het reservewiel, grappig dat daar dan voldoende plaats is. Bij m'n Octavia zit links in de bagageruimte een soort zwarte doos waar die subwoofer in zit. Dat is nog best een flink groot ding, past nooit in het reservewiel. Vermoedelijk is zo'n subwoofer dan toch kleiner dan ik dacht, en zit er nog redelijk wat loze ruimte in die doos bij mij ...
 

Sk_Hans

Forumguru
Heeft iemand een idee wat ik het beste kan doen met een eigenwijze navigatie (Amundsen) in mijn Kodiaq (Ambition Business)?

Zowat iedere ochtend moet ik het commentaar/meldingen van de navigatie uit zetten. Vervolgens staat de volgende dag het commentaar toch weer aan op een heel kleine geluidssterkte. Zo zacht dat je het bijna niet hoort. Maar de radio gaat wel telkens zachter als er een melding komt en dat is heel irritant. Ik wil gewoon helemaal geen commentaar van de navigatie horen. En dat niet iedere dag opnieuw in hoeven stellen.

Ik heb al eens eerder gehad dat een instelling in de navigatie plots verdwenen was. Alsof de auto soms zelf met Skoda gaat communiceren en er dan instellingen aangepast worden. Maar dat kan ik me eigenlijk niet voorstellen.
 

Canon-Eye

Forumguru
Is het niet zo dat je via het menu zowel het volume van de navigatie-aanwijzingen kunt regelen (naar 0 dus ook) alsook de mate waarin het radiovolume wordt gedempt (ook naar 0)?
Bij het Mediasystem in mijn Seat werkt het in elk geval wel zo, maar ik weet niet met welke Skoda-versie (Columbus, Amundsen) deze overeenkomt.

Is een kwestie van eens diepgaand door alle menuopties en -subopties heen bladeren. Heb ik ook gedaan, maar het is teveel om allemaal te onthouden, dus toch nog regelmatig het boekje erbij nodig...
 

cloink

Actief lid
Foto's zal je toch best mogen geloven in dit geval denk ik. Maar in het reservewiel, grappig dat daar dan voldoende plaats is. Bij m'n Octavia zit links in de bagageruimte een soort zwarte doos waar die subwoofer in zit. Dat is nog best een flink groot ding, past nooit in het reservewiel. Vermoedelijk is zo'n subwoofer dan toch kleiner dan ik dacht, en zit er nog redelijk wat loze ruimte in die doos bij mij ...
Goh, een subwoofer is inderdaad vaak grotendeels klankkast eigenlijk. Zoals je kan zien is die in de Kodiaq inderdaad aan de kleine kant, dus je auto gaat er niet van stuiteren, maar heeft gooft toch wat extra's. ;)

WXnGZUQ.jpg
 
Heeft iemand een idee wat ik het beste kan doen met een eigenwijze navigatie (Amundsen) in mijn Kodiaq (Ambition Business)?

Zowat iedere ochtend moet ik het commentaar/meldingen van de navigatie uit zetten. Vervolgens staat de volgende dag het commentaar toch weer aan op een heel kleine geluidssterkte. Zo zacht dat je het bijna niet hoort. Maar de radio gaat wel telkens zachter als er een melding komt en dat is heel irritant. Ik wil gewoon helemaal geen commentaar van de navigatie horen. En dat niet iedere dag opnieuw in hoeven stellen.

Ik heb al eens eerder gehad dat een instelling in de navigatie plots verdwenen was. Alsof de auto soms zelf met Skoda gaat communiceren en er dan instellingen aangepast worden. Maar dat kan ik me eigenlijk niet voorstellen.
Op mijn Octavia (2014) moet ik het via spraak aansturing uit en aan zetten. Wellicht helpt jou dat ook.
 

Ehot

Lid
Dus ik heb nu in feite maar halve LED-verlichting, die door zijwaartse plaatsing ook nog eens niet echt handig zichtbaar is voor de achterliggers.

Bij verkeerscontrole heb ik de vraag of mijn achterlicht defect is al een keer gehad van politie.... blijkbaar is het veilig daar de auto de weg op mag, maar betere verlichting kan geen kwaad. We wacht op de terugroep actie :)
 

CDK

Forumguru
Dus ik heb nu in feite maar halve LED-verlichting, die door zijwaartse plaatsing ook nog eens niet echt handig zichtbaar is voor de achterliggers.

Ik heb er na jouw posting op gelet en mooi is anders, maar de zichtbaarheid vanaf de achterkant gezien is gewoon goed hoor :jaja:
 

Esselta

Nieuw lid
Iemand op de hoogte van de compatibiliteit van de mirrorlink / android auto ?
Ik vind deze site wel terug : https://compatibilitylist.skoda-auto.com/
Maar die is al wat verouderd.

Is elke moderne telefoon compatibel om het scherm te delen (al dan niet draadloos - Mirrorlink ? )

MAW ik heb nu bv een Samsung J5 (2016) ZONDER mirrorlink , maar kan ik via Android Auto wel Waze gebruiken als navigatie en Spotify op mijn Amundsen scherm ? Ik vermoed dat dit dan bedraad gaat zijn ?

Iemand toevallig een Nokia 8 of 7 die wat ervaring kan delen ?

Thanks
 
Na 1.5 jaar wachten op de juiste Emuk caravanspiegels, zijn ze er nu! Echter volgens Emuk alleen geschikt voor spiegels zonder camera. Deze spiegels zouden een ander model hebben, dan de spiegels met camera. Weet iemand of dit klopt?
Ik denk dat alle spiegels hetzelfde model hebben en dat een eventueel aanwezige camera (onderaan het spiegelhuis) daar geen verandering in brengt. Aangezien de meeste mensen een Style business uitvoering hebben besteld, hebben die een camera in de spiegels en zou de Emuk spiegel niet passen.
Heeft iemand raad?
 

CBreedijk

Donateur
Volgens enkele websites die after-market delen leveren zijn de cameraloze spiegels idd kleiner (minder hoog) dan die met camera’s.

Heb t zelf niet kunnen verifiëren.
Succes
 
Vandaag bericht gehad van Emuk. De Emuk spiegels voor de spiegels met camera zijn vanaf wk 6 bestelbaar.
Frenk, ik heb gisteren al dat bericht gekregen :deuk:, ik heb waarschijnlijk een kortere lijn:D. Ik wilde dit vanavond met jullie delen, maar nu was jij sneller. Bedankt. Overigens jammer dat week 6 precies valt in de wintersportvakantie, waar wij met de caravan naar toe gaan. Dus van de zomer pas op pad met de juiste spiegels:thumbsup:
 
Bovenaan Onderaan