Kodiaq vragen en weetjes

907

Senior Member
@trankiljo THX!
Omdat bij copy-paste niet alles meekomt uit d handleiding voor de meelezers, met:

navigate - setup - routeopties - kun je onderin aanhanger aan/uit vinken.

De mate waarmee hij rekening houdt is te vinden in:
wagen - setup - best.hulpsys. - bijna onderin
1 verkeerstekens mbt aanh weergeven
2 voor route berekening gebruiken
3 max snelheid voor aanhangers

Bij mij staat bij de eerste 2 aan (een vinkje) en de snelheid op 90. Ik vermoed dat ik het vinkje bij “voor routeberekening ..” moet uit zetten. Ik had onderweg af toe 80km/h op snelweg als max snelheid in t scherm, daar wordt dan ook mee gerekend....

Ga ik nog mee spelen als er weer iets achter hangt.
 

Beertje19

Senior Member
Heren Kodiaq bestuurders.

Ik rij regelmatig in de stand ECO en dat staat dan ook links bovenin op het scherm van de infotainment.
De versnellingen worden dan met een "E" in plaats van een "D" aangegeven en hij gooit de auto in een vrijloop bij het loslaten van het gas.
Als ik de volgende dag mijn auto weer gebruik staat de auto nog steeds in de stand ECO volgens het infotainment systeem, echter geeft de auto geen "E" bij de versnellingen op de maxidot en gebruikt ook geen vrijloop bij het loslaten van het gas.

Het boekje zegt het volgende:
Na het in- en uitschakelen van het contact wordt de aandrijving in de actuele rijmodus op Normal ingesteld. Om de instelling van de aandrijving te wijzigen opnieuw de betreffende rijmodus selecteren.

maar ook:
■ De momenteel geselecteerde rijmodus wordt in het infotainment in de statusregel naast het symbool  weergegeven.
■ De gekozen rijmodus resp. de instelling van de modus Individual wordt in het actieve gebruikersaccount voor de personalisering opgeslagen


Foutje in het systeem dat hij wel "eco" op het infotainment aangeeft, maar niet effectief in die stand staat?


Ik rij nu een hele week in eco-stand en bij mij blijft op het infotainment scherm "eco" staan en blijft op het maxidot-schermpje de "E" staan

Verbruik nu gemiddeld 7,5 liter/100km oftewel 13'33km/liter
Ik heb de 1.4 benzine 150pk 4x4 gekoppeld aan een dag versnellingsbak
Gemiddelde gitaarstandaard 20 km
Niveauverschil 50m heuvelachtig opwaarts heen en afwaarts terug.
 

RonaldSkodiaq

Donateur
Vandaag bij Matze geweest om m'n digitale cockpit in te laten bouwen. Wat ziet dat er geweldig en duidelijk uit.
Ik had met de oude cockpit moeite om de witte cijfers op de witte rand te lezen zonder leesbril en dat is nu ook gelijk opgelost. Grote digitale cijfers en daarbij een prima navigatieoverzicht direct tussen m'n stuur. Je kan alles naar eigen wens in beeld programmeren en buiten de Classic voorkeuze nog 3 eigen voorkeuzes programmeren. daarbij gelijk wat dingen aan laten passen zoals o.a. comfort knipperen, dagrijverlichting achter aan enz enz. Hoorde van Matze dat er nu 4 Kodiaq's in NL, 2 in Luxemburg en ook 3 in Duitsland rondrijden met een cockpit die door Matze is ingebouwd. Heel blij mee.:tegek::tegek::yeah::yeah:

Oh ja, en toch ff m'n topsnelheid uitgeprobeerd in Duitsland. 208km/u op de TomTom.:jaja::D
 

Japanese Power

Donateur
Eigenlijk kijk ik nooit naar de cijfertjes op de rand. Maxidot staat voor 95% van de tijd op de actuele snelheid en die is zonder leesbril prima te lezen. In m’n vorige 2 auto’s had ik een HUD en dat is op zich ook makkelijk. Nu 15CM lager kijken en ik weet hetzelfde ;)
 

massis

Senior Member
Vandaag bij Matze geweest om m'n digitale cockpit in te laten bouwen. Wat ziet dat er geweldig en duidelijk uit.
Ik had met de oude cockpit moeite om de witte cijfers op de witte rand te lezen zonder leesbril en dat is nu ook gelijk opgelost. Grote digitale cijfers en daarbij een prima navigatieoverzicht direct tussen m'n stuur. Je kan alles naar eigen wens in beeld programmeren en buiten de Classic voorkeuze nog 3 eigen voorkeuzes programmeren. daarbij gelijk wat dingen aan laten passen zoals o.a. comfort knipperen, dagrijverlichting achter aan enz enz. Hoorde van Matze dat er nu 4 Kodiaq's in NL, 2 in Luxemburg en ook 3 in Duitsland rondrijden met een cockpit die door Matze is ingebouwd. Heel blij mee.:tegek::tegek::yeah::yeah:

Oh ja, en toch ff m'n topsnelheid uitgeprobeerd in Duitsland. 208km/u op de TomTom.:jaja::D

Wat kost dat, zo'n digi cockpit?
 

Patbanbu

Actief lid
Ik mis een brilhouder voor mijn zonnebril. Volgens mij heb ik de bediening van het pano-dak op de plek waar het zou moeten zitten, of zie ik een vakje over het hoofd?
Is er wellicht een brilhouder te verkrijgen die in plaats van de handgreep boven portier aan bestuurderszijde geplaatst kan worden? (volgens mij heb ik dat bij een ander merk wel eens gezien)
 

Horkje

Forumguru
Ik mis een brilhouder voor mijn zonnebril. Volgens mij heb ik de bediening van het pano-dak op de plek waar het zou moeten zitten, of zie ik een vakje over het hoofd?

Met het panoramadak offer je inderdaad het zonnebrillenvakje op.....

Dus of gewoon ophouden of modieus en hip in je haar dragen :D

Maar zelf ligt mijn zonnebril in het grote vak onder de middenaemsteun.
 

CBreedijk

Donateur
Ik mis een brilhouder voor mijn zonnebril. Volgens mij heb ik de bediening van het pano-dak op de plek waar het zou moeten zitten, of zie ik een vakje over het hoofd?
Is er wellicht een brilhouder te verkrijgen die in plaats van de handgreep boven portier aan bestuurderszijde geplaatst kan worden? (volgens mij heb ik dat bij een ander merk wel eens gezien)

Er schijnen op Ali alternatieven te worden aangeboden. I.p.v. handgreep.
 
Bovenaan Onderaan